Toon posts:

geen beeld bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst wat ondelen besteld en heb dus alles netjes volgens het boekje opgebouwd en aangesloten (ook alle voedingskabels:
24 pins-atx, 4 pins 12 volt op mobo enz.). Als ik hem opstart dan slaan de fans aan, maar de
HD wordt niet opgestart en ook geen bios scherm, totaal geen signaal naar monitor.

onderdelen diek besteld heb:

Omschrijving: Tsunami TS Virgo II 46 450 watt Black miditower
Omschrijving: Asus A8N-SLI SE nForce4 SLI (ATX. PCI-e. Sound. LAN. SATA 3GB/s.
Omschrijving: AMD Athlon 64 3700+ San Diego (S939. 2.2GHz. 1MB. Boxed)
Omschrijving: Asus GeForce 7600 GS 512MB DDR2 (PCI-e, 1xDVI) EN7600GS TOP Silent⁄HTD⁄512M

ik heb er zelf 4x 512 ddr in geplaatst
1x hardeschijf

wat is de oorzaak van dit probleem>?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Probeer eens één reepje geheugen.
Bios reset kun je ook nog proberen.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Je probleem kan zo'n beetje overal vandaan komen, dus is het belangrijk even goed te troubleshooten.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je voelt ook echt dat de HD niet opspint? Als dat zo is, dan zou het aan de bekabeling moeten liggen of aan je voeding.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
hmm maar tis een gloednieuwe moederbord ensow :S
je zou tog denken dat ze het gewoon goed moeten leveren tog?

k heb een andere voeding op het mobo getest tzelfde resultaat

dus aan de voeding ligt het niet

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 12:02 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:59:
je zou toch denken dat ze het gewoon goed moeten leveren toch?

het ligt niet aan de voeding, k ben al wat forums afgegaan, maar een kapotte voeding
daar ligt het niet aan
Tja, ook nieuw spul kan stuk.
Daarom gewoon even TSen en je komt er vanzelf achter waar het probleem ligt.

Waarom denk je trouwens dat het NIET de voeding is?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:59:
je zou tog denken dat ze het gewoon goed moeten leveren tog?

het ligt niet aan de voeding, k ben al wat forums afgegaan, maar een kapotte voeding
daar ligt het niet aan
offtopic:
Brak Nederlands

Oh, je controleert je voeding on-line? Da's pas handig.

Daarnaast als een leverancier levert wat jij hebt besteld en het werkt niet dan zijn er 2 mogelijkheden, 1 iets is er stuk of 2 er zit iets niet goed aangesloten.

Volg eens de link die eerder is gegeven Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

ARME AOW’er

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Sommige componenten kunnen vanuit de fabriek al defect zijn, zogenaamde DOA's. (dead-on-arrival)

Maar probeer eens met zo weinig mogelijk onderdelen de computer op te starten. Dus geen schijven, opticals, evt. floppy, extra insteekkaarten eruit, één geheugenmodule, etc...

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
wat is TSen :P? ik ben nog neit zo bekend in de ICT

heb ik gister al geprobeerd, alleen de 4 geheugen zaten er nog in

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 12:05 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:04:
wat is TSen :P? ik ben nog neit zo bekend in de ICT
Troubleshooten. Simpel gezegd het probleem achterhalen.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik controlleer me voeding niet online, kheb gewoon een voeding vanuit me "oude" pc gehaald en in die nieuwe gezet om te kijken of het probleem aan de nieuwe voeding lag

Verwijderd

Topicstarter
trouwens nog iets, hoe wil ik achter het probleem komen als ik geen beeld heb, en me pc geen piepjes maakt enso

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:07:
trouwens nog iets, hoe wil ik achter het probleem komen als ik geen beeld heb, en me pc geen piepjes maakt enso
door Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen wat je al eerder aangegeven is en als je er niet uitkomt hier exact te posten waar je blijft steken.

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 09-11-2006 12:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
het kan me helemaal niet verder helpen,

voeding - die doet het gewoon en ik heb het zelf getest met een andere voeding
moederbord - gaat over instellingen in de bios maar daar kan ik niet inkomen omdat ik geen beeld heb.

nogmaals alles is nieuwe en ik heb nooit beeld gekregen dus kan ik ook niet overclocken of iets in me bios hebben veranderd, dus verander dit en dat in je bios werkt niet bij dit probleem.

Processor - zelfde verhaal
Geheugen - k zou kunnen proberen met 1 geheugenbankje maar maakt dat egt zoveel uit?
videokaart - kan ik neit testen want alleen die nieuwe pc ondersteund pci-e

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan moet je hardware gaan vervangen. Probeer eens een andere cpu, videokaart, geheugen, moederbord etc. om te kijken welk onderdeel dan helemaal dood is.

Verwijderd

Topicstarter
dat is dus het probleem, ik hbe nx van die hardware over of ergens anders, tenigste
watk thuis heb is een amd 2600+ en een intel celeron 4 :P, voorderest 1 moederbord met agp aansluiting, en eentje zonder agp aansluiting (die is gewoon pleite, heeft er nooit opgezete, klinkt vaag ik weet het), geheugen deed het in een andere pc, en moederbord daar branden de lampjes gewoon op als ik de voeding op mobo aansluit

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:27:
dat is dus het probleem, ik hbe nx van die hardware over of ergens anders, tenigste
watk thuis heb is een amd 2600+ en een intel celeron 4 :P, voorderest 1 moederbord met agp aansluiting, en eentje zonder agp aansluiting (die is gewoon pleite, heeft er nooit opgezete, klinkt vaag ik weet het), geheugen deed het in een andere pc, en moederbord daar branden de lampjes gewoon op als ik de voeding op mobo aansluit
Dan zul je of even bij vrienden langs moeten gaan, of de lokale computertoko. Dit zijn toch dingen die je moet doen, omdat wij je er anders ook niet mee kunnen helpen. We kunnen wel vanalles gaan roepen wat het zou kunnen zijn, maar daar ben je alsnog niet mee geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok, ik ga vanavond nog ff testen, en dna laat ik het nog deze avond weten wat het resultaat is,
iid bedankt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

en

GoT Huisregels

We verwachten hier niet dat je gelijk alles weet en bovendien Nederlands schrijft waar Harry Mulisch U tegen zou zeggen, maar je doet hier minimale inzet, daar waar je wel wat doet schrijf je niets over exact wat je vervangen hebt, en bovendien schrijf je zodanig onverzorgd dat het echt pijn doet om het te lezen.

Mocht je dyslectisch zijn (daar lijkt het niet op maar zou kunnen), dan zijn er genoeg tools -onder andere een Firefox-spellcheck plugin- die je het leven iets makkelijker kunnen maken, maar hoe dan ook blijft dat je zelf nauwkeurig moet zijn in wat je probeert te communiceren.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.