Eerst kon ik zonder iets te veranderen op school en thuis gewoon op internet met mijn laptop(op beide plaatsen met netwerkkabel). Nu kom ik op school en was er iets veranderd, ik moest in lan instellingen een proxy server op poort 8080 en dus ook een proxy server(ISA)gebruiken om op school op internet te kunnen. Op school werkte dat weer, maar nu kan ik thuis niet meer op internet hoewel ik die proxy server en poort 8080 ongedaan heb gemaakt zoals het eerst was(en ik nog thuis op internet kon). Nu geraak ik niet meer op internet thuis.(verbinding werkt wel, want met deze computer en nog een andere geraak ik achter dezelfde router en internetverbinding wel gewoon op internet). Ik heb wel al winsockxpfix gedaan, maar dit baatte niet. Ik ben ten einde raad, weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
• Krijg je uberhaupt een ip?
• Kun je pingen?
• Werkt het alleen in een bepaalde browser niet, of met geen enkele programma dat gebruik wil maken van je verbinding.
• Etc...
• Kun je pingen?
• Werkt het alleen in een bepaalde browser niet, of met geen enkele programma dat gebruik wil maken van je verbinding.
• Etc...
Je kan gewoon het vinkje uitzetten toch ?
(if not)
(paste in *.reg file en runne maar)
(if not)
code:
1
2
3
4
| Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings] "ProxyEnable"=dword:00000000 |
(paste in *.reg file en runne maar)
Ik krijg een IProbbert schreef op donderdag 09 november 2006 @ 18:46:
• Krijg je uberhaupt een ip?
• Kun je pingen?
• Etc...
Het werkt in geen enkele browser en andere internetprogramma's werken ook niet, ik kan echter wel gewoon de andere computers vinden en bestanden opzetten en vandaan halen.
Pingen lukt niet
Heb dat regbestand toegevoegd, maar dit biedt helaas geen uitkomst.
[ Voor 8% gewijzigd door skelleniels op 09-11-2006 19:50 ]
Verwijderd
Probeer eens je netwerkkaart te verwijderen in Windows, booten, netwerkkaart word opnieuw aangemaakt, zou het dan moeten doen. Misschien handiger om 2 user profile's aan te maken, 1 voor thuis en 1 voor school, zo houden beide user profile's de verschillende verbindingen vast.
Mocht het daarna nog niet doen dan zou ik je nerwerkkabel/connectors thuis eens controleren, misschien is daar wat mee aan de hand.
Mocht het daarna nog niet doen dan zou ik je nerwerkkabel/connectors thuis eens controleren, misschien is daar wat mee aan de hand.
Verwijderd
Netwerkkaart verwijderen in een laptop? Hij geeft aan dat hij op beide plaatsen een netwerkkabel gebruikt!Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:51:
Probeer eens je netwerkkaart te verwijderen in Windows, booten, netwerkkaart word opnieuw aangemaakt, zou het dan moeten doen. Misschien handiger om 2 user profile's aan te maken, 1 voor thuis en 1 voor school, zo houden beide user profile's de verschillende verbindingen vast.
Als ik zeg dat de andere computers thuis wel op internet geraken, dan zijn die kabels toch echt wel goed. Het was gisteren trouwens omgekeerd: op school werkte het niet en thuis wel. Dan deinstalleren ga ik eens proberen, hoewel ik het nut er niet echt van inzie(op school werkte het wel en het netwerk kan ik nog steeds bereiken thuis.)Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:51:
Het werkt dus niet met dat uninstallen.
staat je gateway wel goed ?
doe ff een "ipconfig /all" dumpen hier
doe ff een "ipconfig /all" dumpen hier
Probeer eens je netwerkkaart te verwijderen in WindowsVerwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:57:
[...]
Netwerkkaart verwijderen in een laptop? Hij geeft aan dat hij op beide plaatsen een netwerkkabel gebruikt!
Verwijderd
Misschien was mijn reply wat te onduidelijk. Wat ik bedoelde met netwerkaart te verwijderen is dat je de installatie ongedaan maakt in Windows zelf, je haalt daarmee de drivers en alle instellingen weg. Zodra je reboot word de netwerkkaart binnen Windows weer opnieuw aangemaakt en heb je een schone kale install daarvan.
Waarom ? Het komt wel eens voor dat netwerkconfiguratie's een instelling opslaan aan een bepaalde verbinding. Sluit je het dan weer op een ander netwerk aan dan kan dat voor conflicten geven of er voor zorgen dat het niet werkt.
Om het makkelijker te maken kun je dus 2 user profile's gebruiken, 1 voor school, 1 voor thuis. Zo start je dan altijd op met de juiste instellingen voor beide netwerken en heb je er geen omkijken meer naar en hoef je niet steeds handmatig de instellingen te veranderen.
Soms kun je moeilijk doen als het ook makkelijk kan
Waarom ? Het komt wel eens voor dat netwerkconfiguratie's een instelling opslaan aan een bepaalde verbinding. Sluit je het dan weer op een ander netwerk aan dan kan dat voor conflicten geven of er voor zorgen dat het niet werkt.
Om het makkelijker te maken kun je dus 2 user profile's gebruiken, 1 voor school, 1 voor thuis. Zo start je dan altijd op met de juiste instellingen voor beide netwerken en heb je er geen omkijken meer naar en hoef je niet steeds handmatig de instellingen te veranderen.
Soms kun je moeilijk doen als het ook makkelijk kan
Dit werkt dus ook niet, heb zojuist firefox herinstalleerd wat ook niet helpt.
Verwijderd
Waarom FF opnieuw installeren? Heb je je netwerkkaart al eens verwijderd bij Apparaatbeheer, zoals hierboven vermeld? Wat soms ook kan helpen is Winsockxpfix, maar aangezien het op school wel werkt vermoed ik dat die in deze situatie niet veel gaat helpen
Heb je niet die ISA Client geinstalleerd staan? zo ja dan moet je die ff disablen...
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 17:52:
Waarom FF opnieuw installeren? Heb je je netwerkkaart al eens verwijderd bij Apparaatbeheer, zoals hierboven vermeld? Wat soms ook kan helpen is Winsockxpfix, maar aangezien het op school wel werkt vermoed ik dat die in deze situatie niet veel gaat helpen
[ Voor 3% gewijzigd door skelleniels op 10-11-2006 17:58 ]
Heb je niet toevallig een te agressieve firewall-optie geactiveerd?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik heb alles wat firewall is uitgeschakeld om dit te testen, werkt ook niet.CodeCaster schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:01:
Heb je niet toevallig een te agressieve firewall-optie geactiveerd?
Als ik die ipconfig / all doe, dan krijg ik heel eventjes een dosvenster dat nog geen halve seconde zichtbaar is.fish schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:33:
post nou ff wat ik vroeg ......
wat fish bedoeld is vanuit een dosbox.
dus start->run->cmd
in de dosbox typ je dan ipconfig /all
dus start->run->cmd
in de dosbox typ je dan ipconfig /all
"man is not truly one, but truly two,"
cmd in uitvoeren en dan dat commando in het dos venster wat omhoog komt dan blijft hij wel staan.
laat maar
laat maar
[ Voor 8% gewijzigd door reb65 op 11-11-2006 15:29 ]
Pagina: 1