Zyxel 2602H-61 (demon) en p2p werkend krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.809 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:35

Spoooky

Core temp 37°C

Topicstarter
Ik ben nu al zo lang bezig om p2p op mijn 12Mbit Demon lijntje goed aan de gang te krijgen (veel dingen op het net gelezen maar geen van de tips hielpen), maar het wil niet lukken, daarom graag jullie advies.

Ik heb een zyxel 2602H met laatste (demon) firmware, en juiste poorten geforward en in
firewall gezet.

Ik blijf meldingen krijgen dat het adres van mijn p2p pc te veel connecties
heeft (en hij gooit het uitgaande verkeer dicht).

Welke instellingen hebben jullie bij shareaza/in de firewall zodat je deze
"blokkade" niet krijgt?

Het aantal sessies staan al op 2048, als op de p2p bak de uitgaande verbindingen
(surfen enzo) niet meer werken, doen ze het bij de andere pc's prima.

Verder staan de instellingen van de firewall als volgt (heb al veel
geprobeerd, maar niks helpt):

Denial of Service Thresholds
One Minute Low (Sessions per Minute) 80
One Minute High (Sessions per Minute) 80
Maximum Incomplete Low (Sessions) 80
Maximum Incomplete High (Sessions) 80
TCP Maximum Incomplete (Sessions) 256

Action taken when TCP Maximum Incomplete reached threshold
(*) Delete the Oldest Half Open Session when New Connection Request
Comes.
( ) Deny New Connection Request for Minutes(1~255)

Ik heb juist de 2602 H voor de firewall (en switch) en wil hem het
liefste aan hebben staan. Met mijn oude zyxel 650 (zonder firewall en geen adsl2) waren er geen
problemen, dus ik denk dat het aan de firewall ligt (of zijn de max
verbindingen bij die router hoger dan 2048???)

Ik moet zeggen dat het probleem pas na een aantal dagen optreedt, misschien
heb jij je verbinding niet continu aan.

Wel een beetje erg jammer als het niet blijft werken, want anders had ik net
zo goed een (gratis) 2602R kunnen aanvragen bij het upgraden naar 12Mbit in
plaats van die ong EUR 100 te hebben betaald.......

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Welke versie firmware zit er in je 2602H?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Topicstarter
De laatste (Demon) (beta) firmware.

P2602H(W)-61C-340AJE1b1-1.bin

Te vinden op:

http://www.demonsupport.nl/firmware/2602H(W)-61C-Analoog/

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Ik zit zelf hier op een TweakDSL 20Mbit DSL2+ lijn, met het zelfde type modem 2602HW-61C enkel met wireless aan boord.

Ik neem aan dat je shareaza gebruikt om torrents te draaien op een windows xp machine?

Firewall hed ik hier uit staan, enkel de port van mijn torrent client gemapt (via het NAT/SUA ONLY menu).

Zoals je zegt dat brouwsen op de torrentmachine traag wordt, kan te maken hebben met het limiet voor halve connecties en het niet geoptimaliseerde tcp.sys bestand.

Je kunt bijvoorbeeld in shareaza aangeven hoeveel connecties maximaal je client mag maken. Hoeveel uploadslots per torrentbestand. De hoeveelheid connecties PER torrent bestand. DIt alles speelt ook een rol, wanneer je de juiste verhouding te pakken hebt kun je SNEL brouwsen en je torrent vol open zetten.

Laat even weten welke tooltjes je gebruikt met welke settings. Probeer in eerste instantie te testen zonder de firewall, wanneer dit goed werkt doe je later de firewall aan. Zo sluit je het een en ander al uit.

