Toon posts:

Cdrom, diskdrive en usb stick uitzetten via windows 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op mij stagebedrijf bezig om uit te zoeken hoe ik cdrom, usbstick en diskettestation kan uitzetten per gebruiker via windows server 2003. Op de microsoft site heb ik dit document gevonden:http://support.microsoft.com/kb/555324. Daar staat een code waarmee je een ADM bestand kunt maken en deze kunt importen in de group policie editor van de active directory. Nu staan er 3 policies waarmee ik de diskdrive, USB stick en cdrom kan uitzetten. Ik heb dit gedaan maar het werkt niet. Gebruikers kunnen gewoon gebruik maken van de apparaten. Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Of heeft iemand ervaring met een software pakket die ik op de server installeer en ik gemakkelijk kan instellen welke gebruiker er wel of niet gebruik mag maken van bepaalde hardware?

Verwijderd

CDROM en floppy is gewoon uit te schakelen via een group policy waarin de gebruikers zich bevinden. Zoek maar op

User ConfigurationAdministrative TemplatesWindows ComponentsWindows Explorer | Hide these specified drives in My Computer

And

User ConfigurationAdministrative TemplatesWindows ComponentsWindows Explorer | Prevent access to drives from My Computer

Voor de USB apparaten..iets van usb.sys verwijderen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:53:
CDROM en floppy is gewoon uit te schakelen via een group policy waarin de gebruikers zich bevinden. Zoek maar op

User ConfigurationAdministrative TemplatesWindows ComponentsWindows Explorer | Hide these specified drives in My Computer

And

User ConfigurationAdministrative TemplatesWindows ComponentsWindows Explorer | Prevent access to drives from My Computer

Voor de USB apparaten..iets van usb.sys verwijderen
De cdrom station is bij iedere computer station E. De policie die je bedoelt kan ik alleen maar station A tot D blokkeren.
Het is de bedoeling dat sommige gebruikers wel van USB gebruik mogen maken en een aantal niet. Als ik usb.sys verwijder heeft geen enkel gebruiker toegang tot usb.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De floppy en cdrom zouden geen enkel probleem via de policies mogen zijn, die zouden op elke driveletter moeten werken.
Voorwat betreft usb-drives. Er worden voor sticks etc 2 .sys bestanden gebruikt. Je kan hier ook met een policy execute-rechten aan toekennen. Standaard kan iedereen dat, maar je kan dit dus beperken. Op die manier kun je de gebruikers die het wel mogen gebruiken uitsluiten van die policy en kunnen ze dus op elke pc ermee werken. Ff goed zoeken dus.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > WSS

Tijd voor een nieuwe sig..

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

je hebt de policies wel gekoppeld aan de ou waar de computers staan? het is namelijk een machine policy, geen userpolicy...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 17:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 17:16:
je hebt de policies wel gekoppeld aan de ou waar de computers staan? het is namelijk een machine policy, geen userpolicy...
Ja klopt. Maar de ene medewerker mag er wel gebruik van maken en de andere niet. Hoe moet ik dat doen?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:22
De cdrom station is bij iedere computer station E. De policie die je bedoelt kan ik alleen maar station A tot D blokkeren.
Het is de bedoeling dat sommige gebruikers wel van USB gebruik mogen maken en een aantal niet. Als ik usb.sys verwijder heeft geen enkel gebruiker toegang tot usb
Dan pas je hem zelf aan. Is gemakkelijk zelf te doen. Moet te vinden zijn via google.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:50

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 00:00:
[...]
RMB @ Deze Computer -> Beheren -> Schijfbeheer (meen ik) en daar Drive letter veranderen van je speler.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 17:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 00:00:
Je kan daar niet zomaar van uit gaan.
Waarom blokkeer je niet gewoon de removable media rechten voor bepaalde mensen ?

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TommyGun schreef op zondag 12 november 2006 @ 03:11:
[...]

RMB @ Deze Computer -> Beheren -> Schijfbeheer (meen ik) en daar Drive letter veranderen van je speler.
Jaaaa... We gaan centraal via GPO de toegang regelen en vervolgens nog bij elk werkstation even langs om diskmanagement te doen (want dat kan niet remote).

Niet echt logisch en efficient lijkt me.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:50

TommyGun

Stik er maar in!

alt-92 schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:00:
[...]

Jaaaa... We gaan centraal via GPO de toegang regelen en vervolgens nog bij elk werkstation even langs om diskmanagement te doen (want dat kan niet remote).

Niet echt logisch en efficient lijkt me.
1. Nergens in de OP staat dat het om meer pc's gaat
2. Wat nou niet remote? Radmin, VNC etc etc

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
Zo kan ik het lokaal uitschakelen via de link die je me stuurt. Maar het is de bedoeling dat ik het via de server kan regelen per gebruiker

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Één keer de rechten goed zetten voor bepaalde NT-groepen. Met een script wat je bouwt is de gewenste aanpassing snel uit te voeren op elke werkplek. Het enige wat moet gebeuren is het aanpassen van de ACL op twee files.

Vervolgens is het een kwestie van de juiste medewerkers in de juiste groepen en klaar.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1