[NFS Carbon] Spel sluit spontaan af

Pagina: 1
Acties:

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 10:31

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
Nu voor de tweede keer in 5 minuten knalt mn NFS Carbon uit. Volgens mij allebei de keren op het moment dat hij een scherm moest laden (na een race). Dit probleem heb ik met Most Wanted ook al gehad maar dat was een gekraakte versie. Om van die ellende af te zijn dacht ik ik koop Carbon origineel maar nu ineens heeft deze het ook op zijn heupen.

Ik heb naar de temperaturen van mn systeem gekeken en die zien er niet alarmerend uit. De CPU is 45 graden en de GPU is 63 graden op het moment dat hij eruit knalt. Wel merk ik dat zodra het spel opstart hij meteen 100% cpu load pakt en houdt. Kan het zijn dat mijn AMD dit gooit in het hoekje van zijn "virusprotectie"? Volgens mij is dat een ingebakken systeem dat applicaties killt die te lang op 100% draaien om sommige wormen tegen te gaan.

Verder merk ik ook dat de CPU-load volgens mij invloed heeft op de reactiesnelheid van het spel, zowel in het menu als tijdens het racen. Ditzelfde merkte ik ook al bij Most Wanted, verder heb ik er nog nooit last van gehad met andere spellen. Om een voorbeeld te geven soms kom je een bocht uit en hoewel je naar je idee allang weer rechtdoor zou moeten rijden parkeert hij hem vrolijk in de muur omdat hij nog steeds aan het sturen is. Ook komen er spontane stuuracties voor die nooit door mij opgedragen zijn.

Ik vind het echt hele rare dingen die er gebeuren en ik heb ook geen flauw idee of het komt door het spel, drivers, CPU of GPU. Iemand ervaring hiermee?

Huidige specs;

AMD64 s939 4000+ met Zalman CNPS7700Cu (laag toerental)
Gigabyte K9NF NF4-Ultra
2x 1GB OCZ DDR-400
Sapphire ATi Radeon 512mb x1800pro
WinXP Pro

Connaisseur des femmes

Verwijderd

Rare probleem Yoeri. Ik heb het trouwens zojuist met mijn legale versie ook gekregen. Ik was bij een nieuwe race aangekomen en wilde een crewlid vervangen toen hij spontaan terug klapte naar Windows. Met natuurlijk een foutmelding van het rapport.

Nu, na twee uren te hebben gespeeld doet hij het weer even normaal...

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

ow, hier ook zo af en toe... ook problemen bij het afsluiten hoor (vasthangen).

k heb er nog niet echt iets tegen gevonden, maar aangezien hij dr in 2 dagen pas 3 keer uit is geklapt vind k het niet zo erg.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 10:31

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
Het lijkt wel of hij het steeds doet als hij moet laden. Heb het nu sinds ik heb gepost alweer 5x gehad, tamelijk vervelend...

Connaisseur des femmes

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 19:56
Ja dat probleem heb ik ook, moet de pc dan weer resetten want hij doet helemaal niets meer, het is steeds bij de zelfde races. En mijn besturing blijft soms ook hangen. Wat een kloten spel is het zeg, net zo buggy.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

hetzelfde probleem hierzo! :'( hij sluit af en geeft een status rapport.. ik dacht dat het misschien aan me ram kon liggen.. ik heb maar 512 mb ram... maar meer mensen hebben dit probleem met aardig wat ram dus dat lijkt me niet :) hmpz ik wacht af :*)

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 21:13
Patch 1.3 (gamespot)
misschien verhelpt dat wat problemen

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 19:56
Heb de laatste tijd eigenlijk geen problemen meer gehad, swap bestand op een andere disk gezet, reso op 1024x768 gezet, en voila geen problemen meer. Hij crasht nog heel af en toe maar heb het in het hele spel maar 2 x gehad.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1