Toon posts:

Game PC budget rond 1200

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb me speciaal geregistreerd om dit hier te kunnen posten aangezien ik de laatste tijd alleen maar in laptops verdiept heb en de pcwereld een beetje uit het oog verloren ben. Ik zoek een goede gamepc waar ik wel een paar jaartjes mee vooruit kan (ex. videokaart). Ik stel ZEER veel prijs op stilte dus wil ik de kast zo stil mogelijk maken. Ik ga niet overklokken, al zou m'n leven ervan afhangen ik heb geen idee hoe het moet :P

Hier is mijn configuratie via salland, vraagjes/twijfelpunten eronder

28295 Sony Rewriter DWG121A Zwart, Lightscribe
2761 Sony 3,5 Inch Diskette Station Zwart
21225 Corsair VS1GBKIT667D2 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 2x
27457 Seagate Barracuda ES 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
13804 Zalman CNPS9500 Led Koper
24991 Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed
28606 Asus VGA Radeon EAX1950PRO 256 MB
28603 Asus Moederbord P5B
16290 Nexus Technology Behuizing Breeze Zwart, Zilver, 500 Watt, 1 X 120 Mm
15364 Nexus Technology DiskTwin Black
komt op ongeveer 1200 euro incl. btw

vragen...
- is de x1950pro goed genoeg? Ik heb nav tomshardware deze gekozen omdat er volgend jaar toch goede DX10 kaarten aankomen dus ik heb geen zin om er nu teveel geld aan uit te geven. Ik speel toch voornamelijk BF2 en ben allang blij als ik die full settings kan spelen.

- is het de meerprijs waard om evt. een raptor 10K rpm in te zetten of voldoet de seagate met 7200 rpm?

- de Nexus Breeze kast heeft ook een 500 SE broertje, mijn vraag is heeft iemand een idee wat het verschil is, ik heb het nog niet kunnen vinden. De 500 SE is een paar euro duurder maar wel sneller leverbaar bij salland.

- waar kan ik het beste een monitor kopen ivm met de pixelgarantie?

- welke monitor (19"tft) is het beste voor gamers? Ik zoek iets met mooie natuurlijke kleuren en een goede responsetijd.

Bij voorbaat dank voor jullie tijd!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Ik zou een geforce 8 nemen. Maar niet de gtx omdat ik merk in benchmarks dat zelfs een athlon fx-60 een zware bottleneck is tot op resoluties van 1600*1200. Dus ik zou de gts(in mijn nieuw systeem neem ik de gtx weliswaar) nemen voor rond de 400 euro. Dit is nog steeds de tweede beste kaart. Voor de rest een goed systeem

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Neem geen seagate HD als je voor zeer stil gaat. Dan moet je een Samsung Spinpoint hebben. De seagates hoor ik hier zelfs nog door m'n HD silencer van 40 euro :(

Scherm->

Als je geen widescreen wil, maar gewoon 19", neem de Samsung 931C of 940BF.

Mocht je toch voor een widescreen 20.1" gaan, neem dan de Samsung 205BW, LG L204WT of BenQ FP202W

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 18:54 ]

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:36
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 18:53:
Scherm->

Als je geen widescreen wil, maar gewoon 19", neem de Samsung 931C of 940BF.

Mocht je toch voor een widescreen 20.1" gaan, neem dan de Samsung 205BW, LG L204WT of BenQ FP202W
Waarom altijd Samsung? Dat snap ik niet. Ik zit hier met een Samsung monitor en heb er niets behalve slechte ervaringen aan overgehouden. Dode pixels, en onverklaarbare problemen die na 3 keer voorbij de repatiedienst gekomen te zijn nog niet zijn opgelost (dat staat gelijk aan 6 weken bye bye monitor). Ik kan best begrijpen sommige producten van Samsung goed zijn, maar voor ik nog een Samsung monitor koop zal er al veel moeten gebeuren.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
skelleniels schreef op donderdag 09 november 2006 @ 18:46:
Ik zou een geforce 8 nemen. Maar niet de gtx omdat ik merk in benchmarks dat zelfs een athlon fx-60 een zware bottleneck is tot op resoluties van 1600*1200. Dus ik zou de gts(in mijn nieuw systeem neem ik de gtx weliswaar) nemen voor rond de 400 euro. Dit is nog steeds de tweede beste kaart. Voor de rest een goed systeem
Een videokaart van 400 euro op een budget van 1200 euro? :?
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 18:26:

