[IE7] Kan IE niet goed gebruiken met Run as..

Pagina: 1
Acties:

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Hallo,

Ik heb om te testen IE7 op mijn laptop geïnstalleerd. Alles goed en wel, installatie verliep netjes. Ik heb alleen één probleem. Om bepaalde opties uit het configuratiescherm te kunnen uitvoeren hebben we zogenaamde beheersaccounts. Aangezien standaard user accounts vrijwel niets mogen is dit de enige manier om toch nog iets aangepast te krijgen.
Voorheen startte we dan IE op met zo'n beheersaccount middels de Run As-methode. Vervolgens typte we in de adresbalk Configuratiescherm en klaar waren we.

Tot mijn schrik lukt dat niet meer met IE7. Deze probeert er http://Configuratiescherm van te maken wat natuurlijk niet gaat werken.

Zijn er meer mensen die dit missen en is er een work-around voor?

Thanks

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Waarom IE en niet de verkenner? Hoe dan ook wil je wellicht kijken naar de MaakMeAdmin scripts van bijv. C'T (nee, niet C!T). Dan werk je tenminste nog onder je eigen account.

Overigens, welk OS? Lijkt me relevenant kunnen zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bart©
F_J_K schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:38:
Waarom IE en niet de verkenner? Hoe dan ook wil je wellicht kijken naar de MaakMeAdmin scripts van bijv. C'T (nee, niet C!T). Dan werk je tenminste nog onder je eigen account.

Overigens, welk OS? Lijkt me relevenant kunnen zijn.
Het gaat 'uiteraart' om Windows XP Professional.
Heb de verkenner nu ook geprobeerd, maar krijg deze niet lekker werkend.
Had 'em werkend, maar om een of andere vreemde reden start ie alleen met mijn useraccount, met mijn beheersaccount doet ie gewoon helemaal niets.

Verwijderd

waarom niet
start -> run
runas /user:domain\user mmc
Vanuit de mmc (file -> ad remove snap-in) kan je alle beheer taken uitvoeren.

• Bart©
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:22:
waarom niet
start -> run
runas /user:domain\user mmc
Vanuit de mmc (file -> ad remove snap-in) kan je alle beheer taken uitvoeren.
Het gaat erom dat we op een snelle manier middels Remote Assistance klanten kunnen helpen. De snelste manier is om Internet Explorer te starten met je beheers-credentials en dan vervolgens toegang te krijgen tot het configuratiescherm en bijvoorbeeld de lokale C:-partitie. (die is namelijk ook niet te benaderen voor gewone users) Dit komt nogal eens voor omdat er bepaalde onderdelen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Volgens mij zit je software-lijst niet in een snap-in dat met mmc te starten is.

[ Voor 6% gewijzigd door Bart© op 10-11-2006 11:05 ]