Onnodige flamebait

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 14:20
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/50751

Iemand biedt 2 EN7800GTX kaarten aan. Nu is er iemand die zich afvraagt welk type dit is. Als hij ook maar 10 seconden de moeite had genomen even te googelen naar 'Asus EN7800GTX' was hij erachter gekomen dat het gewoon op de Asus site staat.

Ook vraagt hij ook: Mag ook aannemen dat de prijs van €400 per 2 is en je ze dus voor €200 p/s aanbiedt? Terwijl er toch echt het volgende in de ad staat: Ze gaan de deur uit voor 400€.

Voor mij een goede reden om hier op te reageren om te voorkomen dat het alleen maar meer onduidelijkheid zaait. Nu is er iemand die hier dan een flamebait op geeft. Ik geef het toe, mijn reactie was licht geïrriteerd maar zeker niet onterecht voor iemand die kennelijk te lui is om zelf te lezen en zelf onderzoek te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

Je kan natuurlijk ook stellen dat de advertentie gewoon duidelijk moet zijn. :/

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

De advertentietekst is idd niet echt duidelijk: 'ze gaan de deur uit voor € 400' vertelt mij niet of dat een stuksprijs of een setprijs is. Als je op een vraag daarover reageert met
Beter lezen voortaan? :r
vind ik een flamebait-mod niet onterecht.

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 09-11-2006 16:17 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 16:51
Bijde vragen zijn anders imho erg plausibel, en jij geeft op bijde geen fatsoenlijk antwoord. Komt bij dat je er totaal misplaatst een kotssmiley bijzet.

Ik had je waarschijnlijk die -1 Flamebait ook gegeven, alleen al vanwege die smiley.

Edit: Om hier ook even op te reageren:
voor iemand die kennelijk te lui is om zelf te lezen en zelf onderzoek te doen!
Dat 'te lui om te lezen' is een beetje onzin, want de advertentie is gewoon niet 100% duidelijk. Logisch dus dat de belangstellende dat even navraagt bij de verkoper. Voor de hand ligt ook dat een derde zich daar buiten houd tenzij die iets bij te dragen heeft. Bijvoorbeeld een linkje naar de PW waarmee je aangeeft welke voor de hand ligt.

Die tweede vraag is gewoon een correcte vraag, en voor zover ik zie geef jij daar ook geen antwoord op. Hoe kan uit een Asus persbericht blijken welk type kaart hij aanbied?

[ Voor 59% gewijzigd door Jesse op 09-11-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Kots-smilies zijn doorgaans wel goed voor een flamebait-moderatie, imho terecht. Dat users vaak niet goed lezen is geen directe reden om te op een :r te trakteren, en het is helemaal niet zo handig om zo met je potentiële klanten om te gaan.

edit:

hmmpf, hoop mensen met dezelfde mening (en nog redelijk tegelijk ook :o ).

[ Voor 16% gewijzigd door botoo op 09-11-2006 16:13 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 14:20
Bedankt voor de reacties, weet ik ook weer dat je het ook vanaf een andere kant kunt bekijken. (hier worden nooit meer zomaar kotssmileys uitgedeeld ;))

Wat het is. Ik erger me gewoon dood aan mensen die zelf totaal geen onderzoek doen al is de ad dan nog zo onduidelijk. Verder, als iemand een doosje eieren heeft en hij verteld jou dat je ze voor 1.95 kan meenemen twijfel jij er dan aan of het om een setprijs gaat of dat het per stuk is? Ik niet in iedergeval. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

hardware_freak schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:18:
(hier worden nooit meer zomaar kotssmileys uitgedeeld ;))
d:)b
Wat het is. Ik erger me gewoon dood aan mensen die zelf totaal geen onderzoek doen al is de ad dan nog zo onduidelijk. Verder, als iemand een doosje eieren heeft en hij verteld jou dat je ze voor 1.95 kan meenemen twijfel jij er dan aan of het om een setprijs gaat of dat het per stuk is? Ik niet in iedergeval. :P
Ik zal de enige niet zijn die je ergernis prima begrijpt, hoor, maar om botoo nog maar 'ns aan te halen: 'Het is de toon die de muziek maakt.'

En hoewel ook ik geen twee euro voor een ei ga neerleggen, ben ik eerlijk gezegd bang dat die ad de kaarten juist wel voor 400 per stuk aanprijst ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1