Hier zijn veel topics over, en ik heb er ook vele over gelezen. Het probleem is dat een port niet MEER forward. Pasgeleden, gisteren nog, werkte portforwarding gewoon, zonder problemen.
Nu krijg ik geen poort meer open om de één of andere rede.
Mijn systeem is een Debian Sarge 3.1, draait thuis achter een Chello Classic kabeltje en heeft altijd goed gewerkt. Internet delen doet ie gewoon zonder moeite. Daarvoor gebruikte ik de volgende regel:
en natuurlijk een echo'tje naar ip_forward gestuurd, die netjes op 1 staat.
Deze regel werkt WEL, daar zijn dus geen problemen mee. De volgende regels gebruik(te) ik om poorten binnen mijn netwerk naar andere (windows) pc's te openen:
Waarom het nu niet meer werkt, geen idee. Eerst was het een kwestie van de poort invullen en vervolgens testen op www.utorrent.com/testport.php?port=443.
Het is niet overdreven om te zeggen dat ik al uren bezig ben, maar er niet uitkom. Ik hoop zo alle nodige informatie gegeven te hebben, zo niet, hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor eventuele zinvolle reacties.
Nu krijg ik geen poort meer open om de één of andere rede.
Mijn systeem is een Debian Sarge 3.1, draait thuis achter een Chello Classic kabeltje en heeft altijd goed gewerkt. Internet delen doet ie gewoon zonder moeite. Daarvoor gebruikte ik de volgende regel:
code:
1
| /sbin/iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -s 192.168.0.0/24 -j MASQUERADE |
en natuurlijk een echo'tje naar ip_forward gestuurd, die netjes op 1 staat.
Deze regel werkt WEL, daar zijn dus geen problemen mee. De volgende regels gebruik(te) ik om poorten binnen mijn netwerk naar andere (windows) pc's te openen:
code:
1
2
| iptables -A PREROUTING -t nat -i eth0 -p tcp --dport 443 -j DNAT --to 192.168.0.95:443 iptables -A INPUT -p tcp -m state --state NEW --dport 443 -i eth0 -j ACCEPT |
Waarom het nu niet meer werkt, geen idee. Eerst was het een kwestie van de poort invullen en vervolgens testen op www.utorrent.com/testport.php?port=443.
Het is niet overdreven om te zeggen dat ik al uren bezig ben, maar er niet uitkom. Ik hoop zo alle nodige informatie gegeven te hebben, zo niet, hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor eventuele zinvolle reacties.