[W2K3TS] Dual Head mogelijkheid?

Pagina: 1
Acties:

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-02 00:39
Beste mede-GOTters,

Ik heb hier en daar wat gezocht op het forum, alleen vond ik een post uit 2005 over het onderwerp, en toen was mijn probleem nog niet aan de orde.

Het probleem is het volgende:
Ik draai windows terminal server en wil graag in dual head mode werken. Nu heb ik een aantal ingescande facturen (pdf) welke ik van mijn 2e scherm wil aflezen en invoeren in een database op mijn 1e display. Om dit mogelijk te maken heb ik een HP 5720 Thin Client met Nvidia Quadro dual head vga uitbreidingskaart aangesloten. In de terminal zelf werkt "dual view" van Nvidia. Dit is wat ik ook wil tijdens de RDP connectie / sessie.

Dit heb ik getest: Op de terminal draait windows XP embedded. Deze RDP client ondersteunt een max. resolutie van 1600x1024. Dit betekend op 2 19" monitoren dat je scherm overhoud en aan beide kanten "beeld mist". Beetje onduidelijk misschien, maar goed. Dit is trouwens op horizontale uitbreiding van het bureaublad. Ga je nu daadwerkelijk Dual View draaien, dan kan dit maar op 1 scherm, en zal het andere scherm het bureaublad van de terminal laten zien.

Ik heb de standaard XP RDP client vervangen met de Vista Client, gezien deze een hogere (en breedbeeld) resolutie ondersteunt. Bij een horizontale uitbreiding heb ik nu inderdaad volledig beeld, maar bij Dual View heb ik nog steeds maar 1 monitor om op te werken.

Mijn vraag aan jullie mede tweakers is: heeft iemand hier al eens eerder mee gewerkt of is iemand anders hier ook mee bezig? Laat het even weten.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Terminal services met dualscreen is vziw niet mogelijk. De rdpvideodriver kan dat niet. Twee gelijktijdige sessies misschien een optie? en dan copypasten enz tussen sessies toestaan :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• CSB
sanfranjake schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:40:
Terminal services met dualscreen is vziw niet mogelijk. De rdpvideodriver kan dat niet. Twee gelijktijdige sessies misschien een optie? en dan copypasten enz tussen sessies toestaan :P
Ja, dat is wel mogelijk. Het vervelende is dan alleen dat je de volledige functionaliteit van Dual Head niet kan gebruiken. d.w.z. dat alle popups in het midden van het scherm komen, dus tussen de schermen in...

Maar omdat ik die vista RDP client heb gebruikt en deze een STUK verbeterd is sinds de XP versie, hoopte ik er stiekem een beetje op. Is het niet zo dat w2k3 (even als workstation beschouwd) dual vga ondersteunt?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sanfranjake schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:40:
nog niet, straks in longhorn wel :P

maarja om nu al beta's te willen gaan draaien.

* Zwelgje is wel erg onder de indruk van de nieuwe longhorn TS mogelijkheden

A wise man's life is based around fuck you

• CSB
Zwelgje schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:28:
[...]

nog niet, straks in longhorn wel :P

maarja om nu al beta's te willen gaan draaien.

* Zwelgje is wel erg onder de indruk van de nieuwe longhorn TS mogelijkheden
Heb je een voorbeeldje van dual head in Longhorn? Ik weet dat de RDPDD.dll in 2k3 nieuwer is (5.2.3790.0) dan die van XP (5.1.2600.2180). Misschien een update van deze .dll gebruiken? Ik wil wel de Beta 2 testen met mijn huidige configuratie, maar het was jammergenoeg een closed registration. En ik geloof dat vragen om een torrent i.o.d. tegen de regels is? Zoja, mod deze vraag maar weg.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 17:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

CSB schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:34:
[...]

Heb je een voorbeeldje van dual head in Longhorn?
Een voorbeeld niet, maar wel een overzicht van nieuwe features van Longhorn op TS gebied.

