Toon posts:

Tijdens Win98 setup een andere setup draaien... mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medeforumers,

Wie kan mij helpen met mijn volgende vraag;

Ik wil graag weten of het mogelijk is om tijdens de Windows98 setup een andere setup te laten draaien. Ik wil namelijk graag een CD maken waarbij ik alleen maar een Win98 CD in de computer hoef te stoppen, zonder dat ik andere CD's nodig heb. Als dit mogelijk is, weet iemand hoe? Alvast bedankt!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:21

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Klinkt als dat je gewoon een basisimage van je systeem wilt maken?

Life is not about specs, it is about joy!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:37

NeHoX

Gamer + PV

Wat heb je zelf al gedaan om het antwoord te vinden?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Verwijderd

Topicstarter
Niet zozeer een image, de CD moet ook op 2 andere PC's geinstalleerd kunnen worden.

Ik heb zelf gezocht op google (heeft iemand misschien wat zoektermen hiervoor)? Ook heb ik mijn Win98 CD overhoop gehaald, had gehoopt dat er een helpfile in zou staan om de setup te customizen of misschien ergens een bestandje met daarin wat installatie of setuprules. Ik heb eigelijk het idee dat ik op het verkeerde pad zit... Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:52
Met XP is het mogelijk. Windows 98 geen idee maar je google keyword is hier 'slipstreaming'.

Verwijderd

Topicstarter
Polster schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:45:
Met XP is het mogelijk. Windows 98 geen idee maar je google keyword is hier 'slipstreaming'.
Slipstreamen lukt toch alleen met service packs?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-03 21:25

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:49:
[...]

Slipstreamen lukt toch alleen met service packs?
Zoek zelf eens ff fatsoenlijk informatie, dit kan met zowat alles, kijk eens naar nlite bijvoorbeeld.

En gebruik een fatsoenlijk OS :+

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb het net even vriend Google gevraagd en die vond een groot aantal mensen die dit ook wilden maar geen oplossing vonden.

Het alternatief is, als het één PC betreft, Win98 installeren en een update doen + de nieuwste drivers installeren. Daarna het e.e.a. goed uitkleden door de onnodige zaken te verwijderen en tot slot een image maken.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Daarom vraag ik of iemand me eventjes op weg wil helpen! En zoek zelf eerst even informatie, de nLite's die ik gebruik zijn alleen geschikt voor W2k en hoger! En bovendien gaat hier om een 1GHz Pc met 128 MB geheugen, daar ga ik echt geen XP opzetten!

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:52:
Ik heb het net even vriend Google gevraagd en die vond een groot aantal mensen die dit ook wilden maar geen oplossing vonden.

Het alternatief is, als het één PC betreft, Win98 installeren en een update doen + de nieuwste drivers installeren. Daarna het e.e.a. goed uitkleden door de onnodige zaken te verwijderen en tot slot een image maken.
Ai, dat is jammer... is er geen andere mogelijkheid toe? Het gaat er maar om dat ik een setup progje tijdens de windows installatie kan draaien.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

MaCe1337 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:50:
[...]

Zoek zelf eens ff fatsoenlijk informatie, dit kan met zowat alles, kijk eens naar nlite bijvoorbeeld.

En gebruik een fatsoenlijk OS :+
Nee Windows XP is wat wil je zeggen. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar sinds Windows 98 uitgekomen is heb ik geen BSOD meer gezien. Perfect besturingssysteem voor crap-computers ;) Met dingen als "het is minder veilig" hoef je ook niet aan te komen, want Windows is per definitie al niet opgebouwd om veilig te zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Jungian op 09-11-2006 23:58 . Reden: typo ]

0.0

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Wat ik voor je heb gezocht gaf geen enkele hoop. Heb niet alle resultaten bekeken maar een stuk of wat.

Wil je zelf verder zoeken en lezen? > http://www.google.nl/sear...l&q=slipstream+windows+98 < klikkerdeklik...klik

ARME AOW’er

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-02 21:07
bedoel je nou een unattended install of iets anders?

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

Verwijderd

Topicstarter
Jungian schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:57:
[...]

Nee Windows XP is wat wil je zeggen. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar sinds Windows 98 uitgekomen is heb ik geen BSOD meer gezien. Perfect besturingssysteem voor crap-computers ;) Met dingen als "het is minder veilig" hoef je ook niet aan te komen, want Windows is per definitie al niet opgebouwd om veilig te zijn.
_/-\o_

Helemaal mee eens!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Jungian schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:57:
[...]
NOS bezoeker zeker?

Fijn dat jij zo tevreden bent over een ander, Linux, OS maar dit soort flames zijn niet gewenst. Daarnaast helpt jouw bijdrage de TS totaal niet. Als je post, post dan iets waar iemand iets aan heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 10-11-2006 00:03 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:52:
Daarom vraag ik of iemand me eventjes op weg wil helpen! En zoek zelf eerst even informatie, de nLite's die ik gebruik zijn alleen geschikt voor W2k en hoger! En bovendien gaat hier om een 1GHz Pc met 128 MB geheugen, daar ga ik echt geen XP opzetten!
Waarom zet je dan geen W2k erop ? Beste OS van MS tot nu vind ik...

Als je dan een beetje fatsoenelijk wil werken prik je wat geheugen erbij (10 a 15 euro op V&A) en je kan nLite of andere programma's gebruiken voor je doelen want 98 is wel leuk maar begint toch echt oud te worden...

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ten eerste was het geen Windows-flame (beter lezen misschien). Ten tweede is zeggen dat Window 98 zuigt ook niet lekker productief. Windows 98 is nog steeds prima geschikt als desktopplatform en is geen steek veiliger dan Windows XP (er zitten nog genoeg vulnerabilities in). Dat ik een NOS-bezoeker ben heeft hier geen reet mee te maken en als je toch zo geïnteresseerd bent in mijn OS-keuze : ik gebruik Windows Vista op mijn desktop. Ik presenteer gewoon wat feiten, meer niet (of spreek ik nu met een fundamentalistische microsoft-evangelist). Je had beter de reactie waar ik op reageerde kunnen flamen, dat had logischer geweest.

0.0

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Volgens mij wil je een unattended Windows 98 cd maken dus denk ik dat dit linkje wel handig is.

http://www.microsoft.com/technet/archive/win98/reskit/part7/wrkappd.mspx?mfr=true

en op de Windows 98 cd staat als het goed is ook een programmaatje wat batch.exe heet dit is te vergelijken met setupmgr.exe van Win XP.

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

Verwijderd

Topicstarter
Giga_Bjorn schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:56:
Volgens mij wil je een unattended Windows 98 cd maken dus denk ik dat dit linkje wel handig is.

http://www.microsoft.com/technet/archive/win98/reskit/part7/wrkappd.mspx?mfr=true

en op de Windows 98 cd staat als het goed is ook een programmaatje wat batch.exe heet dit is te vergelijken met setupmgr.exe van Win XP.
Als ik vanavond thuis ben, zal ik even deze pagina doorlezen. Het programma batch.exe had ik al gevonden, maar hiermee lukt het niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

msbatch.inf documentatie en het voorbeeld goed lezen.

Je ziet onderaan namelijk al een voorbeeld waarbij RunOnce wordt gebruikt, net als bij een win2k/XP unattended install.
Moet toch niet zo moeilijk zijn om dat voor jouw gebruik aan te passen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1