vragen...
- is de x1950pro goed genoeg? Ik heb nav tomshardware deze gekozen omdat er volgend jaar toch goede DX10 kaarten aankomen dus ik heb geen zin om er nu teveel geld aan uit te geven. Ik speel toch voornamelijk BF2 en ben allang blij als ik die full settings kan spelen.
Voor jou eisen is de X1950Pro voldoende, bovendien biedt de kaart veel bang for the buck
- is het de meerprijs waard om evt. een raptor 10K rpm in te zetten of voldoet de seagate met 7200 rpm?De Seagate voldoet, maar als jij waarde hecht aan snellere laadtijden in games en dat Windows sneller opstart dan kun je ook een 10K rpm schijf nemen. Deze maken volgens mij wel meer herrie

- de Nexus Breeze kast heeft ook een 500 SE broertje, mijn vraag is heeft iemand een idee wat het verschil is, ik heb het nog niet kunnen vinden. De 500 SE is een paar euro duurder maar wel sneller leverbaar bij salland.[b]Dit laat ik aan iemand anders over.

Als je online koopt mag je je aangekochte product binnen 8 dagen weer terugsturen zonder opgave van reden. Dan is pixelgarantie een beetje overbodig. :) Bij de Mediamarkt mag je trouwens ook je geld terugvragen binnen 14 dagen.

- welke monitor (19"tft) is het beste voor gamers? Ik zoek iets met mooie natuurlijke kleuren en een goede responsetijd.Samsung heeft een aantal leuke game monitoren, kijk maar eens in het 19" Monitoren topic in VB

Bij voorbaat dank voor jullie tijd!
Modbreak:Zou je van de [quote]-tags gebruik willen maken en niet van de [b]-tags? Quotes lezen makkelijker en zijn eenvoudiger te quoten door iemand anders :)

[ Voor 3% gewijzigd door Thandor op 09-11-2006 21:58 ]

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 18:53:
Neem geen seagate HD als je voor zeer stil gaat. Dan moet je een Samsung Spinpoint hebben. De seagates hoor ik hier zelfs nog door m'n HD silencer van 40 euro :(
ik ken het probleem, mijn 15k cheetah's hoor ik zelfs in de andere kamer:P
maar ff serieus ik heb ook 7200.7 schijven en zoveel herrie maken die echt niet, ik denk dat dat ook niet zo'n issue is omdat meneer ook een raptor overweegt..

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk van wel omdat de TS aangeeft stilte zeer op prijs te stellen.

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Over die andere zooi kan ik niet veel vertellen, maar als je voor een 19" TFT gaat, neem dan de Samsung SyncMaster 940BF (2ms) das echt een top tft. Heb 'm nu zelf een aantal maanden en kan niet veel meer zeggen dan topkwaliteit, vooral als je erop gaat gamen ;)

\O/ weeeee =[specs]=

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de monitortips!

Ik denk dat de Seagate dan toch vervangen gaat worden door de:

20561 Samsung HDD Spinpoint SP2504C 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA II/300

Scheelt geloof ik een paar euro in prijs. Ik heb liever stilte dan een iets hogere rpm. Maakt de 8mb cache ipv 16mb cache nog veel uit qua snelheid?

Verwijderd

LG L204WT (20", Wide, 5ms, D-sub/DVI-D) = € 281,90

Ik heb zelf 2 van deze dingen en ik kan zeggen dat het geweldige monitoren zijn qua kleur. Response time is wel iets lager dan de Samsung (5ms - al hebben we het hier over ms, dus of je het merkt is de vraag natuurlijk), maar je hebt dan wel 20 inch widescreen, net of je dat prettig vind.

Das mijn ervaring ...

Qua grafische kaart is de MSI 7900GTO ook een erg goede optie. Een ondergeclockte GTX voor de prijs van 230,- euro. Geen extra koeler oid nodig, kwestie van wat schuifjes omhoog gooien. Beste prijs/kwaliteit verhouding IMO! Zijn alleen niet zo goed leverbaar meer, maar in de pricewatch staan er nog zat toko's die hem leveren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 21:46 ]

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-01 11:43
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:45:

Ik heb zelf 2 van deze dingen en ik kan zeggen dat het geweldige monitoren zijn qua kleur. Response time is wel iets lager dan de Samsung (5ms - al hebben we het hier over ms, dus of je het merkt is de vraag natuurlijk), maar je hebt dan wel 20 inch widescreen, net of je dat prettig vind.

