Toon posts:

[OS X Server 10.4.8] Probleem met SMTP relay

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik beheer bij een bedrijf een XServe G4 met OS X Server 10.4.8. Tot gisteren hadden we een zakelijk internetabonnement bij Tiscali met een zeker vast IP-adres. Het ontvangen van mail op onze mail-server ging toen prima, maar ook het gebruik van onze server als SMTP-server (voor het versturen van mail door werknemers) ging goed.

Sinds gisteren maken we gebruik van een nieuw abonnement, tevens van Tiscali, met een nieuwe router en IP-adres, na het wijzigen van de MX records door onze hosting-provider (van onze website) komt de mail weer netjes binnen, maar helaas functioneerd de SMTP functie (voor het versturen) nu niet meer. Als error laat de mail-server zien dat het gevraagde domein niet gevonden kon worden. Nu denk ik zelf dat dit iets te maken heeft met DNS oid, maar dit heeft vroeger ook nooit ingevuld gestaan. Enig idee hoe ik dit zelf kan troubleshooten of wellicht iemand die een antwoord op dit probleem heeft?

De server maakt in ieder geval connectie met een router via een intern netwerk, deze houdt volgens mij geen verkeer naar buiten tegen, dus volgens mij kan de server iig vrijelijk verbinding maken naar buiten toe.

bedankt alvast.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Lijkt mij dat port 25 dichtgezet is door je provider (lees: niet in het modem / router maar op je connectie) als ik het zo lees.

Even instellen in de Server Admin: Mail => General => en dan bij Relay outgoing mail through host de SMTP van Tiscali erin zetten.

Laat je het ff weten of het werkt ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Uberprutser op 10-11-2006 11:46 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
het bleek een defecte router te zijn... was geleverd bij de verbinding, maar blijkt toch niet zo'n goede keuze voor een zakelijke verbinding. Na het installeren van een nieuwe werkte alles weer als een trein!

In ieder geval bedankt voor je advies :)

het probleem was ook overigens niet voor uitgaande communicatie, maar voor inkomende communicatie! de mailserver (OS X Server) ontvangt namelijk ook via SMTP z'n email.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:24:
het bleek een defecte router te zijn... was geleverd bij de verbinding, maar blijkt toch niet zo'n goede keuze voor een zakelijke verbinding. Na het installeren van een nieuwe werkte alles weer als een trein!

In ieder geval bedankt voor je advies :)

het probleem was ook overigens niet voor uitgaande communicatie, maar voor inkomende communicatie! de mailserver (OS X Server) ontvangt namelijk ook via SMTP z'n email.
Had je iets duidelijker moeten vertellen dan in je probleemomschrijving ;)
Daar staat duidelijk dat alleen het versturen niet meer werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 13-11-2006 15:48 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.