Toon posts:

[htm] Table TD values toewijzen

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vorige vraag is opgelost, nu loop ik tegen het volgende probleem aan:

hoe geef ik een javascript waarde mee achter value=" hiero de variable in javascript "

dingen zoals

code:
1
value="forbidden_"

en
code:
1
value=<script language="javascript">forbidden_</script>

werken jammer genoeg niet

ik hoop dat iemand me verder kan helpen!

bvd,

nick

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 12:32 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:27

momania

iPhone 30! Bam!

Waardes kan je alleen meegeven met form elementen als een input etc, niet met een td ;)

Wat je wel zou kunnen doen is een hidden input maken en daar de waarde van aanpassen. Die worden wel gesubmit met een form

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
dus wat ik dan zou moeten doen is :

Wanneer er geklikt wordt op een TD.
een waarde van bijvoorbeeld variable $check wijzigen

en dan vervolgens zoiets als dit doen:
HTML:
1
<input type="hidden" name="pic_id" value="'.$check.'">

Zou ik dan met zoiets aan de slag moeten gaan?
bvd,

nick

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 11:26 ]

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12 20:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Je kan inderdaad geen waardes meegeven aan een TD, je kan wel als iemand op een TD klikt waardes bijhouden in een array oid en die submitten [hidden form values is een makkelijke manier]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:19:

ik wou graag een waarde meegeven zodat ik die kan opvragen als $_GET of $_POST.
hopend dat iemand mij kan helpen wacht ik af
Waarom in godsnaam?

Een HTML pagina bestaat uit elementen, die normalerwijze allemaal een zekere structurele betekenis hebben: Het toewijzen van een NAAM en een WAARDE is nu net de eigenschap die FORM-elementen hebben...

nu is het best mogelijk om ellendige javascripts te gaan gebruiken die de basis-functionaliteiten omdraaien en andere elementen precies dat laten doen wat eigenlijk een ander element doet... maar waarom?

Dat betekent enkel dat je code ondoorgrondelijker wordt, het risico op scriptfouten groter en de compatibviliteit in verschillende browsers minder ...

een veelgemaakte fout die sommige beginnende webbouwers nog wel maken is dat ze dit doen uit het idee van de 'visuele presentatie'..
maar juist op dat punt is het veel zinniger om andersom te werken...
met CSS is het uitstekend mogelijk elementen andersiom te stylen, en kun je dus een standaard Formuleir prima visueel laten presenteren als bv een tabel met grote vlakken, waarop je kunt klikken om deze te slecteren...
eventueel is er nog een tussenvorm mogelijk, waarbij je hidden formulier elementen gebruikt, maar zelfs dat zou ik enkel als 'tweede keus' doen, als ee 'eerlijk' formulier niet goed genoeg aan je wensen voldoet (maar ook dan is het het overwegen waard je wensen ook aan te passen aan de technische mogelijkheden en niet andersom)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik op mijn stageplaats zit, dit wil mijn "baas".

ik heb het geheel al helemaal voltooid met radiobuttons.
maar hij wilt per se dit.

ik vraag er ook niet om :P

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je vraag is me helemaal niet duidelijk?

Je wil --als men op een element klikt-- een (welke??) waarde doorgeven aan een (welke??) javascript.

Als het met radiobuttons gelukt is, dan moet het met andere elementen toch identiek werken?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En ipv radiobuttons gebruik je dan input elementen, die je dusdanig styled zodat ze eruit zien als tabelcellen (of je stopt ze in tabelcellen ;))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12 20:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Het probleem met het gebruiken van form elementen is dat deze beperkt te stylen zijn. Een dropdown ziet er ALTIJD uit als een standaard windows dropdown bijvoorbeeld.

In sommige gevallen biedt CSS inderdaad niet de mogelijkheid om je inputs exact zo te stylen als je wil. in 99% van de gevallen voldoet CSS inderdaad, maar ik kan me voorstellen dat je het in specifieke gevallen anders wil.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
In dit geval is een gewone input van het type text wel relatief goed te restylen. Aan de andere kant weet ik nog niet zo zeker dat de TS eigenlijk wel de [form-element?]-value wil aanklikken. Vandaar mijn vraag.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:27

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:19:
Mijn vorige vraag is opgelost, nu loop ik tegen het volgende probleem aan:
En dus dan edit je je startpost maar, zodat niemand meer wat van dit topic begrijpt :?

Ik snap je 2e vraag dus ook helemaal niet. Denk ook dat je er goed aan doet om wat sites te lezen over html en javascript ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Topicstart editen is idd niet handig... Maar goed. Je bent opzoek naar zoiets:
JavaScript:
1
 obj.value = variabele;

Waarbij obj je input element is, die krijg je door bijvoorbeeld getElementById, getElementsByName of getElementsByTagName aan te roepen, of de form elements collectie gebruiken. Maar waarschijnlijk heb je die input al eerder ergens aangemaakt of gewijzigd, dan kun je die reference gebruiken :)

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 14:55

Suaver

jokecoat

Als je op 'n TD wilt klikken kan dat toch gewoon?

HTML:
1
2
3
4
5
<table border="0">
  <tr>
    <td onclick="changeValue("pic_id", "<?php $_GET['check'] ?>")">Sexy</td>
  </tr>
</table>

met het JavaScript

JavaScript:
1
2
3
function changeValue(idField, change) {
  document.getElementById(idField).value=change;
}

Volgens mij zou het zo moeten werken?

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Pagina: 1