Toon posts:

Brochure maken via formulier

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik loop op dit moment stage bij een makelaar, maar er zitten daar een aantal "A"-technische figuren. Wij maken hier gebruik van een standaard opmaak voor de formulieren die iedere makelaar gebruikt.

mijn vraag is of er een programma of iets in die zin is (het liefst zonder te veel programmeerwerk, aangezien ik ook een beetje moeite ermee heb soms) waarmee ik makkelijk een formulier kan maken, waarin de makelaar zijn tekst en foto's upload en dat hij automatisch een brochure maakt.

Er zijn speciale vakken in het word document van de brochure waarin de foto's moeten worden ingevoegd. Van die figuur vakken zeg maar.

de brochure bestaat uit een paar stukken tekst en ook een tabel waarin wat dingen aangevinkt zouden moeten kunnen worden. Dit zou best fijn zijn als dit ook mogelijk zou zijn.

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen en alvast bedankt voor de moeite!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt een koppeling maken tussen Access en Word, waarmee je worddocumenten kunt vullen met spul die je in een Access database zet. Dan kun je een access applicatie maken waar die dingen ingezet worden en dan vanuit daar worddocs laten genereren.

Een zelfde iets kun je doen dmv PHP dat je een word doc laat maken.

De vraag alleen, welke programmeertalen ken je en wat wil je en kun je gebruiken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik snap de vraag niet helemaal; je geeft immers zelf al antwoord: dit kan met Word formulieren. Wat is dus de vraag: waarom voldoen de Word formulieren niet? Een plaatje is zelfs met drag&drop in te voeren. Inderdaad kan je ook via Access werken en de mensen Word niet zelf laten openen. In Access kan je de interface inderdaad lekker simpel houden.

Te veel programmeewerk is wat subjectief, is te veel minder dan 10MB code of minder dan 100 regels? ;)

Eventueel kan je kijken naar iets als InfoPath, maar dat lijkt me overkill.

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 09-11-2006 10:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Master ray
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11-2023
Lijkt mij ook allemaal wat ver gezocht. is het proces zo arbeids intensief dan?
Bekijk anders eens de functie mailmerge in Word. kun je de gegevens in een excel spreadsheet stoppen. waarmee je via mailmerge een document per ingevulde regel kunt maken

Raymond Ebben, SAS consultant, Netherlands

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Een soort 'mailmerge' met vaste velden en een aantal variabele invullingen is niet echt moeilijk te realiseren in Word o.i.d., maar kwalitatief moet je er echt helemaal niets van verwachten. Brochures die er een beetje uitzien, opmaaktechnisch en kwalitatief, moet je echt overlaten aan iemand met minimaal een sjoege van DTP.
  • Huisstijl
  • Spatiëring / lettertypes / ruimtegebruik
  • Kleurkeuzes, vlakvullingen
Allemaal dingen waar de gemiddelde makelaar of ICT'er geen jota verstand van heeft ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb ooit zoiets gemaakt in FilemakerPro. Een database waar je ook de foto's kopieer-plak in kunt bewaren, met verschillende layouts er in (A4 uitgebreid, A4'tje met kleine foto's + tekstjes zoals in een krantenadvertentie, en een soort van kabelkrant schermweergave voor in de showroom). Ik kan 't ordertje wel opzoeken voor je. Je moet dan dus wel Filemaker installeren, kost zo'n 300 euro geloof ik. Waarschijnlijk hebben ze ook een probeerversie.

Echter zou ik vandaag de dag wel voor een web-oplossing zoeken, op basis van een CMS-pakket. Je moet dan wel een beetje verstand van scripten hebben om het netjes te krijgen, het is niet zo even snel klik-en-klaar te krijgen als in Filemaker. Maar je kunt er veel meer mee, het is koppelbaar en schaalbaar.

Een tussenweg is ook mogelijk, met Servoy.

Verwijderd

Topicstarter
ten eerste bedankt voor al jullie antwoorden en vooral zo snel. ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens wist dat er een mogelijkheid was van word formulieren. ik noemde het zo omdat het mij een logische benaming leek.

Dus misschien gaf ik antwoord maar wist het zelf niet eens. (how stupid!) _/-\o_

het probleem zit hem voornamelijk in het invoegen van foto's het zijn over het algemeen geen gecomprimeerde foto's ( 5 megapixel foto's) dus je krijgt ook vaak foto's die te groot zijn voor de vakjes. Door dit tegen te gaan doen ze de foto's met invoegen => afbeelding => uit bestand... als je een foto of 15 op deze manier erin moet zetten is het in een beetje omslachtig.

Ik doe dit alleen even vragen om te kijken of het interessant is om er een formulier voor te maken, want ik zat zelf een beetje te denken aan wat je op van die sites ziet dat je foto's kan uploaden en dat ze automatisch in de vakjes kwamen waar ze moeten. (denk aan zo een website builder die online vaak te vinden is)

als ik het op die manier kon doen zou het best handig kunnen zijn. ik hoop dat ik het nu iets duidelijker heb gemaakt en alvast bedankt voor de moeite!

• Master ray
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11-2023
Schrijf een macro voor het invoeren en resizen van de fotos, en hang een sneltoets aan de macro.
Macro opnemen en handeling uitvoeren is een makkelijke ingang voor het programma
je kunt namelijk de opgenomen macro editen. hoef je niet alle syntax op te zoken.

Raymond Ebben, SAS consultant, Netherlands

Pagina: 1