Beste Ruutert,
Hier in PRG verwachten we wel een klein beetje eigen initiatief en inzet; beide zie ik niet terug in je topic; allereerst mis ik wat je zelf al geprobeerd hebt. Je kunt natuurlijk makkelijk zelf even een joekel van een testbestand genereren met een paar regels code en daarna gewoon kijken of je CSV reader performant genoeg is. We kunnen wel gissen maar wat is "snel" voor jou? Of je gebruikers? Dan kun je alleen zelf beoordelen.
Daarnaast is je vraag nogal breed en zie ik niet wat voor specifiek antwoord je nu precies zoek. Er is zat code te vinden voor het lezen van een CSV bestand. Als dat niet voldoet, geef dan aan wat er aan mankeert en waar 'm het probleem in zit; wellicht dat we dan nog tips kunnen geven over
hoe je de betreffende code kunt optimaliseren. Maar het gaat in PRG vooral over zélf programmeren/debuggen en daar zie ik helaas niets van in dit topic.
Als je specifieke vragen hebt over een stuk code waar je niet uit komt dan ben je hier van harte welkom, maar met dit topic kunnen we niet veel. Mocht je een nieuw topic (willen) openen, lees dan ook even de
Programming Beleid Quickstart door voordat je dat doet
Overigens wel nog een leuke tip: Je kunt met
ODBC (of OLEDB) een CSV bestand benaderen alsof het een database is. Op die manier heb ik in het verleden wel eens joekels van CSV bestanden in "no-time" weten te processen/sorteren/overpompen/etc.
Onder de google resultaten tref je (1e hit

) deze pagina:
http://blogs.worldnomads....chive/2004/03/19/207.aspx
Daar lees ik echter:
One thing to note though folks, the ODBC driver will attempt to work out the datatype automatically.
Dat is bij mijn weten niet helemaal waar; je kunt namelijk met een schema.ini ofzo ook nog specificeren welk veld welk type dient te zijn als ik het me correct herinner. Dat zul je dus effe moeten googlen hoe dat precies zat
Edit:
Ik heb even 3 sec. gegoogled, en het resultaat maar 2 sec. bekeken, maar volgens mij is
dit wel handig.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij