Eigen Mailserver

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:25

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
ik ben dus aan het stoeien met een eigen mailserver(postfix)

laten we voor het gemak aannemen dat mijn aangekochte domein 123.nl is

ik draai deze mailserver(postfix) op

P4 1,7 Ghz
512 MB DDR
40 GB HH
CentOS.

Nu heb ik dus een MX record aangelegd naar mijn ip

dit lijkt ook goed te gaan, want mail versturen via mijn server met aangekocht domein lukt perfect
en de mailtjes komen dan ook aan als ikke@123.nl

echter de inkomende mailtjes die naar ikke@123.nl zijn gericht verdwijnen spoorloos.
er komt geen reply dat het adres niet klopt dus dat lijkt wel snor, maar toch worden de mailtjes niet afgeleverd in me inbox.

iemand enig idee waarheen de mailtjes verdwijnen ?

alvast bedankt

ps wist niet pcies waar het nu in hoort , en jah het heeft te maken met mijn interne server(netwerk)
dus tjah dan maar hier

[ Voor 8% gewijzigd door CrankyGamerOG op 09-11-2006 20:44 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Wat voor provider heb je? het kan zijn dat je smtp port is geknepen...dan gaat het nooit werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:44:
Wat voor provider heb je? het kan zijn dat je smtp port is geknepen...dan gaat het nooit werken.
Ligt eraan waar hij 123 gehost is, sommige (widexs b.v.) kunnen hem d.m.v. bsmtp doorsturen naar een andere port, b.v. 2525 (of net wat je hem toekent in je router).

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
CrankyGamerOG schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:42:
Nu heb ik dus een MX record aangelegd naar mijn ip
Via een A-record hoop ik? ;)
CrankyGamerOG schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:42:
iemand enig idee waarheen de mailtjes verdwijnen ?
Nee, m'n glazen bol is ter reparatie bij de glazenbollenmaker :P 't Zou handig zijn als je eventjes /var/log/mail.log of mail.err of wat dan ook voor logs checkt ;)

Als je nou eens naar je eigen mailserver telnet op poort 25 en via het SMTP-protocol handmatig een mailtje stuurt naar 'jezelf' op je eigen domein, komt 't dan wel aan?

[ Voor 14% gewijzigd door Osiris op 09-11-2006 20:52 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:25

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
@home,dat gaat dus niet lukken ?

is er dan een mogelijkheid om die mail wel te ontvangen ?

ps ik heb alleen een Domein + dns record toegang

dus geen pop boxen of wat dan ook

EDIT

als ik telnet naar mijn domein naam "www.123.nl" op port 25 krijg ik antwoord van postfix
dus dit lijkt gewoon te kloppen ?

code:
1
220 CPNUMMER.INTERNDOMEIN.lan ESMTP Postfix
Osiris schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:51:
[...]

Via een A-record hoop ik? ;)

[...]

eventjes /var/log/mail.log of mail.err of wat dan ook voor logs checkt ;)
1. jah via een a record
2. mail logs zijn leeg...

[ Voor 84% gewijzigd door CrankyGamerOG op 09-11-2006 21:13 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Eigenlijk eerst een A-Record aanmaken met de virtual host ( bv mail.123.nl ) en dit a-record naar je eigen IP zetten. Hierna pak je een MX record ( geeft een LAGE prioriteit ) laagste heeft altijd voorrang op de andere prio's ) naar je A-Record.

Volgens mij moet je overigens ook gewoon MX record op ip kunnen zetten maar ik persoonlijk vind A-Record combo mooier.

MX 10 mail.123.nl <== Eerste Dropoffpoint
MX 15 mail.domeinhoster.nl <=== Tweede Dropoffpoint

Kan hij via MX 10 record geen connectie krijgen dumpt hij het automatisch om MX 15 bij je ISP dus in je mailboxje. Handig voor Fallback bevoorbeeld als je server offline gaat voor wat voor reden dan ook.

[ Voor 22% gewijzigd door ShadowBumble op 09-11-2006 21:14 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-03 18:35

ReLight

echo("What Now ? !")

Test vanaf hotmail of zo en kijk in je maillog file wat er gebeurd (/var/log ), en laat dat hier eens zien.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bij @home kun je het vergeten, die hebben poort 25 op slot zitten... althans op de normale manier. Misschien dat je bij je domeinnaamboer een fallback kunt krijgen, welke de mail doorstuurt naar een ander poortje dan 25. En anders zijn er genoeg bedrijven die dit (al dan niet gratis) voor je kunnen regelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bastien op 09-11-2006 21:20 ]

Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

Bastien schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:20:
Bij @home kun je het vergeten, die hebben poort 25 op slot zitten... althans op de normale manier. Misschien dat je bij je domeinnaamboer een fallback kunt krijgen, welke de mail doorstuurt naar een ander poortje dan 25. En anders zijn er genoeg bedrijven die dit (al dan niet gratis) voor je kunnen regelen.
Widexs doet het voor 12 euro per maand, bsmtp.
Heb ik ook draaien, port 25 staat dicht bij mij, dus idd naar ander poortje geforward.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
12€ per maand pfff

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

+ zeer goede service.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
CrankyGamerOG schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:02:
@home,dat gaat dus niet lukken ?

is er dan een mogelijkheid om die mail wel te ontvangen ?
Nope, die mail bounced na een paar dagen wel terug naar de afzender.

