Draadloos netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-03 14:59

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Ik heb al het hele forum ondertussen onderzocht, heb alle nieuwe firewires geprobeerd, draai nu op de wgr614v6_2.0.14ESS_2.0.14 maar zelfs dit lijkt het probleem niet te verhelpen.

Het probleem is als volgt, elke keer als ik me inlog in de router en ik update een instelling raak ik de verbinding kwijt(wel heeft hij nog een draadloze verbinding) maar ik krijg telkens timeouts en dan ook bij internet pagina's.
Dit probleem heb ik ook als ik bitspirit start, hij download dan nog wel gewoon maar wederom kan ik geen webpaginas meer openen met elke keer een time out tot gevolg.
Zodra ik me opnieuw connect met de router gaat het voor ongeveer 10 min weer goed(of ik heb al bitspirit moeten starten dan duurt het niet zolang).

Er zijn 2 apparaten verbonden met het netwerk, 1 pc en 1 laptop.

Het internet is trouwens van @home maar ik denk niet dat dit veel met @home zal te maken hebben.

Lies are obvious to read because the truth is already written

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Heeft inderdaad waarschijnlijk niet veel met @Home te maken, maarre:
- Het gaat om een Netgear wgr614 router? (http://www.netgear.com/Pr...relessRouters/WGT624.aspx)
- Het gaat om het torrent client programma bitspirit?
- Het OS is Windows 3.11?
- De ene PC is een 486 en de laptop is een Pentium 3?
Er moeten wel een hoop aannames gedaan worden, lees dit is door: Algemene gedragsregels (Netiquette)

Het kan kloppen dat je router reboot op het moment dat je een instelling in de router aanpast, dit doet b.v. mijn Linksys router ook, hierdoor zijn alle verbindingen dus een tijdje verbroken.
Instellingen dus gewoon lekker laten staan zoals ze staan als alles goed is ingesteld, vervelend, maar niks aan te doen.

Dat de router stopt met werken kan komen doordat je een torrent programma gebruikt. Dit komt doordat een torrent programma heel veel verbindingen opzet naar heel veel verschillende adressen en hierdoor je router overbelast.
Dit zou je kunnen voorkomen door bitspirit zo in te stellen dat er niet meer dan 100 á 200 connecties tegelijk gemaakt mogen worden.
Of probeer eens een andere torrent client zoals utorrent (http://www.utorrent.com/download.php)

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
het OS is winXP sp1, systeem pc: athlon 2200xp 512mb ram geforce fx 5950 > lan adapter; netgear wg111v2
systeem laptop; amd mobile turion 3200, 512mb ram, ati onboard > broadcom onboard wan

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
beste hellbringer, ik heb het eens geprobeerd bij bitspirit en verrekt hij valt niet meer weg :D, super bedankt man! had alleen niet gedacht dat het zo gevoelig was, ben normaal wel gewend de nodige stuff naar beneden te trekken, dacht dat dit met draadloos geen probleem mocht zijn

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
nou heb bitspirit niet meer in gebruik want dat andere programma is stukken beter, minder resources verbruik en geen netwerk opstoppingen meer