Aansluit schema analoge telefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008

• OetZitterd
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07-2011

OetZitterd

Out of the picture...

Topicstarter
Vorig jaar heb ik een huis gekocht en begonnen met verbouwen, hierbij kwamen we de telefoon aansluiting tegen en om alles goed weg te kunnen werken hebben de kabels uit de connector/afsluiting gehaald en gescheiden met tape.

Nu wilde ik gisteren weer een aansluitpunt aan de kabels maken en bleek de tape los geraakt te zijn. Daarbij kwam dus ook gelijk het volgende probleem:
- de kabels hebben allemaal dezelfde kleur!
Ik weet dus niet welke ader waar moet komen te zitten. Logisch denkend lijkt het mij sterk dat ik gewoon deze kabels willekeurig kan aansluiten.

De bedoeling is hierna de Livebox van Orange op aan te sluiten en ik wil deze box niet mollen door een verkeerde aansluiting te hebben gemaakt.

edit:

Ik bedenk me net dat ie beter bij Electronica had kunnen worden geopend! 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door OetZitterd op 09-11-2006 17:46 . Reden: Verkeerd forum ]

Verwijderd

Zit er telefonie op de lijn? Testen: twee draadjes pakken, koppelen aan een telefoon, en het telefoonnummer bellen. Gaat ie over: bingo. :)\

offtopic:
En het had beter in Netwerken gekund denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 17:48 ]

• OetZitterd
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07-2011

OetZitterd

Out of the picture...

Topicstarter
Er zit ind telefonie op die lijn. Maar welke moet ik waar dan koppelen?
Het zijn 4 aders... en er komt straks ook ADSL over die lijn.

Verwijderd

dus je hebt meerdere kabels met 4 aders per kabel bedoel je ? want de ader kleuren zijn altijd anders en de lijn zit op rood en blauw , wit en oranje hoort niks op te zitten tenzij je alarm hebt maar dat is alleen met een kabel dan

haal alle aders los en meet welke de lijn afgeeft en dat is de binnen komende lijn de rest moet dan op de live box komen

Verwijderd

OetZitterd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:42:
Er zit ind telefonie op die lijn. Maar welke moet ik waar dan koppelen?
Het zijn 4 aders... en er komt straks ook ADSL over die lijn.
Daarom zeg ik: testen. Gewoon een voor een alle aders af.

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik had precies hetzelfde. gewoon testen met een oude telefoon. dan weet je zeker dat je niks molt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah het signaal zit op twee aders (adsl ook) en dat kan je gewoon testen met een telefoontoestel of met een spanningsmeter.

Aangezien dit niet hier hoort en niemand je in principe kan vertellen op welke aders het signaal zit, doe ik het topic op slot.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.