Toon posts:

HDTV wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik zit met een dilemma. ik wil een hdtv kopen en mijn budget ervoor is 700 euro.
Nu wil ik graag een platte hdtv nemen want dit staat een stuk leuker dan zo'n grote beeldbuis.

Echter zie ik nu ook beeldbuizen in de winkel die hd ready zijn en die zijn nog een stuk goedkoper dan hun platte collega's. Is er nog een verschil tussen een platte hdtv of een beeldbuis die hd ready is?
op internet kan ik vrijwel niks over vinden.

de hdtv die ik op het oog had was deze samsung le26r71b maar nu ik weet van die beeldbuizen met hdmi wil ik toch eens weten welke keus het beste is.

alvast bedankt.

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Het verschil is dat er mensen zijn die CRT toch nog beter vinden dan LCD, of dat zo is is je eigen mening, daar kan ik niet over oordelen. Wat je wel kunt doen is zelf eens gaan kijken en daardoor vergelijken. Laat je niet wat aansmeren door een glad verkooppraatje van een MediaMarkt medewerker, maar kijk wat je zelf het mooiste vind en neem daarvoor ook rustig de tijd. Als je op een niet gebruikelijk tijdstip naar de MM gaat(bijv doordeweeks overdag indien mogelijk) dan heb je iig de tijd om rustig te kijken en de medewerkers kunnen je dan ook makkelijk helpen bij vragen die je hebt. Ook is er makkelijker over de prijs te praten als het niet zo druk is :) .

Maar om nou een duidelijk verschil aan te wijzen, dan kan ik hooguit zeggen het uiterlijk. Sommige mensen vinden namelijk een CRT mooier beeld weergeven en sommigen een LCD.

Nog een waarschuwing, staar je niet blind op het logo HD Ready!! Heel leuk dat dat er staat, maar dat staat er ook als de tv HD content kan weergeven, maar dan wel downscaled naar de resolutie van PAL.! Dus HD Ready zonder de voordelen van HD.

[ Voor 24% gewijzigd door heracles op 09-11-2006 19:53 ]

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Ga inderdaad zelf eens kijken, dat is de enige manier om te zien wat voor jou het beste is. Door ze HD materiaal af te laten spelen, kan je zelf zien of een lagere resolutie voor jou verschil maakt. Het kan namelijk net zo goed dat het je niet eens opvalt of dat blijkt dat je andere factoren veel belangrijker vind...

Voor ervaringen met CRT-HDTV's, verwijs ik je naar:
Samsung WS-32Z409 CRT HDTV topic - deel2
philips 28PW9551: Dé oplossing voor goedkope HDTV?
Daarin lees je ook waar je op moet letten bij de aanschaf van zo'n ding.

Hiermee kan dit topic dicht, omdat je vraagt naar een koopadvies dat wij niet kunnen geven. Wat jij mooier vind en waar jij geld voor over hebt, kunnen wij namelijk niet voor jou bepalen.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Dit topic is gesloten.