Ik heb een site gemaakt met daarin een index pagina waarin de menupagina's etc in worden geinclude en ook een iframe. Als ik op een link klik verschijnt de nieuwe pagina in de Iframe. Dat is allemaal prima. Maar nu komt het. Als ik binnen het iframe op een link klik wil ik dat de nieuwe pagina wordt geopend buiten het iframe in de tweede index pagina welke ik heb aangemaakt waarbij geen iframe wordt gebruikt. Kan dit? Alvast bedankt!
Je kunt een target instellen. Vanuit de iframe verwijst de target _parent naar de parent pagina, dus de pagina die de iframe bevat. _blank verwijst naar een nieuwe window. Je hebt het over een 2de index pagina, ik heb geen idee wat je daarmee bedoelt.
Ik bedoel, ik heb twee index pagina's. Die pagina's verzorgen de juste layout met includes naar de menubalk, header en footer van de pagina. Een index pagina is met iframe, en de andere heeft geen iframe.
Nee geen voorbeeld wel voorbeeld code:
Zeg dat dit mijn index pagina is. Ik klik op de linkermenubalk op een link en het resultaat verschijnt in de iframe. Vanuit de iframe wil ik naar de volgende pagina:
Dit is dus de tweede index pagina welke geen gebruik van iframe maakt. Ik hoop dat ik dit duidelijk heb uitgelegd zo. Hoe kan ik vanuit een iframe de iframe verlaten naar de tweede indexpagina?
code:
1
2
3
4
5
6
| <table>
<tr>
<td><? include("left-menu.php"); ?></td>
<td><iframe></iframe></td>
</tr>
</table> |
Zeg dat dit mijn index pagina is. Ik klik op de linkermenubalk op een link en het resultaat verschijnt in de iframe. Vanuit de iframe wil ik naar de volgende pagina:
code:
1
2
3
4
5
6
| <table>
<tr>
<td><? include("left-menu.php"); ?></td>
<td><?php include("../$view" . ".php"); ?></td>
</tr>
</table> |
Dit is dus de tweede index pagina welke geen gebruik van iframe maakt. Ik hoop dat ik dit duidelijk heb uitgelegd zo. Hoe kan ik vanuit een iframe de iframe verlaten naar de tweede indexpagina?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 13:26 ]
En waarom zou dat niet werken met het target attribuut? Heb je nav de eerste reactie (van Michali) al even gekeken wat je allemaal met eht target attribuut kunt?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Pagina: 1