Das mijn ervaring ...

Qua grafische kaart is de MSI 7900GTO ook een erg goede optie. Een ondergeclockte GTX voor de prijs van 230,- euro. Geen extra koeler oid nodig, kwestie van wat schuifjes omhoog gooien. Beste prijs/kwaliteit verhouding IMO! Zijn alleen niet zo goed leverbaar meer, maar in de pricewatch staan er nog zat toko's die hem leveren.
ben het wel met hem eens... kwa VGA kaart...
ik weet niet veel over de 1950 pro, maar ik weet wel dat de GTO erg goed moet zijn

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:45:

Das mijn ervaring ...

Ze staan nog in de Pricewatch, maar bijna nergens meer op voorraad en de vraag is of ze ooit nog op voorraad komen, ik denk het niet.

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-01 11:50

jjwa

CZ3 tentmuis

Even wat betreft onderdelen en stilte:

Een Antec P180 kast is een heel goeie basis voor een stil systeem.review

Een 7900 wordt veel minder warm dan bijvoorbeeld een X1900 XT, en zal dus makkelijker stil te koelen zijn. Een 7900 GTO is op het moment erg gunstig qua prijs/snelheid, vooral als je niet bang bent deze over te klokken. Een 7900 GTO heeft ook dezelfde koeler als een 7900 GTX, welke er om bekend staat dat die echt goed stil is tov andere koelers. Een 7900 GTO zijn niet erg goed verkrijgbaar, maar kan je er een bemachtigen heb je een prachtkaart voor een goeie prijs.

WD3200KS 320GB schijven zijn behalve snel ook mooi stil en zijn erg gunstig wat gigabyte/euro betreft. Ben je erg gevoelig voor geluid kan het ook goed helpen om je schijven op een andere manier in te bouwen, bijvoorbeeld door deze in elastieken op te hangen, zodat er geen contact is met de kast en trillingen niet worden doorgegeven. voorbeeld-plaatje

Een Scythe Ninja is een koeler die erg goed passief of bijna passief (lage airflow) te gebruiken is, en dan nog erg goed presteert. De Scythe Ninja Plus is de aan te raden versie, dat is namelijk met bijgeleverde (goede stille) fan. Er is ook een Rev. B van, dat type heet SCNJ-1100 ipv SCNJ-1000, en kan problemen hebben met montage op een Asus P5B moederbord bijvoorbeeld, doordat er een ander (in passende gevallen beter) bevestigings mechanisme op zit, let daar dus even op.

Een Raptor is meestal niet de meerprijs waard tov hedendaagse HDs, en is ook qua stilte niet erg gunstig.

De voeding is iets dat bij het kiezen van stille onderdelen nog wel eens word vergeten, en dat gaat dan alsnog zorgen voor een niet-stil systeem. Aan te raden voedingen:
Zalman 460W
de Corsair voedingen (modulair)
Enermax Liberty (modulair)
Seasonic M12 (modulair) of S12 voeding
Andere voedingen zijn vaak of niet erg stabiel qua power die ze leveren, of niet erg stil, etcetera.
Ik zou minimaal 450 Watt aanraden.

[ Voor 3% gewijzigd door jjwa op 09-11-2006 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
jjwa schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:05:
Even wat betreft onderdelen en stilte:

Een Antec P180 kast is een heel goeie basis voor een stil systeem.review

Een 7900 wordt veel minder warm dan bijvoorbeeld een X1900 XT, en zal dus makkelijker stil te koelen zijn. Een 7900 GTO is op het moment erg gunstig qua prijs/snelheid, vooral als je niet bang bent deze over te klokken. Een 7900 GTO heeft ook dezelfde koeler als een 7900 GTX, welke er om bekend staat dat die echt goed stil is tov andere koelers. Een 7900 GTO zijn niet erg goed verkrijgbaar, maar kan je er een bemachtigen heb je een prachtkaart voor een goeie prijs.

