Hallo
,
Zoals zo velen heb ik ook de stock Intel CPU-fan van mijn systeempje veranderd. Omdat deze nogal wat herrie maakt en nou ook niet echt de meest koele fan is, heb ik een Zalman CNPS8000 gehaald. Deze is volgens de site, geschikt voor C2D processoren.
Enfin, koelpasta aangebracht, ding geïnstalleerd, maar dan het aansluiten van het stekkertje... Deze is 3 pins in tegenstelling tot de boxed cooler die er 4 heeft
. Ik kan het stekkertje er wel op aansluiten, maar dan draait de fan niet
. Logischerwijs heb ik hem dan maar aangesloten op een van de Chassis-fan aansluitingen, maar nu zit het BIOS elke keer als ik de pc opstart dat de CPU-fan heeft gefailed
. Niet echt prettig dus
.
Volgende puntje is dat deze cooler nou niet echt koeler is dan de boxed. In tegenstelling zelfs; ik haal nu (stressed) nog steeds een temperatuur van 54 graden, ongeveer net zo warm als de andere...
Weten jullie raad voor deze probleempjes?

Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,4 GHz
Asus P5B Deluxe WiFi/AP
Zalman CNPS8000
Zoals zo velen heb ik ook de stock Intel CPU-fan van mijn systeempje veranderd. Omdat deze nogal wat herrie maakt en nou ook niet echt de meest koele fan is, heb ik een Zalman CNPS8000 gehaald. Deze is volgens de site, geschikt voor C2D processoren.
Enfin, koelpasta aangebracht, ding geïnstalleerd, maar dan het aansluiten van het stekkertje... Deze is 3 pins in tegenstelling tot de boxed cooler die er 4 heeft
Volgende puntje is dat deze cooler nou niet echt koeler is dan de boxed. In tegenstelling zelfs; ik haal nu (stressed) nog steeds een temperatuur van 54 graden, ongeveer net zo warm als de andere...
Weten jullie raad voor deze probleempjes?
edit:
Nou vergeet ik de specs ook nog Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,4 GHz
Asus P5B Deluxe WiFi/AP
Zalman CNPS8000
[ Voor 5% gewijzigd door ReZ1987 op 09-11-2006 16:10 . Reden: Systeemspecs vergeten :+ ]
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.