Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een tomtom go 910 te gaan kopen. In het buitenland via ebay zijn ze aanzienlijk goedkoper dan hier (rond de 200 euro!)

Natuurlijk is garantie een probleem, maar dat risico durf ik te lopen. Mijn voornaamste probleem is dat al het software in het engels is. Mijn vraag is dan ook: kan ik de software/firmware aanpassen zodat de NL versie er op kan? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Een collega van mij heeft een NL uitvoering, nu zou ik natuurlijk die HD kunnen clonen, maar draait de OS danwel software volledig vanaf deze hd of ook een stukje vanaf de firmware?

thanks in advance

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je kunt gewoon bij opstarten van het apparaat een taal kiezen hoor...

Naar mijn idee zijn die apparaten gewoon overal hetzelfde...

Verwijderd

ten 1e zit in een tomtom geen HD maar flash naar mijn weten, en dus ook niet simpel te clonen.

ten 2e is het gebruik maken van een kopie niet legaal.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:50:
ten 1e zit in een tomtom geen HD maar flash naar mijn weten, en dus ook niet simpel te clonen.
Neen...

Verwijderd

Topicstarter
In de tomtom go 910 zit wel degelijk een hd, van 20gb om precies te zijn.

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:50:
ten 2e is het gebruik maken van een kopie niet legaal.
Gebruik maken van kopieen is toch wel legaal wanneer je zelf over het ofgineel beschikt?

(voor zover ik weet is trouwens het gebruik van kopieen sowieso niet illegaal, maar alleen het verspreiden daarvan...)

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Verwijderd

als jij een licentie hebt voor de UK versie en je overschrijft deze met de NL versie is het niet legaal, het serienummer zal ok niet op allebij werken waarschijnlijk.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar, dat is dus allemaal niet nodig, aangezien je gewoon de taal kunt bepalen na een reset...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:57:
als jij een licentie hebt voor de UK versie en je overschrijft deze met de NL versie is het niet legaal, het serienummer zal ok niet op allebij werken waarschijnlijk.
Dat zal er dik in zitten idd, het gaat mij er meer om dat de machine opstart nadat de NL versie er op staat...

Kortom: zitten er hardware verschillen tussen de NL en de USA versie....

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:01:
[...]

Dat zal er dik in zitten idd, het gaat mij er meer om dat de machine opstart nadat de NL versie er op staat...

Kortom: zitten er hardware verschillen tussen de NL en de USA versie....
Alleen de lader... Maar in nederland worden die ook gewoon universeel geleverd; dwz; met alle verschillende stekker-opzetstukjes...

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:03:
[...]

Alleen de lader... Maar in nederland worden die ook gewoon universeel geleverd; dwz; met alle verschillende stekker-opzetstukjes...
Jij hebt ook een buitenlandse?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nopes...

Verwijderd

Topicstarter
Waar komt al die kennis vandaan dan? :+

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

Heel simpel, in een ander land gebruiken ze wellicht andere stekkers, en in Nederland worden er steeds meer producten uitgeleverd waar je eenvoudig een andere stekker op kan zetten, tweijl hij dan het voltage zelf instelt.

Hoef je geen buitenlandse versie vor te hebben om dat te weten / te raden (het is ook een gok van hem!). Begrijpend lezen is ook een vak :)

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:57:
Waarschijnlijk niet = mogelijk wel...
Neem nu een Windows licentie, deze product keys kun je ook wisselen. Een Nederlands uitgeleverde versie werkt als product key ook gewoon op een Engelse versie... Er is volgens mij ook niets illegaals aan... Je hebt immers een licentie voor de software in huis, welke taal lijkt me niet zozeer relevant...

Maar het blijkt dus dat de taal als optie in te stellen is na een reset... Dus is dit sowieso geen kwestie meer...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:37:
[...]

Waar komt al die kennis vandaan dan? :+
Om te beginnen zie ik gemiddeld 10 van die dingen per week langskomen, dus ik weet dat er gewoon internationale stekkers meegeleverd worden en dat de taal ingesteld kan worden...

Daarnaast is het duurder om verschillende pakketten in elkaar te draaien dan om gewoon overal hetzelfde apparaat + accesoires in te stoppen...

1+1=2...

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
De auto-oplader is geen nationaal verschil. De HOME dock zou het kunnen zijn, maar worst case zou je die los kunnen kopen (naast wat MikeyMan al zei)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1