Toon posts:

[XP] Windows: opstart, repareer, herinstalleer probleem*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Nadat ik gister mn pc had afgesloten kreeg ik vanmiddag niet zon aangename verassing:

Als eerste krijg ik bij het opstarten van mijn pc de C:\windows\system32\config\system fout melding.Dat normaal opstarten onmogelijk maakt.
Ik heb inmiddels andere topics hierover gelezen, en het is misschien op te lossen door de map te vervangen met system repair die op de windows cd staat.

De topics:
http://gathering.tweakers...ystem32%2Cconfig%2Csystem
http://gathering.tweakers...ystem32%2Cconfig%2Csystem

Bij de windows cd aangekomen ga ik eerst met de toets 'R' naar het repair scherm.
Bij het repair scherm vraagt windows bij welke windows-installatie ik me wil aanmelden... er staat een optie en dat is: 1 C:/Windows
Als ik dan optie 1 kies, doet mn pc niks meer je ziet alleen het repair scherm stilstaand.

Ok, als ik het niet kan repareren dan zal ik wel Xp even opnieuw herinstalleren dacht ik... maar hier blijft hij dus ook eeuwiglang nadenken, bij de begin van de installatie van de nieuwe windows. Precies bij het punt waar hij opzoek is naar de windows die op de pc zou moeten staan.

Ik heb mijn pc bij beide opties een paar uur nadenktijd gegeven maar het hielp niks..
Ik kan nu voor mijn gevoel niks meer, ik kan windows niet in, niet repareren en niet herinstalleren.

Iemand enige suggesties?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

tijdens het opstarten (welke was het ook al weer) ff google:
Daarom wordt de veilige modus vaak gebruikt om bestanden, meestal schadelijke software, te verwijderen van uw computer. Dit moet gebeuren in veilige modus omdat die processen dan (meestal) niet worden opgestart met de computer.
(Let op: Vaak moet er op de F8-toets gedrukt worden. Bij verscheidene computers, zoals onder andere die van Dell, moet u op F12 duwen. Bij sommige Compaq computer moet u meerdere malen op F5 duwen.)
F8 dus indrukken tijdens het opstarten. Kun je ook niet in de veilige modus komen?

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
nee, voordat ie uberhaubt iets doet met windows krijg ik deze error: C:\windows\system32\config\system het lukt niet om in de veilige modus te komen

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-03 19:35
al geprobbeerd met gewone opstart flop format c: ??
anders kun je t probere te fixe met bartpe :P

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 11:57
de optie die je al aangaf zou moeten werken.. je moet windows kunnen herstellen.. zo niet denk ik dat er evt iets mis is met de Harde waren!

Verwijderd

Topicstarter
naja ik heb een windows cd van een vriend van me geprobeerd maar die doet het ook niet...
ik weet niet wat ik nu moet omdat ik windows geeneens de kans heb te herinstalleren

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Lukt het ook niet om met de cd op te starten en vervolgens de partitie de formateren/verwijderen?
Of staan er dingen op die je wilt bewaren?

Als het met de cd al niet lukt om de partitie goed te lezen en evt. te verwijderen is er waarschijnlijk iets mis met je HDD.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

Topicstarter
nee met de cd komt ie nog nietzover.... omdat ie dan eeuwig blijft checken wat voor windows versie erop zit... kon ik maar zover komen :p

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Als de opties die bartju noemt ook niet werken, kun je denk ik het beste beginnen met je hd te testen mbv een tooltje van de fabrikant.

PV Output

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Probeer eens ERD Commander te bemachtigen... en start daar eens van op. Lukt dat wel dat kun je via ERD Commander de HDD controleren/Partitioneren/Formatteren.

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk dat:

- ik mijn oude hd eruithaal
- een nieuwe hd installeer
- windows installeer
- oude hd installeer
- backup van de oude hd maak en formatteer?

of

- oude hd naar een andere pc meeneem
- installeer en onder de andere windows
- backup maak
- formatteer
- terug in mn pc installeer
- windows installeer?

de data die eropstaat is namelijk berlangrijk :9

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik zou 'm inderdaad even in een andere pc hangen om te kijken of hij nog aanspreekbaar is.
Dan kun je gelijk je data veiligstellen en 'm eventueel formateren.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat, let hier aub ook zelf op :)

Verder - persoonlijk zou ik liever niet meteen met hardware gaan sollen als het al instabiel is, misschien kan je ook eens kijken naar een BartPE boot disk om te maken of bv. met een bootable Linux CD te booten om daarmee eerst je data veilig te stellen :)

Verwijderd

Topicstarter
net een nieuwe kleine 80gb schijf gekocht en geinstalleerd...
windows geinstalleerd...

oude schijf geinstalleerd....

in het begin kreeg ik nogsteeds de windows/system error

maar nadat ik op een of andere manier in de bios de oude schijf heb uitgeschakeld kon ik weer in windows...

waar hij de oude schijf gelukkig wel liet zien met de helft van de oorspronkelijke data

ik had mn oude schijf van 250gb verdeeld in 2 componenten
1 is weg...
gelukkig de ene waar de minst waardevolle data op stond...

nu ben ik alles opnieuw aan het installeren onder de nieuwe windows

alles is weer achter de rug en kan ik rustig verder werken :*)

dank voor jullie reacties :>
Pagina: 1