Is met @home niet veel aan te doen. Omwegen zouden inderdaad kunnen zijn door een MTA bij een andere provider, die naar jou doorstuurt.. Geen vriendjes met mailservertjes? :) Of een catch-all mailbox regelen en die met bijvoorbeeld fetchmail ophalen.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat mag wel ook voor 25 f*ckin' oude guldens per maand. :Y)

@ TS: kijk eens naar @Home sluit port 25 af, wat nu? (ik heb het niet helemaal door gelezen, maar er zouden tips in kunnen staan).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Je hebt bijvooorbeeld rollernet.us die die dienst gratis aanbiedt.

Verwijderd

Excuses, het is 1 euro per maand, 12 per jaar

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:34

Vuurvoske

Nunquam cede!

foutje...

[ Voor 98% gewijzigd door Vuurvoske op 10-11-2006 15:35 ]

Beroeps brabander

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als @home je poort 25 blokt, zoals ook bijv Casema en Tiscali, dan kan je beter een mailhost nemen bij een provider. Heb ik ook gedaan, bij nxs.nl. Kost iets van 2 euro per maand. Via pop/smtp kan je daar dan al je mail ophalen. Nooit meer problemen en je hebt meteen een fallback. :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• pven
  • Niet online
@ hierboven: krijg je dan een IP-adres waar je je mail op aan laat komen? (Ik zit aan mijn domein te denken: daar moet ik een IP-adres opgeven waar de mail afgeleverd dient te worden.)

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

als ik telnet naar mijn domein naam "www.123.nl" op port 25 krijg ik antwoord van postfix

code:
1
Van waaruit telnet je? Als je lokaal telnet (in hetzelfde lan vanachter je router) zal het idd wel lukken , ga je bijvoorbeeld extern telnetten naar je ip adres zal het niet gaan lukken. Je gebruikt @home dus die poort is geblocked.

Dat was al duidelijk volgens mij maar wilde het telnetten toch even verduidelijken.

Raku

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

pven schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:50:
@ hierboven: krijg je dan een IP-adres waar je je mail op aan laat komen? (Ik zit aan mijn domein te denken: daar moet ik een IP-adres opgeven waar de mail afgeleverd dient te worden.)
Ja. Ik heb daar een domain microkid punt nl, met 2 mailboxen. Die haal ik gewoon elke 5 minuten leeg via m'n eigen mailserver thuis.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• pven
  • Niet online
Microkid schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:41:
[...]

Ja. Ik heb daar een domain microkid punt nl, met 2 mailboxen. Die haal ik gewoon elke 5 minuten leeg via m'n eigen mailserver thuis.
Interessant, thanks. Mijn servertje thuis heeft er laatst zes dagen uit gelegen, dan heb je dus geen idee of je veel mail mist.

Ik zal er eens naar gaan kijken. :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
EDIT

code:
1
Dat geeft alléén maar aan dat Postfix geïnstalleerd is en draait. Dat geeft niet aan dat je configuratie ook goed (genoeg) is. ;) Magoed, je zit toch achter @Home, dus maakt toch niet uit :P
ShadowBumble schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:13:
[...]

Eigenlijk eerst een A-Record aanmaken met de virtual host ( bv mail.123.nl )
'Virtual host'? Zoiets heet gewoon de FQDN voor die mailserver.
ShadowBumble schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:13:
Volgens mij moet je overigens ook gewoon MX record op ip kunnen zetten maar ik persoonlijk vind A-Record combo mooier.
Kunnen? Je mail komt wellicht aan ja. Maar het is niet volgens de RFC's en dus in principe "verboden".

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

pven schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:45:
[...]

Interessant, thanks. Mijn servertje thuis heeft er laatst zes dagen uit gelegen, dan heb je dus geen idee of je veel mail mist.

Ik zal er eens naar gaan kijken. :)
Dat was dus ook mijn reden. M'n server heeft soms onderhoud nodig, soms ligt internet er uit, of wat voor reden dan ook. Dan vertrouw ik m'n mail liever aan een professionele partij toe.

• pven
  • Niet online
Microkid schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 17:18:
[...]

Dat was dus ook mijn reden. M'n server heeft soms onderhoud nodig, soms ligt internet er uit, of wat voor reden dan ook. Dan vertrouw ik m'n mail liever aan een professionele partij toe.
Helemaal mee eens en die 2 euro per maand moet ook wel kunnen lijden. :)

Bij WXS is het 1 euro per maand, maar volgens mij doen ze dat alleen als je je domein naar WXS verhuist?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:39
Microkid schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 17:18:
[...]

Ik heb m'n domein geregisteerd bij TransIP. Het leuke daar is dat ze een backup-mailserver voor de klanten hebben, ofwel ik heb een tweede MX-record met een lagere prioriteit die wijst naar die backup-machine.

Zodra m'n eigen mailserver eruit ligt komt alle mail automatisch op die backup-machine van TransIP terecht; is m'n server weer terug dan wordt binnen korte tijd alle mail vanaf die backup-machine ontvangen. Ik meen dat die machine mail zo'n 3 a 4 dagen opvangt.
Pagina: 1