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Topicstarter
Ik gebruik shareaza nu vooral voor emule/gnutella ,torrents gebruikte ik altijd ABC voor (laatste tijd geen torrents gedaan). Ook Emule geeft problemen...

instellingen van shareaza zijn niet aangepast:

Max bestanden: 26
Max overdrachten: 100
Overdrachten per d/l:

• Chutney
Spoooky schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:01:
Ik gebruik shareaza nu vooral voor emule/gnutella ,torrents gebruikte ik altijd ABC voor (laatste tijd geen torrents gedaan). Ook Emule geeft problemen...

instellingen van shareaza zijn niet aangepast:

Max bestanden: 26
Max overdrachten: 100
Overdrachten per d/l:
Heb je half open connecties ook al aangepast? waarschijnlijk staat je logboek van windows xp vol met foutmeldingen met het Event-ID 4226 ?

XP limiteert standaard op 8 half open connecties tegelijk, om wormen tegen te gaan. Dit is zwaar ten nadele van verschillende p2p tooltjes. Je kunt een patch draaien die hier te krijgen is.

Ongeveer 500 open connecties moet genoeg zijn. Waarschijnlijk zal nu ook je brouwse probleem opgelost zijn ?

[ Voor 7% gewijzigd door Chutney op 09-11-2006 21:23 ]

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Topicstarter
Euh... heb emule draaien op w2k3 server :X
Geen browseproblemen, behalve dat modem/router aan geeft dat er te veel verbindingen open staan, en dan voor dat ip addres alle verkeer dicht gooit. (foutmelding ongeveer: too many connections from ip address: "lokaaladres")

Ik hoop dat er hier iemand het wel werkend heeft gekregen en zijn instellingen wil posten...

• Chutney
Spoooky schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 07:47:
Euh... heb emule draaien op w2k3 server :X
Geen browseproblemen, behalve dat modem/router aan geeft dat er te veel verbindingen open staan, en dan voor dat ip addres alle verkeer dicht gooit. (foutmelding ongeveer: too many connections from ip address: "lokaaladres")

Ik hoop dat er hier iemand het wel werkend heeft gekregen en zijn instellingen wil posten...
Kijk nou je meer info geeft komen we een stukje verder.

Dit probleem heb ik onlangs ook gehad, toen was mijn Winsock te vervuild met reg tweaks :). Brouwsen was na het open en van een torrent file niet meer mogelijk, logboek van het modem stond ook bom vol met exact de zelfde melding. Enkel wat ik dus gedaan heb is WinSock fix gedraait en de event ID patch er over heen. Verder hoef je in de firewall naast je porten te openen geen andere instellingen te doen.

Je kunt het zelf ook testen, wanneer je je firewall nu uit zet zegt je modem in de logs nog steeds too many connections... bla bla bla.

Het probleem ligt dus niet bij het modem, thans dat was hier zo toen ik dat zelfde probleem had.

Het is je p2p tool die domweg staat te stampen, heb je gebruik gemaakt van register tweaks oid?

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Topicstarter
Nee, ik heb niks in het register veranderd. Na reset van het modem/routertje zijn de tellers/verbindingen gereset en werkt hij weer een paar dagen...

De 2602 staat bekend om zijn rare fratsen mbt p2p. Heb nu echt spijt als haren op mijn hoofd dat ik hem voor EUR 100 heb "gekozen" ipv het gratis 2602r ding....

Heeft iemand het wel werkend gekregen met emule/shareaza?

[ Voor 8% gewijzigd door Spoooky op 10-11-2006 10:42 ]

• Chutney
Spoooky schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 09:14:
Nee, ik heb niks in het register veranderd. Na reset van het modem/routertje zijn de tellers/verbindingen gereset en werkt hij weer een paar dagen...

De 2602 staat bekend om zijn rare fratsen mbt p2p. Heb nu echt spijt als haren op mijn hoofd dat ik hem voor EUR 100 heb "gekozen" ipv het gratis 2602r ding....

Heeft iemand het wel werkend gekregen met emule/shareaza?
De R heeft nog meer kuren mbt. NAT/routering. Heb je de verschillende opties al geprobeerd dan?

Firewall uit om te testen?
Mogelijk event id patcher draaien?
Client instellen hier posten zodat die nagelopen kunnen worden?

