[PHP] Mail functie werkt niet?!

Pagina: 1
Acties:

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-12 07:04
Hallo,

Ik beheer 2 websites, met hetzelfde mail script, echter is het probleem dat bij de ene website het perfect werkt, maar bij de andere niet. Terwijl de website exact hetzelfde is. Misschien dat een van jullie de oplossing heeft?! Het script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
           $headers = "MIME-Version: 1.0\n"; 
            $headers.= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\n"; 
            $headers.= "From: ".$_POST['naam']." <".$_POST['email'].">\n"; 
// Headers, zodat we html kunnen gebruiken in de mail, en van wie de mail komt. 
            if(mail($naar, $_POST['onderwerp'],$bericht,$headers)) // Als de mail naar de maker is verstuurd 
            { 
                echo '<br>Uw bericht is succesvol verstuurd!<br><br>'; 
            } 
            else // Anders 
            { 
                echo 'Uw bericht is helaas niet verstuurd.<br><br><br><br><br><br><br><br></br>'; 
            } 
            $ond = "Uw bericht, verzonden naar". $naar; 
            if(mail($naar, $ond,$bericht,$headers)) // Als de mail naar de verzender is verstuurd 
            { 
                echo '<br><br>Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met U op!<br><br><br><br><br><br><br><br></br>'; 
            } 
            else // Anders 
            { 
                echo 'Uw bericht is helaas niet verstuurd.<br><br><br><br><br><br><br><br></br>'; 
            } 
        } 
    } 
}  
else 
{ 
?>

Let niet op de <br>'s, weet dat dat met css hoort te gebeuren... Mijn excuses.. Als jullie de rest van het script ook willen zien (het bericht e.d.) meld 't dan even..! Het script geeft elke keer "Uw bericht is helaas niet verstuurd" aan... |:(

Alvast bedankt,

Jeroen!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Staat de SMTP server goed ingesteld? Zo niet dan hoort je topic in Windows Servers en Server-software en anders in Programming :)

• Dosed
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 16:46
Twee verschillende hosters? Misschien dat de ene hoster een bepaald iets niet goed heeft ingesteld in de configuratie.

• JeroenGans
Hmm, dat zou kunnen, de url is eerst geforward, en de mvrouw van de helpdesk heeft deze instellingen als het goed is goed gezet... Ik zal haar eens mailen, misschien heeft ze weer antwoord.. Zou het niet iets anders kunnen zijn?! Typo in het script?!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
In de meeste configs zoals ik ze ken, gebruikt met \r\n, maar weet niet of het daaraan ligt...

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-11 08:03

Totaalgeflipt

De enige echte

Sommige hosters controleren of het FROM adres wel geregistreerd staat bij hun servers.

• JeroenGans
Het leuke is, bijde websites staan op dezelfde host (PcExtreme).. en maar 1tje ervan werkt.. heb inmiddels gemaild.. Ben aan het afwachten.. Snap er niks van! Suggesties zijn welkom (^^ /r/n heeft geen effect.. het heeft het ook gedaan met enkel /n op de andere server..)

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Dat is inderdaad de hoster waar ik het over had. Die doet dat namenlijk ook, kijk eens in de handleiding, en hun wiki. Daar kun je alle informatie vinden

p.s. Ik zit er zelf ook _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Totaalgeflipt op 09-11-2006 17:04 ]

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
JeroenGans schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:57:
Het leuke is, bijde websites staan op dezelfde host (PcExtreme).. en maar 1tje ervan werkt.. heb inmiddels gemaild.. Ben aan het afwachten.. Snap er niks van! Suggesties zijn welkom (^^ /r/n heeft geen effect.. het heeft het ook gedaan met enkel /n op de andere server..)
Werkt het versturen van een *gewone* mail wél? Daar bedoel ik mee:
PHP:
1
mail('mijnadres@host.org','test mail','bodytext');

\n bedoel je 8)

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Dat zal wel werken ja, maar moet het wel @hostgeregistreerdbijpcextreme.com

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Voor PCExtreme is dit een bekend probleem en is enige tijd geleden aangekondigd (8 juni 2006) o.a. hun forum. In de aankondiging zijn ook allemaal tips e.d. na te lezen hoe andere webdevelopers het hebben opgelost.

Verder kan je deze handleiding over de genomen spam-maatregelen lezen. In deze handleiding zijn ook de tips en trucs uit het bovengenoemde forumtopic verwerkt.

• JeroenGans
Woudloper schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 09:04:
Voor PCExtreme is dit een bekend probleem en is enige tijd geleden aangekondigd (8 juni 2006) o.a. hun forum. In de aankondiging zijn ook allemaal tips e.d. na te lezen hoe andere webdevelopers het hebben opgelost.

Verder kan je deze handleiding over de genomen spam-maatregelen lezen. In deze handleiding zijn ook de tips en trucs uit het bovengenoemde forumtopic verwerkt.
Tnx! Zit eignelijk nooit in de fora van PCExtreme, maar daar stond idd het antwoord! Bovenstaande werkt dus, slotje kan erop! :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topics gaan niet per definitie op slot ;)

Daarnaast is het voorstaan verstandiger om inderdaad even de support mogelijkheden van je hoster te benutten, zoals nu weer blijkt, staat er informatie die jou direct weer verder had kunnen helpen.

Voordat je een ander topic opent in Devschuur®, zou ik je willen vragen om Waar hoort mijn topic? eens door te lezen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1