Arctic Accelero X2 cooler fan connector past niet op 1950XTX

Pagina: 1
Acties:
  • 772 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-04 09:16
Ik had een ratel in mijn HIS 1950XTX videokaart. Dus meteen maar vervangen door een ander merk cooler met betere prestaties, de Arctic Accelero X2... Op hun website staat dat deze cooler ook geschikt is voor de 1950... Echter past de connector van de fan niet op de connector van de videokaart. Ook niet op een fan connector op het mobo... Ik ben al bij diverse computerwinkels geweest maar niemand verkoopt een verloopje...

Op de originele Ati koeler zit een 4 pins connector met 4 draden in deze volgorde: blauw, geel, rood, zwart. Ik heb geen idee wat op welke draad zit en kan er ook niets over vinden op i-net... Op de kaart dus de bijpassende connector. Voor zover ik me kan herinneren zijn deze connectors altijd wit en hebben in het midden een opening waar het stekkertje wat dikker is...

Op de X2 cooler zit een kleine 3 pins connector met wit, zwart, rood... Het vreemde is dat deze 3 pins connector van de X2 op zich wel in de 4 pins connector op de kaart (zie foto) zou passen. Alleen mis je dan 1 pin... En aangezien zwart en rood van beide coolers net omgedraaid zitten t.o.v. elkaar, durf ik het niet aan om het zomaar uit te proberen... Of had er gewoon een verloopje in de doos moeten zitten en ontbreekt deze bij mij?

Hopelijk heeft iemand snel een tip voor mij, want ik kan nu helemaal niks met mijn PC. De oude koeler terug plaatsen gaat niet want dan zijn alle koel-pasta pads onbruikbaar..

Ik wilde een foto erbij plaatsen maar dat lukt me niet. Ik wilde vanaf een lokale schijf uploaden maar ik kan het alleen via een http -adres doen en dat moet ik ff uitzoeken in de GOT-info...

[ Voor 8% gewijzigd door Koelie73 op 09-11-2006 22:13 . Reden: foto lukt niet ]

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:09
Je kunt niet van je desktop een plaatje linken, je zult hem moeten uploaden.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Koelie73
Dat wilde ik proberen, maar waar je bijv. bij marktplaats kunt uploaden vanaf harde schijf, komt hij hier met een URL window met http:// prefix. Dus kan ik alleen van een webpagina uploaden? Ik heb geen webspace beschikbaar, dus dat moet ik ff een keer regelen via JAlbum of zo. Ik ben nu echter nog even verder aan het graven op i-net om een oplossing te vinden. Ik hoop dat iemand op basis van de tekst al een idee heeft.

Edit:
Hmm, onderstaande link invoeren geeft nog steeds geen plaatje in m'n post, maar via de link kom je wel op het scherm van mijn provider homepage waar ik even die foto heb geplaatst.

http://www.unet.nl/?page=personal_page&id=36

[ Voor 26% gewijzigd door Koelie73 op 09-11-2006 22:38 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/DSC01221.JPG

Plaatje van de TS :)

[ Voor 195% gewijzigd door We Are Borg op 09-11-2006 22:57 . Reden: werkt nu wel ]

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
waarom zou je die accelero erop zetten...?? blaast de warme lucht recht tegen je moederbord aan...en gaat vrolijk weer de fan in ..meerdere malen , dus koelt veel minder
ik denk dat de standaard x1950xtx koeler veel beter koelt

• Koelie73
Dat was inderdaad mijn enige twijfelpunt. Maar ik heb een erg grote zalman koeler op de cpu die recht naar de rear-fan blaast. Verder nog 3 grote 12 cm fans. Mijn kast is altijd redelijk koel met alle fans op low speed. Die originele Ati-koeler vond ik niet stil genoeg. De PC staat hier in de woonkamer... Daarom toch voor de Arctic X2 gekozen. Voor 17 euro een goede deal....
Behalve dan die connector :?

Voorlopig een hele stille PC maar niet echt hoe ik het in gedachten had... :'(

We Are Borg: nogmaals bedankt voor het plaatsen van mijn foto! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Koelie73 op 10-11-2006 00:57 ]

Verwijderd

Knip het stekkertje er af en zet er een molex of zo'n standaard 3-pins stekkertje voor op je mobo aan zou ik zeggen
(Heb je de keuze tussen 5, 7 of 12Volt of eventueel een fancontroller)

Zou met een kroonsteentje zo gefixed moeten zijn

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 01:05 ]

Verwijderd

Ik zou je sterk afraden een arctic x2 te gebruiken. Deze heb ik ook op mijn x1900xt en hij zorth er lekker voor dat mijn mobo overhit raakt tijdens het gamen. Het een paar minuutjes geleden een thermalright hr-03 besteld. Hierover heb ik ook een topic gemaakt met koel prestatie benchmarks.

