Beste Tweakers,
Ik ben nieuw hier op het forum, heb wel de FAQ's in acht genomen en daarom zal ik zo uitgebreid mogelijk proberen te zijn(Corrigeer mij waar nodig). Momenteel bezit ik de volgende setup:
Moederbord: S478 ASUS P4P800-E Deluxe
Processor: Intel P4 2,8e Ghz (Prescott)
Geheugen: 2x 512MB DDR PC3200 (Kingston en TwinMOS)
Videokaart: XFX Geforce 7800GS Extreme (natuurlijk AGP)
Voeding: Zalman ZM460-APS
Nu heb ik het een en ander uitgezocht over de videokaart (Google, Tweakers, 3dmark) en ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn processor een bottleneck is. Mijn plan was dan ook om deze te upgraden en wel naar een Intel Core 2 Duo, het liefst de E6600.
Natuurlijk zal ik dan mijn moederbord en geheugen moeten upgraden, maar dat is geen probleem. Ik wil namelijk de overstap naar PCI-Ex nog niet maken gezien in de 7800GS Ext. recentelijk gekocht heb. Mijn oog is daarom op zoek naar een AGP S775 bord en op de ASUS website kwam ik dan ook de volgende tegen
ASUS P5PE-VM
- LGA775 socket for Intel® Core2 Duo/65nm Pentium D/Pentium 4/Celeron CPU
- Intel 865G + Intel ICH5
- 1066(O.C)/800/533 MHz
- Dual-channel DDR400
- Intel® Extreme Graphics 2
- 1 x AGP 8X
- 2 *ATA133 ,2 x SATA
- 10/100/1000 LAN
- 6-Channel audio
Mijn plan was dus om dit bord aan te schaffen gepaard met een E6600 om mijn AGP systeem nog even uit te melken voor de overstap naar PCI-Ex. Als ze out-dated worden verkoop ik de hele zooi, behalve de E6600 en schaf ik een nieuw S775 bord aan, met een degelijke PCI-Ex kaart.
Dan nu de hamvraag: Is dit verstandig? (Hierbij valt te denken aan overkill CPU ten opzichte van mijn videokaart, geheugen kwesties e.d.)
Aangezien jullie de experts zijn op dit gebied
wacht ik op antwoord.
Moederbord: S478 ASUS P4P800-E Deluxe
Processor: Intel P4 2,8e Ghz (Prescott)
Geheugen: 2x 512MB DDR PC3200 (Kingston en TwinMOS)
Videokaart: XFX Geforce 7800GS Extreme (natuurlijk AGP)
Voeding: Zalman ZM460-APS
Nu heb ik het een en ander uitgezocht over de videokaart (Google, Tweakers, 3dmark) en ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn processor een bottleneck is. Mijn plan was dan ook om deze te upgraden en wel naar een Intel Core 2 Duo, het liefst de E6600.
Natuurlijk zal ik dan mijn moederbord en geheugen moeten upgraden, maar dat is geen probleem. Ik wil namelijk de overstap naar PCI-Ex nog niet maken gezien in de 7800GS Ext. recentelijk gekocht heb. Mijn oog is daarom op zoek naar een AGP S775 bord en op de ASUS website kwam ik dan ook de volgende tegen
ASUS P5PE-VM
- LGA775 socket for Intel® Core2 Duo/65nm Pentium D/Pentium 4/Celeron CPU
- Intel 865G + Intel ICH5
- 1066(O.C)/800/533 MHz
- Dual-channel DDR400
- Intel® Extreme Graphics 2
- 1 x AGP 8X
- 2 *ATA133 ,2 x SATA
- 10/100/1000 LAN
- 6-Channel audio
Mijn plan was dus om dit bord aan te schaffen gepaard met een E6600 om mijn AGP systeem nog even uit te melken voor de overstap naar PCI-Ex. Als ze out-dated worden verkoop ik de hele zooi, behalve de E6600 en schaf ik een nieuw S775 bord aan, met een degelijke PCI-Ex kaart.
Dan nu de hamvraag: Is dit verstandig? (Hierbij valt te denken aan overkill CPU ten opzichte van mijn videokaart, geheugen kwesties e.d.)
Aangezien jullie de experts zijn op dit gebied