W-lan wat heb ik precies nodig?

Pagina: 1
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:27
voordat er een modje komt die denkt héé weer een topic wat ik dicht kan knallen >:)
Ik ben niet doof :)
In mn huidige situatie heb ik alles met kabels liggen op een draytek vigor 2600 router/modem

nu ga ik echter verhuizen alleen de constructie van dat huis maakt het dusdanig lastig om weer kabels te laten aanleggen dat ik voor draadloos wil gaan, beïng a Wireless n@@b heb ik wat vraagjes waar ik nou niet direct met de search antwoord op kon vinden:

Ik heb geen idee welk spul de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Ik neem aan dat de meeste routers geen ingebouwd modem hebben, welke apparaten hebben deze functie wel geintegreerd? (ik heb namelijk wel een usb adsl modempje maar dat gaat natuurlijk niet werken en ik neem aan dat ik die vigor ook niet als alleen modem kan laten fungeren?).
Wat is kostentechnisch dus het handigst?

Het gebeuren over beveiliging heb ik doorgelezen, dat ga ik wel snappen (WPA enz)

[ Voor 2% gewijzigd door Equator op 22-11-2006 13:37 ]

Adjust non olet, plerumque...

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Revieuws lezen, tomshardware guide, etc..
Tussen welke producten twijfel je?

Bekijk eens de website van linksys daar staan een paar modellen modem en router in 1.

[ Voor 29% gewijzigd door battler op 09-11-2006 15:18 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-03 14:16

BHQ

Duidelijk heb je -geen- voorrresearch gedaan. Je zoekt een Router met modem en wireless, en daar zijn verschillende apparaten voor. Welke heb je zelf al gevonden en welke overweeg je? Is het niet beter om een los modem + losse router te nemen ivm. bereik van je wireless / of je modem de dslam wel lief vind? etc..

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Je huidige vigor in combinatie met een Linksys WAP54G of bijv. de Asus WL-300G als accesspoint.
Een acccesspoint doet niet meer dan het draadnetwerk omzetten naar draadloos ;)

Senao Accesspoints zijn de allebeste imo, samen met een Senao PCI kaartje voor de pc's.
Die dingen hebben een hoger vermogen en gevoeligheid waardoor je een beter bereik hebt ;)
Echter, hier betaal je ook voor.

Maar Linksys spullen zijn ook erg goed.

In dat geval kun je met WDS werken om je dekking te vergroten.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Deze al is bekeken?
http://www.draytek.nl/pages/producten/2700/main.htm

Zelfde merk als je oude router en ADSL2/2+ Modem/Router/Wlan/Voip/etc/etc
Of heb je in de nieuwe situatie geen ADSL? Dat blijkt namelijk niet uit je startpost.
Bij bijna alle internetaanbieders krijg je overgens gewoon een modem/router, die is prima aan te sluiten op een willekeurig/standaard router/accespoint, hoewel je dan wel 2 apparaten nodig hebt.

Linksys is goed en relatief goedkoop inderdaad, hoor ook goede berichten over ASUS.

Maar wat had je zelf al gevonden?

[ Voor 42% gewijzigd door hellbringer op 09-11-2006 16:27 ]

• 1nsane
ik denk dat ik toch voor een alles in 1 oplossing moet gaan, me vigor 2600 vertrouw ik niet meer omdat er al een poort van ermee is genokt, ik heb inderdaad adsl (hccnet, nu xs4all) maar ik sta open voor nieuwe pakketten, ik was vroeger goed op de hoogte van wat er allemaal beschikbaar is op de markt maar zie nu eigenlijk door de bomen het bos niet meer, ik weet niet of het verstandig is te gaan voor zo'n mooi pakket met telefonie, adsl(of kabel?), en eventueel TV. Kan iemand me hier beetje advies op geven (prijs kwaliteitsverhouding enz)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:10
Nadeel van alles in één is dat je vaak weinig verplaatsingmogelijkheden hebt indien je dekking van je wireless gedeelte niet zo goed is.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Je roept dat je gezocht hebt, maarje laat nou niet eecht zien wat je gevonden hebt..

Laat eens wat keuzes zien, en wat is de reden dat die niet voldoen?

• 1nsane
ik zat zelf te denken aan de wrt54g van linksys, in principe krijg ik bij een tele 2 compleet + tv abo, tv, telefonie en internet (en een doehetzelf pakket met tadaa, modem).

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-03 22:16

Brantje

De post is daar >>

Wij hebben ook dat modem.
Ik moet toegeven, zeer makkelijke interface.
Mogelijkheid tot het blokkeren van mac-adressen.
Ook kan je zien wat/wie er gebruik maken van het wireless netwerk.
Mooi dingetje ;).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 16:19
De linksys WRT54G is een goede keuze, MITS je <v4 neemt, of de WRT54GL. De huidige WRT54G modellen (v5 en v7) zuigen, dus vermijd die.

Als het bereik een probleem wordt kun je ook een 2e router erbij plaatsen met WDS, om zo het bereik uit te breiden.

Houd er wel rekening mee dat, indien je bv tele2 20mbit neemt en dicht bij de centrale zit, je wifi een beperkende factor kan zijn. Als je de volle 20mbit linesync haalt zit je met 54mbit wifi ongeveer strak aan z'n max (=+/- 25mbit effectief). Bij gebruik van WDS gaat je doorvoersnelheid nog verder omlaag. Voor gewoon surfen maakt dat niet uit, maar voor downloaden wel ;)

[ Voor 65% gewijzigd door DJSmiley op 23-11-2006 20:08 ]

• 1nsane
oké ik heb op de hcc een wrt54GL gehaald, mooi dingetje zeg :) heb er gelijk een zwikkie pci wireless kaartjes gehaald, nu wil ik het apparaat eigenlijk ook wel ff testen, is het mogelijk om hem bijvoorbeeld even aan m'n vigor te hangen en dan te kijken of het werkt? (zeg maar wat hoor) anders moet ik nog zowiezo een maand wachten tot ik m'n tele2 gebeuren inhuis heb (incl een modem)

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Je kan je wrt54 gl gewoon testen door een kabel van de switch kant van je vigor door te linken naar de switch kant van je linksys als je dan dynamic ip uitzet op de linksys en als gateway en dns stel je je vigor in moet je gewoon kunnen internetten en lannen met andere pc's

Verwijderd

hey, dit is mogelijk ja

1kijk wat het ip adres van de draytek is
2kijk of dat hetzelfde is als van de linksys 192.168.1.1?
3als het hetzelfde is moet je het van de linksys wijzigen in 10.0.0.1
4als het niet hetzelfde is zou het gewoon moeten werken

• 1nsane
heb de cd van de linksys gerund met het idee dat dat nodig was, heb alleen het easysetup gebeuren bekeken en hem daarna ingeprikt op de vigor, en jahoor in een keer werken, as a mather of fact, ik zit er nu op te werken, lekker met de lappie lui liggend op de bank :D goed ontvangst etc dus test is geslaagd i guess :D

Pagina: 1