• Koelie73
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 02:00:
Ik zou je sterk afraden een arctic x2 te gebruiken.
Hoezo komt dat ding dat zo goed uit diverse testen? Ik ga nu een beetje twijfelen of ik hem terugstuur of nog verder ga zoeken naar een aansluitmogelijkheid... Heb het een beetje gehad met Arctic... Aangezien die originele koeler niet goed was, kan ik altijd nog weer aanspraak maken op een vervangende Ati koeler. Dat gaat natuurlijk weer een paar dagen duren. In de tussentijd kan ik mijn oude Ati koeler even terugplaatsen. Maar kan je daarvoor ook die witte, meer vloeibare koelpasta gebruiken? Want die dikke, grijze pads zijn natuurlijk onbruikbaar geworden...

• Koelie73
Tenzij anderen hetzelfde probleem hebben kan wat mij betreft dit topic dicht...
Ik heb ervoor gekozen de Arctic X2 terug te sturen en de kapotte koeler te vervangen door een nieuwe.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
FYI de Arctic kan de XTX echt niet koel houden! De xtx produceert gewoon teveel warmte, de X2 kan dat niet aan.

Instagram / YouTube

• Koelie73
Thx! Jullie info heeft me er daarom ook toe gezet om die X2 te retourneren en de originele Ati koeler te vervangen door ee nieuwe..... Dan maar iets meer herrie.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:31

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Uhm... mijn Sapphire X1900XT 512MB wordt anders goed genoeg koelgehouden (draait al meer dan 2 maanden stabiel iig)... en mij ging het meer om stilte.. die standaard fan is gewoon een stofzuiger.. dat ze dat durven uit te brengen op die manier... beste zou zijn combinatie van de originele koeler (naarbuit blazen) en de Accelero X2 fan (stilte), of je hem nou onder full load hebt of idle.. je hoort geen verschil, ookal zit je bijna met je oor erop :)...

Zelf ben ik er wel tevreden over...

Ow en bij mij past die stekker gewoon direct op mn videokaart... misschien is er een nieuwere revisie voor jouw x1950xtx?

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 10-11-2006 18:50 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb zelf een Arctic Accelero X1, en de fan connector past niet op mijn Asus V9990/TD. Heb hem gewoon aangesloten op mijn Zalman fancontroller. Het hoort niet zo, maar het werkt prima.

Verwijderd

De arctic x2 koelt prima.. maar hij blaast de warme lucht rechstreeks mijn mobo op waardoor deze wel 48 graden + kan bereiken :s
Zodra ik de thermalright hr-03 binnen heb zal ik hem vervangen.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:31

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 03:14:
De arctic x2 koelt prima.. maar hij blaast de warme lucht rechstreeks mijn mobo op waardoor deze wel 48 graden + kan bereiken :s
Zodra ik de thermalright hr-03 binnen heb zal ik hem vervangen.
Raar... mijn moederbord (iig de sensor die in de buurt is) wordt niet warmer dan 35C onder full load van de pc... de mijne heeft dan wel een ATI chipset: ASUS A8R32 MVP-Deluxe...
En hij is passief gekoeld met een normaal blokje erop...

Wat overigens ook kan helpen, is de standaard koelprut die op de Accelero X2 zit te vervangen voor een betere zoals AS5... of zit dat er al standaard op? want dan laat ik het lekker zitten :P...

[edit]
Ik bekijk nu dat plaatje van hierboven... bij mijn Accelero X2 zit er wel een 4pins stekkertje aan :?...

[ Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 11-11-2006 12:52 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Koelie73
BiG-GuY schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:47:

Ik bekijk nu dat plaatje van hierboven... bij mijn Accelero X2 zit er wel een 4pins stekkertje aan :?...
:? Wat?? Da's vaag... Anyway hij is alweer teruggestuurd en ik heb een nieuwe Ati koeler. Deze is ook erg stil, alleen tijdens gamen gaat ie qua toeren omhoog, maar dan heb ik toch een headphone op... Wie weet komt er een X3 die de lucht wel overboord dumpt... En ook nog het goede stekkertje heeft. |:( Dan zal ik er weer ns naar kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Koelie73 op 11-11-2006 19:52 ]

Pagina: 1