SATA of IDE dvd writers, verschil?

Pagina: 1
Acties:

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
He!

buiten het feit dat de writers onderling verschillen vraag ik me af;
Stel je hebt een identieke writer die in IDE en SATA uitvoering te koop is. Welke zou je dan het best kunnen nemen? (Moederboard heeft IDE + SATA, gigabyte ds4)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De performance is hetzelfde; hoogstens heb je het voordeel dat je met SATA niet hoeft te kloten met jumpers voor master/slave en dat door de dikte van de kabels de airflow beter is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Maakt niet zoveel uit..
Ik zou de goedkoopste nemen en als dat niks scheelt de SATA-variant, omdat de kabels daarvan dunner zijn wat makkelijker is en beter voor je koeling :+

edit: omg.. hoezo hetzelfde als ^^

[ Voor 9% gewijzigd door HyperioN op 09-11-2006 20:28 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je genoeg Sata poorten hebt en het prijsverschil is <10 euro bijvoorbeeld zou ik voor de Sata versie kiezen. Toch een stuk kleinere kabel en geen master/slave gezeik :)

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Maar performance verschil (stabiliteit, toeganssnelheid, prijs/performance).. zijn die er?

jumpers doen me niets..kwestie van 1 keer goed zetten..

Verwijderd

ik heb zelf de ervaring dat sata branders stukken duurder zijn :( je hebt toch altijd een IDE poort,dus wat klooien met sata denk ik dan :P

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mir schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:03:
Maar performance verschil (stabiliteit, toeganssnelheid, prijs/performance).. zijn die er?
Research??

Nee dus; als jij een NEC 4768 SATA of IDE koopt: precies hetzelfde.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Mir schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:03:
Nee. Zoals gezegd: het kabeltje is het enige voordeel, eigenlijk net als bij SATA harde schijven. Het is gewoon een andere interface, de fysieke apparaten blijven hetzelfde.
Pagina: 1