PC staat in een keer vast, start daarna wel op zonder beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:51

Argarath

MasterBlaster

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik heb een wazig probleem met mn pc. Sinds een tijdje heeft ie het probleem dat 'ie soms in een keer helemaal vast staat. Niets reageert meer. Als ik dan de stroom eraf haal en opnieuw opstart, boot het systeem wel, maar geeft ie geen signaal meer naar de monitor, de monitor geeft echter geen foutmelding (zoals ie dat wel doet als ie écht geen signaal meer krijgt).

Na de kast een beetje bewegen doet 'ie t daarna wel vaak weer. Heb de kast opengemaakt, en het bleek dat de Zalman koeler op de videokaart wel heel stoffig was. Heb die helemaal schoongemaakt, maar daarna wilde de pc weer niet normaal opstarten.

Ik heb een keer de melding van Windows gehad dat het systeem was hersteld van een ernstige fout, heb daarna nieuwe Forceware geinstalleerd, 93.17. Bleek niet te helpen. Soms gaat het dagen goed, dan heeft ie t weer in een keer.

Het is een Geforce 6800 LE, een goede batch (niet die brakke eerste uitgave) die het verder altijd prima heeft gedaan.

Iemand ideeen? Is mn kaart misschien brak?

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?

Verder kunnen we niet raden of je kaart brak is. Test hem eens op artifacts, met ATiTools... En; als je videokaart onder de stof zat, zou ik niet alleen die schoonmaken, maar ook je schijven, voeding, processor(koeler), moederbord, RAM, etc. etc. ;)

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

Topicstarter
TheZeroorez schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:03:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?

Verder kunnen we niet raden of je kaart brak is. Test hem eens op artifacts, met ATiTools... En; als je videokaart onder de stof zat, zou ik niet alleen die schoonmaken, maar ook je schijven, voeding, processor(koeler), moederbord, RAM, etc. etc. ;)
Bedankt voor je reactie. Had die specifieke FAQ nog niet doorgenomen. Bedankt. Ik heb overigens idd het hele systeem even schoongemaakt ja. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Argarath op 09-11-2006 20:16 ]

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

Topicstarter
Heb de FAQ doorgenomen. Voor het allergrootste gedeelte kan ik het allemaal uitsluiten wat daar staat.

Het gekke is, dat de pc soms dus vastloopt. Bij het rebooten heb ik helemaal geen beeld (ook geen BIOS), maar stopt de boot ook na ongeveer 30 seconden. Dit lijkt totaal willekeurig, na een aantal keer proberen of de pc kast verplaatsen boot 'ie weer wel gewoon.

Temperaturen lijken volledig normaal, alleen die van de videokaart kan ik niet meten. Heeft echter een Zalman koeler aan boord, die ook gewoon werkt. Dus kan me niet voorstellen dat de temp daar te warm is, helemaal omdat de temp v/h mobo slechts 28 graden is.

Zou het een kabelbreuk kunnen zijn? Maar kan een kabelbreuk ook het bootproces stoppen? Ik snap er echt niets van.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

In je reply hierboven geef je niet bepaald duidelijk uikomst van de verschillende tests. Je zegt niets over voeding, niets over andere moederbord enzo....

Verder is het niet bepaald de bedoeling binnen 24u te schoppen, laat staan binnen 4u :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.