Toon posts:

Map delen met 1 gebruiker in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een werkend netwerk met 3 pc's en 1 laptop (2 met XP pro, 1 MCE en 1 home) zit aangesloten op een 8 poorts switch en een ethernetmodem.

Wat ik wil is dat ik een map kan delen op de pc beneden en dat die voor slechts één andere pc bereikbaar is. Als ik nu een map deel is die voor iedereen beschikbaar (met alle gevolgen van dien met andere familieleden...). Ik heb deze howto gelezen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/834407 maar het wordt me niet duidelijk hoe ik nou een gebruiker selecteer van een andere locatie. Ik heb het idee dat ik via de beschreven weg in de howto alleen lokaal bestanden kan delen, dus met gebruikers op dezelfde pc. Maar ik wil juist dat ik alleen met mijn pc bestanden op de benenden pc kan bereiken/wijzigen en dat de map voor de rest van de gebruikers in het netwerk niet beschikbaar is. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Alvast heel erg bedankt!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

niet aleen lokaal ..... het hele netwerk

deela je op pc a een map waar alleeen gebruikersnaam friebelfut bij mag gelden deze regels ook voor gebruikers op het netwerk die de map kunnen zien.

belangrijk is dat je username en passwoord hetzelfde zijn op beide pc's
of
of je gebruikt "connect using a different username" vanuit map netwerk drive

Iperf

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-03 14:33
wat dacht je van een wachtwoord erop zetten? dat zit standaard bij sharing
je kunt het delen aan iedereen, of je zet er een wachtwoord op

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:43:
niet aleen lokaal ..... het hele netwerk

deela je op pc a een map waar alleeen gebruikersnaam friebelfut bij mag gelden deze regels ook voor gebruikers op het netwerk die de map kunnen zien.

belangrijk is dat je username en passwoord hetzelfde zijn op beide pc's
Dat heb ik geprobeerd en dat werkt niet...
of
of je gebruikt "connect using a different username" vanuit map netwerk drive
Wat bedoel je daar precies mee? Wat moet ik daarvoor doen?
Murcielago schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:43:
wat dacht je van een wachtwoord erop zetten? dat zit standaard bij sharing
je kunt het delen aan iedereen, of je zet er een wachtwoord op
Maar dan geldt dat ww zeker meteen ook voor het inloggen? En ik wil zonder ww kunnen inloggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die het antwoord weet?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kan je niet gewoon een gebruiker aanmaken, bijvoorbeeld leecher, en alleen die toegang geven op die map?

Of een gebruiker met dezelfde login en paswoord als op die andere pc?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het enige wat je zegt is het werkt niet,
je geeft geen foutmelding ofzo .....

dus geef eens wat meer info

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap wat jullie bedoelen, maar gebruikers gelijk instellen werkt niet. Dat heb ik geprobeerd en dan krijg ik de overbekende melding 'u heeft niet de juiste machtigingen'. Maar ik heb even een screenie gemaakt van wat ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/breebaart/m_scr.JPG

Ik weet niet waarom ik bij locaties alleen mn eigen pc kan zien, en niet de andere pc's in het netwerk. Wanneer ik daar gewoon elke pc in het netwerk kan aanklikken (en dus ook de gebruikers op die pc) dan is het instellen van machtigingen vervolgens heel makkelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 00:01 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

andere lokaties zijn niet belangrijk

je deels een bron op jouw pc. je moet gewoon de gebruiker "iedereen" verwijderen van die lijst
en de gebruiker die bij die map moet komen toevoegen. Deze moet wel bestaan op je pc

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Oke het is toch gelukt, bedankt! Heb meteen ff met tweakui de gebruikersnaam uit het logon scherm gehaald zodat de hele boel wel direct doorstart.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 16:24

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:22:
[...]

Dat heb ik geprobeerd en dat werkt niet...

[...]

En ik wil zonder ww kunnen inloggen.
Dat werkt wel, je hebt het niet goed opgezet,

En zonder wachtwoord kan het niet. Of je moet op IP Adres of zo gaan filteren in je LAN, maar da's mog ingewikkelder.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Ben dr al uit vriend ;) Maar toch bedankt en het kan blijkbaar wel zonder wachtwoord.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 01:56 ]

• muppet99
  • Laatst online: 24-03 07:53
win xp pro onthoudt de wachtwoorde netjes... alleen dat zal home niet doen... als je je MCE op een win xp pro heb draaien moet het vlekkeloos gaan :P

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, ik heb geen enkel wachtwoord ingesteld op mijn pc's. Daarnaast is het probleem opgelost!
Pagina: 1