Toon posts:

Scherm flikkerd, videokaart probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers

Heb laats een 2e hands pc voor weinig op de kop getikt. Tis een FujitsuSiemens Scenic XL. Deze heeft echt een probleem. Als ik mijn scherm op de on-board video aansluit, lijkt alles goed te gaan, windows word geladen, maar als ik bij het login scherm kom, begint het beeld te flikkeren, dus 1sec aan, 1sec uit enz.. laater word dit 1sec aan, 6sec uit ..(niet exact deze getallen maar om een idee te geven) .. Als ik er een videokaart in doe.. Doe hij ongeveer het zelfde, het verschil is dat hij niet flikkert maar nieteens aan gaat. Zoals bij de on-board laad windows wel, maar bij login scherm word het scherm zwart. (Hij is dan niet uit, (het scherm springt niet op standby) en ik kan zien dat de backlight brand)

Waar zou dit aan kunnen liggen, ik heb meerdere videokaarten gebruikt, zowel AGP als PCI

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Veilige modus al geprobeerd? Waarschijnlijk geeft Windows XP een uitgangssignaal dat de monitor niet aan kan. Het heeft dus niet veel met de videokaart te maken, maar met de instellingen van Windows.

[ Voor 29% gewijzigd door Motrax op 09-11-2006 10:08 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het even proberen

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Waar ik aan denk is een zeer gare refreshment rate , kijk daar eens naar.

Verder eens even de bios doorspitten om te zien hoeveel geheugen er gebruikt mag worden door de GPU.

Verwijder in de veilige modus gewoon je beeldadapter en start dan eens gewoon , waarschijlijk werkt het dan wel weer.

[ Voor 25% gewijzigd door Herby op 09-11-2006 10:16 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Eerst heb ik hem on-board in veilige modus gestart, hij knipperde nog steeds, toen ben ik eens in de bios gaan kijken, en tot mijn verbazing knipperde hij daar ook. Dus software leek mij het probleem niet meer. Toen heb ik men videokaart erin gedaan en in veilige modus gestart. Dat werkte, ik heb de drivers geinstaleerd hardware was succesvol geinstaleerd. Toen ge-reboot .. en nu weer/nog steeds het zwarte scherm...

Verwijderd

Topicstarter
Pfff Wintendo :@ naar een aantal maal rebooten om nog eens te testen krijg ik zon mooi blauw schermpje:

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Verwijderd

Topicstarter
Iemand andere oplossing dan XP opnieuw instaleren?

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels andere HD met xp gevonden die het doet, maar nog steeds geen beeld. Maar we kunnen weer verder..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- het is niet toegestaan je topic binnen 24u te schoppen. Heb je iets nieuws toe te voegen binnen die tijd en heeft nog niemand gereageerd, gebruik de Edit-knop. Vaak schoppen is hinderlijk en asociaal (waarom zou jij meer recht hebben op aandacht dan anderen), en drie keer in een kwartier schoppen is gewoon vragen om een slotje :/
- we hebben geen glazen bol - als je geen specs geeft, niet duidelijk bent welke Windows versie erop staat (of waarom het herinstalleren in het geval van een 'nieuwe' PC waar je toch geen data op hebt staan een issue zou zijn) kunnen we ook niet raden wat er aan de hand is.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.