Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
ik had het probleem met Driver voor de PSX, die had geen drukgevoelige knoppen, maar ik drukte altijd gewoon heel hard. Probeer eens op te zoeken wanneer je maximaal gas geeft, dan zul je er waarschijnlijk achter komen dat je helemaal niet zo hard hoeft te drukken. Vaak ga je steeds wat harder drukken door inleving/intenstiteit/snelheid or whatever.
Heb echt een hekel aan die druk gevoelige knopjes. Ik kon niks met een geleende Grand Turismo 4 door die controllerfreddyathlon schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:07:
Misschien een zeer rare vraag,
Is er iets te doen aan een enorm zere duim tijdens gamen op de PS2?
Ik speel vaak F1 2006, en het gas-knopje moet je harder indrukken om harder te rijden, ofwel is gevoelig.
Spelen met de stickjes is geen optie voor mij.
Ik hou de controller gewoon normaal vast zoals het hoort, maar ik denk dat de bijna 90 graden knik in je duim zorgt dat hij enorm pijn gaat doen na verloop van tijd.
Zijn er controllers zoals voor de XBOX die dat probleem oplossen of is er een andere truc?
Je hebt gewoon RSI.
Stappen te ondernemen:
1. Neem een abbo op een sportschool/sportclub/whatever voorkomt ook nog andere problemen
2. Als je nog tijd over hebt: Koop een sportstuurtje voor de PS2. Gewoon gasgeven met je voeten.

Stappen te ondernemen:
1. Neem een abbo op een sportschool/sportclub/whatever voorkomt ook nog andere problemen
2. Als je nog tijd over hebt: Koop een sportstuurtje voor de PS2. Gewoon gasgeven met je voeten.
oh ja en tot je nog geen goeie oplossing hebt, maar wel pijn, niet doorgamen (!)
Als je zolang zit te gamen dat je pijn krijgt (waar dan ook) is dit een teken dat je "even" pauze moet nemen
. Andere controller zou kunnen helpen, en als je het geld er voor hebt is zo'n stuur+gaspendaal ook erg handig. Zodat je niet meer hoeft te drukken.
Je zegt zelf al dat het pas na lang gamen voorkomt, dus je geeft zelf de meest voor de hand liggende optie al.
Je zegt zelf al dat het pas na lang gamen voorkomt, dus je geeft zelf de meest voor de hand liggende optie al.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Het heeft niets met RSI of pauzeren te maken IMHO.
Ik had vroeger met GT3 net hetzelfde voor, vaak al na een half uur of minder. Om de een of andere reden drukte ik altijd veel harder dan nodig op de X-toets om gas te geven. En als je constant hard op een knop drukt, is het nogal logisch dat je duim er zeer van begint te doen.
Zo hard drukken was alleszins niet nodig, want ook met gewoon indrukken kon je max. gas geven, maar van zodra ik terug in het spel op ging drukte ik weer veel te hard. Heeft gewoon te maken met toch persé nog rapper te willen kunnen rijden dan mogelijk
.
Ik had vroeger met GT3 net hetzelfde voor, vaak al na een half uur of minder. Om de een of andere reden drukte ik altijd veel harder dan nodig op de X-toets om gas te geven. En als je constant hard op een knop drukt, is het nogal logisch dat je duim er zeer van begint te doen.
Zo hard drukken was alleszins niet nodig, want ook met gewoon indrukken kon je max. gas geven, maar van zodra ik terug in het spel op ging drukte ik weer veel te hard. Heeft gewoon te maken met toch persé nog rapper te willen kunnen rijden dan mogelijk
pedalen + stuur kopen voor je racer
Een drukgevoelige knop de hele tijd 100% moeten indrukken lijkt me inderdaad verre van ideaal.
oh ja, en doe iets aan die duim, zie andere comments
oh ja, en doe iets aan die duim, zie andere comments
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Pagina: 1