Microsoft's Complete Longhorn Terminal Server Feature List
  • Seamless Windows
  • WebInterface
  • Application Publishing
  • USB Redirection
  • Etc. :9~
Voor wat betreft Dualhead zit het grote verschil hem in het feit dat het protocol uitgebreid is met een techniek die "WinFX" genoemd wordt. Dit heeft als gevolg dat een client (die dit ondersteund) meer controle heeft over de schermopbouw en er dus ook "meer mee kan".
In today’s version of RDP, the RDP protocol acts as a display driver, and the RDP client device receives whatever the server sends to its display driver. (This is what I call the “screen scraping”-based technology.) In Longhorn with WinFX, Microsoft is building a more intelligent RDP engine that can intelligently intercept and redirect raw WinFX calls (or “WinFX Primatives” to use Microsoft’s term) and send them down to the client where the client’s local WinFX engine can do the processing and display them.
Question Mark denkt dat Citrix het nog zwaar zal krijgen als Longhorn uit is. Volgens de Citrix Presentatie die ik gezien heb op Teched maakt Citrix zich niet zo'n zorgen.. Ben benieuwd of dit ook echt zo is....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• CSB
Ok dan. Hier kan ik wat mee. Let wel: dit document stamt uit 2005. We zijn ondertussen een jaar verder. Zit WinFX er nog wel in? Ik heb hier namelijk de Windows XP embedded client, dus met de WinFX client en longhorn server Beta 2 zou ik dit concept moeten kunnen testen...
Nu de server en WinFX client nog. 8)7

• Zwelgje
Question Mark denkt dat Citrix het nog zwaar zal krijgen als Longhorn uit is. Volgens de Citrix Presentatie die ik gezien heb op Teched maakt Citrix zich niet zo'n zorgen.. Ben benieuwd of dit ook echt zo is....

presentation server 4.5 heeft straks ook softgrid achtige meuk aan boord :) (application streaming)

presentationserver 4.5 kan je nu al downloaden als TP (technology preview) op mycitrix.com

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

En laat MS nu afgelopen zomer net Softricity overgenomen hebben...
With the closing of this acquisition, Softricity becomes a wholly owned subsidiary of Microsoft, and integration of Softricity’s technologies into the Microsoft software delivery and engineering processes begins. Microsoft will soon make available the SoftGrid® application virtualization platform at a reduced price in the streamlined form of two core offerings: SoftGrid for Desktops and SoftGrid for Terminal Services.
De licentiekosten liggen sinds de overname rond de 18 euro per user (niet meer concurrent helaas). Een beetje ICA licentie doet nog steeds een 200 euro, en zoveel voordeel heeft Metaframe niet meer tov Longhorn (ze zijn er nog wel, maar niet zo schokkend meer).

Ik denk dat een hoop klanten die eerst nog voor Metaframe zouden kiezen, straks toch voor de MS variant gaan.. Ben benieuwd wat de markt gaat doen... :)

[/offtopic]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zwelgje
Question Mark schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:13:
En laat MS nu afgelopen zomer net Softricity overgenomen hebben...

[...]

De licentiekosten liggen sinds de overname rond de 18 euro per user (niet meer concurrent helaas). Een beetje ICA licentie doet nog steeds een 200 euro, en zoveel voordeel heeft Metaframe niet meer tov Longhorn (ze zijn er nog wel, maar niet zo schokkend meer).

Ik denk dat een hoop klanten die eerst nog voor Metaframe zouden kiezen, straks toch voor de MS variant gaan.. Ben benieuwd wat de markt gaat doen... :)

[/offtopic]
jup ik merk dat nu al bij klanten. * Zwelgje werkt bij een citrix partner heb op de zaak een longhorn lab draaien speciaal voor die features. je moet er toch rekening mee houden. veel klanten vragen zich nu al af of ze nog hun citrix SA moeten verlengen :?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kleine subtiele offtopic kick voor de geintresseerden:

Op de Brian Madden site staat sinds kort een nieuw artikel over Application Publishing in Longhorn, inclusief screenprints van de nieuwe TS snap-in. :)

Application Publishing: Comparing Longhorn Terminal Services to Citrix Presentation Server

• CSB
Top!
Da's precies wat ik ook nog wil gaan testen. Heb via mijn Microsoft trainer nog een Beta 2 kunnen bemachtigen van Longhorn Server build 5744. >:)
Draait prachtig!
Is het load balancing systeem al verbeterd eigenlijk?

• Zwelgje
load balancing is niks aan verbeterd nee ;(
offtopic:
mischien een topic openen mbt nieuwe lonhorn TS geile features :? :9

[ Voor 52% gewijzigd door Zwelgje op 16-11-2006 20:19 ]

Pagina: 1