Toon posts:

Kubuntu / ubuntu?

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op een vierde partitie een linux versie installeren. Is er iemand die tussen deze twee versies de grootste verschillen kan weergeven. Ik wordt niet echt duidelijk uit de site's. Ik zie dat het allemaal losse projecten zijn maar ik kan nergens duidelijk de verschillen vinden.

Hopelijk leidt dit topic niet weer tot een beklaag van iedereen maar ik kan er echt gewoon niet duidelijk uit worden.

bvd

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01 16:29
Volgens https://wiki.kubuntu.org/Kubuntu:
Kubuntu is Ubuntu with a different default setup, the Ubuntu CD contains only GNOME as a desktop environment; the Kubuntu CD contains only KDE, this is the primary difference.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:16

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Kubuntu heeft KDE als desktopomgeving, Ubuntu heeft Gnome als desktopomgeving.

Zelf draai ik Ubuntu en dus Gnome.
Mijn ervaringen met KDE zijn ook positief. De standaard KDE toolset laat je meestal meer instellingen doen t.o.v. de standaard Gnome tools.

Vergelijk eens wat screenshots en applicaties om je keuze makkelijker te maken. Applicaties die voor Gnome bedoeld zijn kun je gelukkig gewoon onder KDE draaien en andersom, maar handiger is om zoveel mogelijk de applicaties te gebruiken die horen bij je desktopomgeving (i.v.m opstartsnelheid/geheugengebruik).

Download gewoon de live CD's van Kubuntu en Ubuntu en probeer ze eens uit :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

In de kern hebben de distro's geen verschil. HET verschil is dat ze gebruik maken van een andere Window Manager. Ubuntu gebruikt Gnome en Kubuntu gebruikt KDE. Het gevolg hiervan is dat ze een ander "Bureaublad" hebben en met iets andere programma's geleverd worden. Denk hierbij aan andere programma's voor bijvoorbeeld het afspelen van muziek, films, etc.

De kern is hetzelfde dus als je het een kan gebruiken, kan je ook met 't ander omgaan.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik beide proberen ;) Het geklooi met alles goed te krijgen bij twee verschillende distro's bied alleen maar voordelen en zelf kun je naderhand oordelen over welke je het beste bevalt :+

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit verschil lijkt mij helemaal niet zo moeilijk te vinden eigenlijk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.