Toon posts:

Gamen vanaf Externe HD.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om vanaf een Externe HD te gamen?
Dezelfde vraag heb ik al aan iemand anders gevraagd, en die zei dat het met eSata mogelijk is, maar nu blijkt mijn laptop geen eSata poort te hebben.

Laptop die ik gebruik is. Acer TravelMate 4001wlmi.
Dus mijn vraag, kan ik gamen vanaf een externe HD doormiddel van USB? Of firewire, maar ik weet niet of ik dat heb.?

Alvast bedankt. :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, dat kan...

*edit*
In principe kan je vanaf elke schijf gamen, ook via packet-writing op een DVD-RW maar of jouw laptop een game kan trekken is een ander verhaal gezien de specs van dat ding wat ik terugkrijg van Google.

[ Voor 88% gewijzigd door MAX3400 op 09-11-2006 15:02 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-10-2025
Is te zien welke games, want een hdd op usb is toch 'cpu belastend' ?

• MAX3400

MAX3400

DeNB3rt schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:02:
Is te zien welke games, want een hdd op usb is toch 'cpu belastend' ?
Depends; als een game veel tegelijk kan inladen en in het geheugen houdt, dan valt het wel mee. Maar als je inderdaad constant dingen moet inladen (textures en dergelijke) dan kan het een stuk langzamer gaan/zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zich moet dit wel kunnen, de Travelmate 4000 heeft ook firewire, persoonlijk zou ik die dan gebruiken, gezien je dan de volle 400Mb/s kan gebruiken en je die dus niet hoeft te delen met andere apparaten.

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-02 13:51
Denk dat access time en latency ook wel zullen meespelen in de laadtijden, los van doovoersnelheden en cpu belasting die usb teweeg brengt.

Verwijderd

Topicstarter
Ben met name met WoW op het moment bezig, zou die gedraaid kunnen worden vanaf een Externe HD?

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:43:
Ben met name met WoW op het moment bezig, zou die gedraaid kunnen worden vanaf een Externe HD?
Ik zou het niet aanraden maar het is ongetwijfeld mogelijk. Zoals men hierboven ook aangeeft; er zijn een aantal factoren die meespelen in de snelheid van een spel vanaf een ander medium. In het geval WoW zit je volgens mij met een stukje texturing waar je, vooral bij snel reizen, misschien last kan krijgen van doorvoer en verwerking (van HDD naar CPU/GPU naar beeld).

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt idd logisch, anders maar gewoon een grote laptop schijf erin zetten.

Allemaal bedankt voor de reacties.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
een sata kaartje voor een pcmcia slot bestaat ook.dat heb ik in mijn laptopzitten. daarmee kun je 2 sata schijven aansluiten. werkt lekker snel en kost ongeveer 30€

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Pagina: 1