HDD zogenaamd vol

Pagina: 1
Acties:

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08-2025
In een netwerk met een SBS2003 server en 3 windows XP clients heb ik een probleem.

Een gebruiker is aangemeld op een van de clients en heeft daar een word document, niks aan de hand alles gaat nog goed.

Totdat ze probeert het document te saven naar de gedeelde map op de server genaamd Tekstbestanden. Dan krijgt ze een melding die zegt dat de HDD vol zit, terwijl er nog een dikke 160GB vrij is!

Het kopieren van andere bestanden naar die map gaat wel goed, wat ik zie als zij dat document opent is dat er een .tmp bestandje word aangemaakt wat bij andere documenten niet gebeurt.

Weten jullie een oplossing hiervoor of hebben jullie dingen die ik kan proberen?
Alvast bedankt :)

Verwijderd

begin eens met in de logs te kijken op de server. geen quota gedefinieerd?

• stimm
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:28:
begin eens met in de logs te kijken op de server. geen quota gedefinieerd?
Geen quota's gedefineerd op wat voor manier dan ook, ik kan vanaf de server en die desktop wel gewoon andere bestanden in die map zetten.

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 15:39
Klinkt mij als Qouta probleempje...

op de server rechterknop op de desbetreffende drive en quota's uitzetten of vergroten...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• stimm
Plopeye schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:30:
Klinkt mij als Qouta probleempje...

op de server rechterknop op de desbetreffende drive en quota's uitzetten of vergroten...
Er staan dus geen quota's aan, ik kan ook andere bestanden naar die map kopieren, behalve dat ene word documentje dat zegt dat de schijf volzit :(

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:42
Zanniebal schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:33:
[...]

Er staan dus geen quota's aan, ik kan ook andere bestanden naar die map kopieren, behalve dat ene word documentje dat zegt dat de schijf volzit :(
Word documentje momenteel in gebruik/open door een andere applicatie?

Windows herstarten dan maar :)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

probeer je het op te slaan vanuit word of te kopieren. Ik heb dit wel vaker meegemaakt. Er zit dan ergens een fout in het word document waardoor het misgaat.

• stimm
Flappie schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:36:
[...]

Word documentje momenteel in gebruik/open door een andere applicatie?

Windows herstarten dan maar :)
Done that ;) heeft helaas geen resultaat
TrailBlazer schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:38:
probeer je het op te slaan vanuit word of te kopieren. Ik heb dit wel vaker meegemaakt. Er zit dan ergens een fout in het word document waardoor het misgaat.
Ik heb beide dingen geprobeert, ik heb een nieuw document laten aanmaken, en het vervolgens daar heen laten knippen/kopieren, zelfde effect, document kan niet worden opgeslagen.

En echt alleen dat document maakt ook een onzichtbaar .tmp bestandje aan :(

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03 09:32

SeatRider

Hips don't lie

Draait Word soms onder een andere useraccount (vaak het geval bij NAL of Zenworks), eentje die geen rechten heeft op de betreffende map? Kijk eens met filemon.exe van Sysinternals welke melding het filesysteem geeft en op welke user.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

probeer eens pagina voor pagina te plakken en dan elke keer proberen op te slaan. Mijn ervaring is dat er gewoon een character is wat de boel verziekt.

• stimm
SeatRider schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:48:
Draait Word soms onder een andere useraccount (vaak het geval bij NAL of Zenworks), eentje die geen rechten heeft op de betreffende map? Kijk eens met filemon.exe van Sysinternals welke melding het filesysteem geeft en op welke user.
Ik heb gecheckt welke rechten de user heeft, zijn allemaal prima, en word draait ook onde haar naam.
TrailBlazer schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:49:
probeer eens pagina voor pagina te plakken en dan elke keer proberen op te slaan. Mijn ervaring is dat er gewoon een character is wat de boel verziekt.
Ik ben nu niet terplaatse (zit middels RDP het op te lossen) maar zal even vragen of ze het document opstuurt, is er een speciaal character waar ik naar moet zoeken?!

Alavast bedankt voor de vele reacties! :)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Zanniebal schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:56:
[...]

Ik heb gecheckt welke rechten de user heeft, zijn allemaal prima, en word draait ook onde haar naam.

[...]

Ik ben nu niet terplaatse (zit middels RDP het op te lossen) maar zal even vragen of ze het document opstuurt, is er een speciaal character waar ik naar moet zoeken?!

Alavast bedankt voor de vele reacties! :)
nee ik kan het me in ieder geval niet herinneren

• TheBrain
  • Niet online
Te lange bestandsnaam / te veel characters in het pad ?

Geeft soms dezelfde foutmelding maar heeft er compleet niets mee te maken. The joys of Windows error messages.

[ Voor 50% gewijzigd door TheBrain op 09-11-2006 23:05 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WC

Tijd voor een nieuwe sig..

• stimm
TheBrain schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:05:
Te lange bestandsnaam / te veel characters in het pad ?

Geeft soms dezelfde foutmelding maar heeft er compleet niets mee te maken. The joys of Windows error messages.
Inderdaad de ongelooflijk handige super heldere windows kreupel meldingen :(

Het bestandje heeft de naam 'aanbesteding.doc' dus in de naam zal het hem wel niet zitten, kent iemand misschien een tooltje dat het document kan scannen op gekke characters?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

werkt lokaal opslaan op het werkstation (of \MyDocs) en dan verplaatsen wel?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1