Toon posts:

Stroomverbruik van laptop & lcd's

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ikzelf ben onlangs overgeschakeld van mijn desktop met P4 2,8ghz HT met GF6800, 2x10krpm en 2x19inch naar een dell latitude D620 met een Core Duo.. desktop verbruikte een dikke 500 watt.. notebook verbruikt zomaar effe 35 watt :? Ik wou nu wel een stroombesparend machien en heb gekozen voor onboard video (945GM) maar ik verschoot toch effe van de lage waarde. _/-\o_

Ik heb dit gemeten met zo'n goedkoop toestelletje uit de supermarkt dat de stroom & wattage kan tonen.

Nu moet ik een goeie notebook bestellen voor een architect dat erg energiezuinig is.. jammer genoeg vind je bijna nergens verbruikswaarden van toestellen. Zijn hier mensen aanwezig dat ook het verbruik van hun laptop kunnen weergeven ? In feite zou ik willen weten wat de Dell Precision M90, M65 en de Dell latitude D820 zouden verbruiken met een quaddro M120 (512MB) aan boord.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

die 2x 19" was dat LCD of CRT ?

Het verschil is wel enorm, maar dan denk ik wel dat je desktop vrij extreem was in stroom verbruik :)
(mijn pckast verbruikt denk ik zo'n 200 watt)

Verwijderd

Topicstarter
2x19 was wel CRT inderdaad... die Medion's van paar jaar terug. Nu ja.. dat was op m'n ouders hun kosten.. nu ik alleen ga wonen schakel ik over naar een nb hé O-)

Ik ben nu al enkele uren op zoek naar het stroomverbruik van de Quadro NVS 120M. Kan iemand dit vinden ?

Heb wel op nvidia zelf gevonden dat de 120M 10W zou verbruiken tegenover 21W bij de NVS 280.. maar dit lijken me nogal lage waarden en dat komt uiteraard van de fabricant voort.. en die cijfers geloof ik niet snel.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 12:00 ]

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:56
ik weet iig dat mijn 7900gs uit mijn laptop al 20 watt verbruikt.
Bij mijn Dell inspirion 9400 zit een 85 watt adapter, dus t zal niet meer zijn.
Aan de soort adapter kan je iig zien wat de max zal zijn, lijkt me

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat eerder als de voeding in een desktop.. je neemt die ook op 350W, maar als je het systeem uitmeet verbruikt die maar een kleine 90 watt.

Bij mijn D620 zit een voeding van 65W en ik verbruik maar 35W. Oké.. hij zal nooit meer dan 65W verbruiken maar ik vraag me af wat de werkelijke praktische waarden zijn.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-02 16:21
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:19:
Ik zie dat eerder als de voeding in een desktop.. je neemt die ook op 350W, maar als je het systeem uitmeet verbruikt die maar een kleine 90 watt.

Bij mijn D620 zit een voeding van 65W en ik verbruik maar 35W. Oké.. hij zal nooit meer dan 65W verbruiken maar ik vraag me af wat de werkelijke praktische waarden zijn.
Wat betreft je laptop. Als hij de accu oplaat verbruikt die ook stroom (voor het opladen dus) en als je dan tegelijkertijd je laptop flinkt stresst gebruikt die naast het opladen ook nog eens stroom.

Mijn laptop verbruikt nog geen 15 watt met rustig internetten via wlan (centrino laptoppie met radeon 9600). En alles energie besparend maar 9watt

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:45

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:08:

Nu moet ik een goeie notebook bestellen voor een architect dat erg energiezuinig is.. jammer genoeg vind je bijna nergens verbruikswaarden van toestellen. Zijn hier mensen aanwezig dat ook het verbruik van hun laptop kunnen weergeven ? In feite zou ik willen weten wat de Dell Precision M90, M65 en de Dell latitude D820 zouden verbruiken met een quaddro M120 (512MB) aan boord.
Het verbruik valt eenvoudig uit te rekenen. Van een laptop is altijd bekend wat voor accu erin zit (bijv 53 watt) en hoelang je op de accu kan doen (bijv 2 uur). Een eenvoudig sommetje levert dan op dat de laptop 27 watt perr uur verbruikt.

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1