Internetverbinding maken via netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb hier 2 computers staan die via een netwerkje verbonden zijn, eentje draait Win98SE (de computer die met internet verbonden is, via ISDN) en een andere PC die WinME draait.
Nu vraag ik me af of ik via die WinME PC een verbinding kan maken met internet, zonder dat ik iets hoef in te stellen op de Win98SE PC. Dus het gebruikersnaam/wachtwoord venster moet op WinME komen en niet op de Win98SE. Gaat dit?

• day
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

day

It's a beautiful...

geen geweldige oplossing: remote control over je server vanaf de winME naar 98 bak

zou moeten kunnen werken

De training 'omgaan met tegenslagen' is wederom uitgesteld...

• Flipmo2K
  • Niet online
En wat voor programma is daar het beste voor?

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

:?

Maakt niks uit of de verbinding naar internet op de Win98SE of WinME gemaakt wordt.

Wat bedoel je met dat de client de ME PC is? Je kan op ME toch ook bestand en printerdeling aanzetten.

Delen van internet verbinding zit net als in 98SE ingebakken in WinMe.

Zie hiervoor Software>Windows Setup en de help in Windoos zelf.

Persoonlijk prefereer ik het programma Winroute4.1 (Lite) makkelijk in te stellen maar er zijn nog andere progs zoals Sygate, Win proxy etc.

? weet jij wat.

• Flipmo2K
  • Niet online
Nou, ik zal het dan eens wat duidelijker uitleggen... Normaal moet je, als je wilt internetten, eerst een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven op de PC die met internet verbonden is. Bij mij thuis staan de 2 PC's nogal ver uit elkaar (eentje op zolder en eentje in de huiskamer), dus is het irritant om steeds naar onder te rennen om een verbinding aan te maken. Oh, mijn netwerk en internet delen werkt trouwens gewoon fatsoenlijk.
Maar mijn vraag is dus of ik niet op de een of andere manier op de WinME bak (geen modem) een verbinding kan maken met internet zonder dat ik mijn wachtwoord/gebruikersnaam op de Win98SE PC hoef in te stellen. Dat venster van gebruikersnaam/wachtwoord mag natuurlijk wel gewoon verschijnen op de WinME bak.

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Gesnapt.

Zou toch eens WinrouteLite proberen
Zit zelf op kabel dus heb geen last van dat inbelschermpje.
Dacht dat je ergens kon aanvinken dat de verbinding automagisch gemaakt werd?
en het wachtwoord opslaan werkt toch al als je netwerken actief hebt.

probeer dit anders eens
www.winroute.nl

suc6

? weet jij wat.

Pagina: 1