WD3200KS 320GB schijven zijn behalve snel ook mooi stil en zijn erg gunstig wat gigabyte/euro betreft. Ben je erg gevoelig voor geluid kan het ook goed helpen om je schijven op een andere manier in te bouwen, bijvoorbeeld door deze in elastieken op te hangen, zodat er geen contact is met de kast en trillingen niet worden doorgegeven. voorbeeld-plaatje

Een Scythe Ninja is een koeler die erg goed passief of bijna passief (lage airflow) te gebruiken is, en dan nog erg goed presteert. De Scythe Ninja Plus is de aan te raden versie, dat is namelijk met bijgeleverde (goede stille) fan. Er is ook een Rev. B van, dat type heet SCNJ-1100 ipv SCNJ-1000, en kan problemen hebben met montage op een Asus P5B moederbord bijvoorbeeld, doordat er een ander (in passende gevallen beter) bevestigings mechanisme op zit, let daar dus even op.

Een Raptor is meestal niet de meerprijs waard tov hedendaagse HDs, en is ook qua stilte niet erg gunstig.

De voeding is iets dat bij het kiezen van stille onderdelen nog wel eens word vergeten, en dat gaat dan alsnog zorgen voor een niet-stil systeem. Aan te raden voedingen:
Zalman 460W
de Corsair voedingen (modulair)
Enermax Liberty (modulair)
Seasonic M12 (modulair) of S12 voeding
Andere voedingen zijn vaak of niet erg stabiel qua power die ze leveren, of niet erg stil, etcetera.
Ik zou minimaal 450 Watt aanraden.
Volgens mij is de Nexus Breeze case juist specifiek gebouwd als silent pc dus ik mag toch aannemen dat de voeding hier ook aan voldoet? Die is trouwens 500 watt dus dat moet genoeg zijn voor deze configuratie toch.

Ik zal eens op zoek gaan naar de 7900 GTO.

Verwijderd

Lees net nog wat over dat Samsung scherm in een ander topic:
Er zijn een heleboel mensen die klagen over de 740/940BF vanwege ghostingproblemen, ondanks de 2ms.
Ik zelf ben echt genezen van Samsung monitorren, persoonlijk slechte ervaringen met levensduur van zowel monitorren als een LCD Tv.

Kijk maar wat je ermee doet...

• FilthyViper
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 16:22

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:47:
Lees net nog wat over dat Samsung scherm in een ander topic:

[...]

Ik zelf ben echt genezen van Samsung monitorren, persoonlijk slechte ervaringen met levensduur van zowel monitorren als een LCD Tv.

Kijk maar wat je ermee doet...
ik ga het 19"topic wel eens goed doornemen zodra ik m'n pc ga bestellen.

Verwijderd

al in andere topic gepost dat bij digitique de GTO RUIM op voorraad is (nu nog). .

• laurensxeon
  • Laatst online: 30-01 18:00
Modbreak:Gelieve niet aan topickaping doen. Zoek éérst zelf even wat benchmarks en ervaringen en open vervolgens een topic dat voldoet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? :)

[ Voor 93% gewijzigd door Thandor op 13-11-2006 12:50 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

Thandor

SilverStreak

Benchmarks spreken boekdelen :). Wachten op DX10 is leuk maar bedenk wel dat je tegen die tijd dan zonder een snelle videokaart zit ;). Persoonlijk zou ik dus nu de ATi Radeon X1950 Pro kopen gezien deze een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft en de toekomstige games er nog wel even op zullen draaien. Immers zal de kaart niet direct 'verouderd' zijn zodra de DX10 kaarten op de markt komen. :Y)
- is het de meerprijs waard om evt. een raptor 10K rpm in te zetten of voldoet de seagate met 7200 rpm?
Lees eens wat ervaringen en benchmarks over deze hardeschijf. Aan de hand daarvan kun je zien wat de bevindingen zijn van de mensen.
- de Nexus Breeze kast heeft ook een 500 SE broertje, mijn vraag is heeft iemand een idee wat het verschil is, ik heb het nog niet kunnen vinden. De 500 SE is een paar euro duurder maar wel sneller leverbaar bij salland.
Staat dat niet op de site van de fabrikant? Stuur desnoods een mailtje of vraag de telefoon eens om het bedrijf op te bellen :o

- welke monitor (19"tft) is het beste voor gamers? Ik zoek iets met mooie natuurlijke kleuren en een goede responsetijd.
\[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 22 :)

Dit topic gaat dus op slot. Ik zie geen onderbouwing bij de gekozen onderdelen en ik ben van mening dat je de vragen prima zelf kunt beantwoorden aan de hand van bestaande topics en ervaringen.
Zie ook Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.