ID3v2 versie vernieuwen

Pagina: 1
Acties:

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 15:02

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Hoi,

Voor het toevoegen van Cover Art aan mijn mp3 collectie gebruik ik Cover Art Downloader. Bij een deel van mijn mp3's geeft 'ie aan geen plaatje te kunnen wegschrijven, omdat de ID3v2 tag van de bestanden lager is dan versie 2.3.0 (in de meeste gevallen 2.2.0).

Hoe krijg ik de ID3v2 tag naar een nieuwere versie geupdate, zodat het programma normaal werkt?

Ik heb geprobeerd te zoeken, maar door de dubbelzinnige betekenis van 'update' in deze context krijg ik waardeloze resultaten...

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Iemand een idee? :o

• pepF
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-08-2025
Misschien eerst in Windows Media Player de tag "editten" (wat simpele dingetjes veranderen), deze update de tag dan naar 2.3.0, of in ieder geval wel zover dat je er plaatjes in kan zetten, en dan nog eens met cover art downloader proberen.
Het is maar een gokje hoor, als het niet werkt kan je voor je plaatjes ook prima windows media player gebruiken..

Pepf's Blob

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07 16:09
Jazeker. :)

Aan je ondertitel te zien ben je Apple powered, dus dan heb je vast en zeker ergens iTunes bij de hand. In iTunes kun je namelijk je hele muziekcollectie selecteren (of natuurlijk alleen het deel wat je gefixed wil) en dan op Geavanceerd -> Converteer ID3 tags... klikken. Zie daar een venstertje met de optie om het versienummer van de tag in te stellen.

Op deze manier kun je iTunes in een keer al je tags laten upgraden naar 2.3.0 of 2.4.0 zodat je CoverArt progje wel werkt!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Mac_Cain13 schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:23:

Aan je ondertitel te zien ben je Apple powered, dus dan heb je vast en zeker ergens iTunes bij de hand.
Check!
In iTunes kun je namelijk je hele muziekcollectie selecteren (of natuurlijk alleen het deel wat je gefixed wil) en dan op Geavanceerd -> Converteer ID3 tags... klikken. Zie daar een venstertje met de optie om het versienummer van de tag in te stellen.
Super! Thanks! \o/