Bij tv-out alleen zwart wit signaal

Pagina: 1
Acties:
  • 637 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:37
Hoi,

Ik heb nu dus mijn tv (een b&o) aangesloten op mijn 6600GT, het probleem is dat ik alleen zwartwit beeld krijg. Dus ik even de faq opgezocht en doorgelopen.

• Help, ik krijg alleen maar zwart/wit beeld...

Dan moet je de volgende dingen proberen (later wordt dieper op elk punt ingegaan) :

• Kijk goed in de handleiding van je tv of deze wel s-video signaal aan kan

Dat kan hij, lukt met de ps2 ook :).

• Check het tv-out signaal : moet op PAL staan in plaats van NTSC

Check, staat op PAL

• Gebruik het juiste videokanaal

Mijn tv heeft een aparte interface voor video, dus niet vanaf 0 doorzappen naar beneden e.d. Ik heb 2 videokanalen en die zijn zwart wit.

• Gebruik de composite aansluiting (gele ingang)

Doe ik :)

• Weet je zeker dat je de juiste kabel gebruikt ?

Zijn de kabel die ik erbij heb gekregen dusja :).

• Zorg dat je verzadiging (saturation) goedstaat

Alles geprobeerd en maakt geen verschil.

• Werk niet via een SCART-blok

Mijn tv heeft niet zulke taferelen dus ik denk niet dat het daaraan ligt:

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/ext2rgb.jpg

Goed, hoe heb ik hem aangesloten?

Afbeeldingslocatie: http://xs308.xs.to/xs308/06454/09112006.jpg.xs.jpg
Gigabyte blockje dat ik erbij heb gehad
Afbeeldingslocatie: http://xs308.xs.to/xs308/06454/09112001.jpg.xs.jpg
verlengkabeltje
Afbeeldingslocatie: http://xs308.xs.to/xs308/06454/091120062.jpg.xs.jpg]
Via scartblockje van ps2 weer in tv omdat mijn tv alleen scart aansluiting heeft.

Zie ik iets over het hoofd?

O+

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-07 20:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ten eerste, weet je zeker dat je daadwerkelijk svideo aangesloten hebt? Een zwart wit beeld is vaak een gevolg van een svideo signaal versturen over een composite verbinding (s-video is een ps2 achtige verbinding en composite is meer een cinch/tulp stekker). Dit kan komen omdat je TV geen s-video ondersteund, maar volgens mij zie ik een verloopstukje van svideo naar composite.

Om nu toch een kleurenbeeld te krijgen zul je bij je instellingen op zoek moeten naar een instelling waar je uit s-video en composite kunt kiezen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07 20:45

Emiel1984

Made in NL

Janoz schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:56:
Ten eerste, weet je zeker dat je daadwerkelijk svideo aangesloten hebt? Een zwart wit beeld is vaak een gevolg van een svideo signaal versturen over een composite verbinding
Ik ben even aan het zoeken geweest en het lijkt me correct aangesloten, het blokje iig dus wel;

Blokje terugkoment in review
clickable

[ Voor 43% gewijzigd door Emiel1984 op 09-11-2006 14:12 ]

[LTS][MTS][HTS]

• Dersan
Ten eerste, weet je zeker dat je daadwerkelijk svideo aangesloten hebt? Een zwart wit beeld is vaak een gevolg van een svideo signaal versturen over een composite verbinding (s-video is een ps2 achtige verbinding en composite is meer een cinch/tulp stekker). Dit kan komen omdat je TV geen s-video ondersteund, maar volgens mij zie ik een verloopstukje van svideo naar composite.

Om nu toch een kleurenbeeld te krijgen zul je bij je instellingen op zoek moeten naar een instelling waar je uit s-video en composite kunt kiezen.
Afbeeldingslocatie: http://i2.neoseeker.com/a/gigabyte6600GT/breakout.jpg

Vanaf zo'n blokje gaat het dus via een verloopje naar een tulp kabeltje en van een tulp kabeltje naar de scartkabel. Dit is dus het probleem? ;)

Als ik samengestelde video uit ( met afbeelding tulp) selecteer krijg ik totaal geen beeld en als ik s-video uit selecteer (met afbeelding ps-2 ding ) dan krijg ik wel beeld, maar nog steeds zwart wit ;).

[ Voor 24% gewijzigd door Dersan op 09-11-2006 14:26 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07 20:45

Emiel1984

Made in NL

Iemand op tweakers had hetzelfde probleem in 2005 misschien heb je er wat aan;

Zie link naar 6600 GT topic;
Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 10

[LTS][MTS][HTS]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-07 20:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als ik zo snel naar het vergrote blokje kijk dan lijkt mij dat een composite blokje. Daarnaast ziet het kleine stukje kabel met de zwarte en de gele stekker er erg uit als een verloop van s-video naar composite.

Je hebt op het blokje duidelijk wel de s-video aansluiting te pakken, maar aan de scart kant is het juist de composite aansluiting.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Dersan
kingmob schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:16:
Ik ben er op het moment achter dat het waarschijnlijk aan de bios van de kaart ligt, althans, volgens een post op het nvnews forum die ik even niet meer terug kan vinden :|.
Ik ga nu eerst nog even wat drivers testen en daarna is het maar flashen geblazen denk ik...

[edit]
Ik heb verschillende drivers geprobeerd zonder succes :(. Het meest frapante is nog wel dat al sik geen drivers installeer, het wel werkt, alleen is dat dan weer geen optie...
Dus als ik geen drivers installeer is het wel goed..hmmzz..

Edit: Aha hij doet het! :)

Ik heb dus het verloop stukje van composite naar tulp er tussen weg gehaald en toen in de graka opties het s-video signaal uit geselecteerd ( tulp dus ), en nu geeft hij perfect kleur! :)

Thx iedereen!

[ Voor 15% gewijzigd door Dersan op 09-11-2006 14:31 ]

Pagina: 1