usb wifi dongle bridgen met lan verbinding.

Pagina: 1
Acties:

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-03 16:15

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
hallo.

mijn setup is als volgt.
mijn computer bevat 2 netwerk kaarten.

1. onboard lan, deze hangt direct aan het internet.
2. pci netwerk kaart met 5 utp poorten erop, hierin zitten 3 pc's die nu allen internetten via mij ( ICS )

nu heb ik een 4'e pc erbij. die te ver weg staat om ff utp kabels voor te trekken.
nou heb ik 2 usb wifi dongles gekocht, 1 zit in mijn computer, en de 2e in die andere pc. ze communiceren adhoc met elkaar. werkt goed. ( signal strength : good, en kunnen elkaar pingen )

maar nu wil ik mijn usb stick bridgen met de LAN kaart van nummer 2. zodat deze in het netwerk komt. en ik mijn internet ook wireless kan delen.

echter zodra ik beide selecteer, en bridge kies, zegt ie ineens 'connection unavailable' en bridged ie ze niet.

is er een manier om de boel goed te bridgen ? :>

[ Voor 3% gewijzigd door mvz op 09-11-2006 21:31 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien dat je eerst ICS even uit moet zetten? Als het dan wel wil dan bridge je die wlan en de pci netwerkkaart. Er wordt dan als het goe dis een nieuwe interface aangemaakt. Kies dan bij de properties van die onboard nic dat ie moet sharen met die nieuw aangemaakte interface.

[edit] tenminste, lijkt me dat het zo moet. Weet niet of ICS ook daadwerkelijk die bridge kan selecteren.

[ Voor 86% gewijzigd door Palomar op 09-11-2006 21:37 ]

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-03 16:15

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
de bridge word gemaakt, de 2 adapter icons komen in de bridge dus je ziet :

BRIDGE1 LOCAL AREA CON2.(enabled,bridged) WIRELESS CON.(enabled,bridged)

echter is het bridge icoontje grijs, en als ik die wil enablen, zegt ie al knipperend 'connection failed!'

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

Misschien een idee om een switch/hub aan te schaffen, en dan de 4e pc via ics te bridgen op jouw pc?