[ Voor 10% gewijzigd door Chutney op 10-11-2006 12:33 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hints voor emule:
-Number of connection in connection op 100
-in extended settings:half open connections op 1
-half open connection / 5 sec op 1 .

Evt in emule morph Global hardlimit op 1000 zetten en Upnp uit ( zyxel schijnt problemen door upnp te hebben). in de standaard standaard zou je de hardlimit op 100 kunnen zetten ofzo.

Je draait dan gehandicapt, maar als het werkt....

Niet tegelijk met shareaza draaien. (shareaza is eigenlijk alleen goed in g2, gebruik emule als je ed2k wilt downloadn en bittorrent of azarues voor torrents)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Topicstarter
Belangrijkste is toch emule... Ik kende deze emuleversie niet.. zal hem eens installeren en dan instellen zoals jij aan geeft.

Je verteld dat het wel "gehandicapt" is maar hoe bedoel je dat precies?

• Chutney
Spoooky schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:19:
Belangrijkste is toch emule... Ik kende deze emuleversie niet.. zal hem eens installeren en dan instellen zoals jij aan geeft.

Met dit soort tooltjes is het van belang de grens van stabiel/onstabiel modem op te zoeken. Met 100 connecties ben je gelimiteerd, zul je maximaal 100 connecties hebben om van te downloaden en uploaden. Met meer connecties natuurlijk meer mogelijkheden en vaak ook sneller, maar dat hangt altijd net af of je modem het aan kan of niet.

Ik zelf doe stimulane 800 connecties via torrents, soort gelijk qua load vergeleken ed2k. Maar probeer het langzaam op te voeren. Zodat je modem en je pc er niet trager van worden.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Spoooky schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:19:
Met 1 connectie per seconde vinde je sources heel langzaam. met een hardlimit van 100 vind je maximaal 100 sources per download. (niet veel, maar werkt wel)

PS had ik al gezegd KAD UIT te zetten? (zo vanzelfsprekend met router problemen dat ik het vergeten was te noemen.)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Topicstarter
Heb de door jullie voorgestelde instellingen in de standaard emule client ingesteld. Ook heb ik KAD uit gezet. Nou eens kijken of het een weekje zonder storing wil blijven draaien.....

Alvast bedankt...

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Topicstarter
Helaas wederom de volgende melding:

"lokaal ip adres" exceeds the max. number of session per host! Iemand nog een idee? Misschien oudere firmware???

• Chutney
Spoooky schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:22:
Helaas wederom de volgende melding:

"lokaal ip adres" exceeds the max. number of session per host! Iemand nog een idee? Misschien oudere firmware???
Wel ook gespeeld met de instellingen, van je emule client? Ik blijf bij de event ID patcher.

Het is echt een lokaal probleem niet modem gerelateerd, modem meld alleen maar dat jou machine op dat lokaal ip TE VEEL connecties probeerd te maken. Modem is niets mis mee, die doet zijn werk.

Nou nog even je machine goed configureren..

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Topicstarter
Hey Chutney, waarom zou ik ee nevent ID patcher draaien wanneer ik geen event ID heb om te patchen (m.a.w. in logs op de machine is niks te zien!)?? Ik zal de komende dagen de firewall uitzetten, want m.i. zit daar in. Als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag!

by the way Kad staat uit, rest is ingesteld volgens de tips van leuk_he...

[ Voor 12% gewijzigd door Spoooky op 14-11-2006 10:04 . Reden: leestekens :-) enzo... ]

Verwijderd

Chutney schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:28:
[...]

Wel ook gespeeld met de instellingen, van je emule client? Ik blijf bij de event ID patcher.

Het is echt een lokaal probleem niet modem gerelateerd, modem meld alleen maar dat jou machine op dat lokaal ip TE VEEL connecties probeerd te maken. Modem is niets mis mee, die doet zijn werk.

Nou nog even je machine goed configureren..
Je modem heeft ook een Denial of Service Threshold .. en zeker die Zyxel apparaten. Daar meot je je max ook instellen op 500, als je je max connection limit van XP op 500 zet ...
Pagina: 1