Toon posts:

ftp lukt niet goed................

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag mensen,

wie weet hoe je de copperjet 1616-2p moet configureren om te kunnen ftp-en ?

dit heb ik al geprobeerd:

1. diverse ftpprogramma's (leech, filezilla, ftp van winxp etc.): kan wel inloggen maar geen files uploaden (dataconnection failed)
2. modemconfiguratie: security/security interfaces/advanced nat configuration/add reserved mapping: ports 1024 tot 653555 voor tcp/udp. DAN KAN IK NORMAAL FTP-EN MAAR KAN IK GEEN TELEFOONGESPREKKEN MEER ONTVANGEN, WEL ZELF BELLEN

Hopelijk kan iemand me helpen.

Greetz,

Erik Wagemans (Zoetermeer)

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2025
probeer port 21 eens.

Hier een lijstje: http://www.abq.nl/portlist.htm

[ Voor 55% gewijzigd door jeroendevries op 09-11-2006 15:40 ]

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56
Heb je poort 21 geforward? Staat hier hoe dat werkt: Het Grote Poortmappingsverhaal

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je bent dus FTP-client neem ik aan...

Probeer `passive` eens op te zoeken in je FTP-client, zo te zien heb je dr al veel geprobeerd, dus in ééntje moet 't wel te vinden zijn lijkt me ;) Anders heb je Google nog als grote vriend.

Verwijderd

Topicstarter
alles geprobeerd: ook nog port 6891-6900 geforward......kan geen dataconnectie maken. je zou zeggen dat andere speedlinqabonnees dit probleem ook hebben: je moet immers files uploaden als je een homepage wilt maken..............dat wil ik dus. wie heeft er nog een tip ??

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56
Wil je naar speedlinq zelf uploaden of naar een andere provider?

Verwijderd

Topicstarter
DAG MADGOBLIN,

Ik wil naar speedlinq uploaden: mijn eigen homepage....www.e-wagemans.speedlinq.nl

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:56
Heb je passive mode geprobeerd?
En wil je niet in hoofdletters typen aub? Dit wordt gezien als SCHREEUWEN en leest bovendien niet prettig.

Verwijderd

Topicstarter
hallo jimster,

met leech, filezilla e.d. wel met ftp van xp weet ik de syntax niet; via help/remotehelp zie ik wel PASV maar ik weet niet hoe ik dat moet gebruiken. maar die ftp van xp werkte wel met poort 1024-65355 open..........dus ik denk toch dat daar de oplossing ligt...............
Pagina: 1