Video Capture via Firewire steeds verbroken?

Pagina: 1
Acties:

• NilsPils
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 20:35
Ik heb deze videocamera: Sony DCR-HC23 en steeds als ik een video wil overzeten naar de pc via de firewire aansluiting (pci kaartje van Sitecom) word de verbinding verbroken na een aantal minuten. Dan moet ik dus de camera even uit en aan zetten, zodat de pc de camera weer opnieuw herkent.

Heel vreemd is dit, want het gebeurt echt willekeurig. Dan na 10 seconden al, dan weer pas na een kwartier. Zo ben je dus vaker een film in 10 stukken naar de pc aan het zetten.

Ik heb Windows Moviemaker geprobeert (deze houdt het meestal het langste uit), Pinnacle 10 (vrijwel meteen wordt de verbinding verbroken) en Nero Vision (hetzelfde als bij Moviemaker).

Het pci kaartje heb ik geprobeerd om in een ander slot te zetten, maar het probleem blijft. Ook heb ik 3 verschillende firewire kabels gebruikt, zonder succes.

Wie o wie kan me helpen? Zou het de camera zijn, of het firewire kaartje van Sitecom?

• NilsPils
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 20:35
Ohja, de specs van mijn pc zijn:

AMD Sempron 3100+ @ 2,4ghz
Asus K8n mobo nForce3 chipset
1,5gb intern van Corsair
Sitecom PCI firewire kaart

Mijn vorige pc (socket a en die shit) had t zelfde probleem. T enige wat t zelfde is gebleven is dus de camera, en de firewire kaart. En de software natuurlijk.

Iemand?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Probeer het eens met een/de recht-to-recht-aan tool WinDV, deze doet niets anders dan het overzetten van je DV materiaal naar je PC (in AVI). Als het daar ook niet mee gaat, zou ik een andere Firewire nemen/proberen. Ik weet niet welke chipset er op die Sitecom zit, maar VIA en NEC willen nog wel eens voor ellende zorgen. Beter zijn Agere of Texas Instruments...

En tja, het kan idd ook nog je camera zijn....je hebt zeker geen andere PC om dit mee te testen? Of anders een keer bij je buurman oid. Als het goed is weet je al meer na 10sec. :P

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 22:28
:-( ik heb ook dit probleem.

Heb ook de firewire kaart van Sitecom (Firewire Desktop Kit FW-001)
Alleen heb ik een andere digitale videocamera, te weten de SONY DCR-HC17E.
Wanneer ik de firewire kabel aansluit hoor je het geluidje "dingdong" dat er verbinding is.
Deze verbinding wordt inderdaad na enkele seconden weer verbroken (gemiddeld 20 seconden ofzo).

Erg vervelend!! Wil graag mijn vakantievideo's op DVD zetten.

Weet iemand raad?

Verwijderd

energiebesparing ingesteld op die kaart in je hardware-instellingen. (dit apparaat mag in standby worden gezet) misschien. :?

Verwijderd

1. Gebruik een goede firewire kabel, bij voorkeur de firewire kabel van Sony. *Er zijn tegenwoordig heel veel slechte fiwewire kabels in de omloop. Door de slecht afschermingen veroorzaken deze kabel slechte / uitvallende verbindingen en eventueel drop frames. Daarnaast komt wel eens voor dat deze kabels de dv conectors beschadigenen.

2. Gebruik een goed firewire capture kaart, somige goedkoper kaarten willen nog wel eens erg gevoelig zijn voor storingen.

3 Sluit rechtstreeks op die firewire kaart aan en zorg er voor dat er geen andere firewire producten zijn verbonden met je computer, bij externe shijf, hubs, enz.

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 22:28
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:31:
1. Gebruik een goede firewire kabel, bij voorkeur de firewire kabel van Sony. *Er zijn tegenwoordig heel veel slechte fiwewire kabels in de omloop. Door de slecht afschermingen veroorzaken deze kabel slechte / uitvallende verbindingen en eventueel drop frames. Daarnaast komt wel eens voor dat deze kabels de dv conectors beschadigenen.

2. Gebruik een goed firewire capture kaart, somige goedkoper kaarten willen nog wel eens erg gevoelig zijn voor storingen.

3 Sluit rechtstreeks op die firewire kaart aan en zorg er voor dat er geen andere firewire producten zijn verbonden met je computer, bij externe shijf, hubs, enz.
1. Ik gebruik nu de kabel die Sitecom mee heeft geleverd in de doos. Dat moet toch goed zijn!
2. Tja, Sitecom... dat moet toch goed zijn. Ik denk ik een goede middenklasse kaart.
3. Doe ik.

Ik zet de camera wel even op de adapter ipv. op de accu. Zien wat er gebeurt.

Heb trouwens even op google gezocht en er blijken meer mensen te zijn die dit probleem hebben.
Ik kan een ongeveer 20 - 30 seconden capturen en dan wordt de verbinding verbroken!

[ Voor 3% gewijzigd door LordRAN op 10-01-2007 20:54 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
LordRAN schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:40:
[...]

1. Ik gebruik nu de kabel die Sitecom mee heeft geleverd in de doos. Dat moet toch goed zijn!
2. Tja, Sitecom... dat moet toch goed zijn. Ik denk ik een goede middenklasse kaart.
3. Doe ik.

Ik zet de camera wel even op de adapter ipv. op de accu. Zien wat er gebeurt.

Heb trouwens even op google gezocht en er blijken meer mensen te zijn die dit probleem hebben.
Ik kan een ongeveer 20 - 30 seconden capturen en dan wordt de verbinding verbroken!
En welk programma gebruik je? Heb je het al eerder genoemde WinDV al eens geprobeerd?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat ik ook mis in het verhaal van de Sitecom-gebruikers: nog niemand heeft zijn camera even geprobeerd op een andere PC maar iedereen blijft maar vechten met dat ene kaartje (maar wel 3 verschillende kabels testen).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1