Toon posts:

[2003] "Defect" Windows inlogscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb bij een klant het volgende probleem met het Windows loginscherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.pwa-it.nl/bestanden/tweakers/inlogschermzwart.jpg

Dit is (waarschijnlijk) opgetreden na een gebrek aan schijfruimte. Na blind in te loggen via dit loginscherm kom je in Windows en daar ziet alles er normaal uit en werkt alles ook perfect. De computer is een terminal server en het maakt geen verschil of je via de console, via de TS-console of via TS zelf inlogt.

Ik heb het volgende zelf geprobeerd:
  • Reboot
  • Andere videodriver, (ATI Rage XL). Eerst MS driver, daarna ATI driver
  • De bestandsgrootte van msgina.dll en de inhoud van dit bestand (met Resource hacker) vergeleken met een andere server. (geen verschillen)
  • logonui.exe vervangen door een logonui.exe vanaf een andere server. (geen resultaat)
  • In safemode heeft die hetzelfde probleem.
  • Gescand op virussen, geen gevonden
De server is een SuperMicro met een P4, s478 op 3,2Ghz, met 2GB geheugen en 2 15K schijven in RAID1.

Is een herinstallatie mijn enige redding, of heeft iemand misschien nog ideeen, die ik zelf over het hoofd heb gezien.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Servicepack 1 erop zetten of deze re-applyen?

https://powershellisfun.com

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Draaid de Winlogon service wel ? En als je gewoon via remote desktop probeerd aan te melden krijg je dan wel het scherm te zien ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:00:
Servicepack 1 erop zetten of deze re-applyen?
Servicepack 1 staat geinstalleerd, re-applyen heb ik nog niet geprobeerd, bedoel je hiermee gewoon opnieuw SP1 installeren
Herby schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:02:
Draaid de Winlogon service wel ? En als je gewoon via remote desktop probeerd aan te melden krijg je dan wel het scherm te zien ?
Winlogon draait en (zoals ik in mijn startpost beschreef) geeft die dit inlogscherm achter het toetsenbord, via een RDP sessie op de console en via "gewone" RDP

• Herby

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:12:
[...]

Servicepack 1 staat geinstalleerd, re-applyen heb ik nog niet geprobeerd, bedoel je hiermee gewoon opnieuw SP1 installeren

[...]

Winlogon draait en (zoals ik in mijn startpost beschreef) geeft die dit inlogscherm achter het toetsenbord, via een RDP sessie op de console en via "gewone" RDP
Uhh in je TS staat dat je logonui.exe hebt vervangen. Ik lees nergens dat je daadwerkelijk hebt onderzocht of deze wel word gestart en draaid.

Verwijderd

Topicstarter
Herby schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:22:
[...]

Uhh in je TS staat dat je logonui.exe hebt vervangen. Ik lees nergens dat je daadwerkelijk hebt onderzocht of deze wel word gestart en draaid.
Nee, dat heb ik inderdaad in eerste instantie niet gecontroleerd.

Ik heb nu op de "kapotte" server en op een goede server het register afgezocht naar loginui.exe maar kan 'm nergens vinden. Wordt deze executble door een service aangeroepen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vervang anders eens msgina.dll, die doet een heleboel met de logon ui :)

Of draait er misschien ook Citrix oid op deze terminal server?

[ Voor 31% gewijzigd door sanfranjake op 09-11-2006 10:40 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Herby

Herby

Stalknecht

Kijk eens naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon daar zie je welke executable aangeroepen word.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:12:
[...]

Yep, weet niet of dat wel lukt aangezien hij wel eens binnen een paar seconden zou kunenn denken van : He, ik heb al SP1 draaien |:(

https://powershellisfun.com

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan een 2003 service pack gewoon overnieuw installeren, zelfs al was het SP geslipstreamed in de installatiecd. Post SP Windowsupdates wel even overnieuw doen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

ik zie het wel eens met computers met 2 videokaarten.
Of een dualhead kaart.
Vanaf het opstarten gaat alles naar de ene uitgang/kaart.
Als windows dan is opgestart en je moet gaan inloggen gaat het beeld over naar de 2de kaart/uitgang.

Lijkt me sterk, maar heb je dualhead videokaart oid?
Was overigens wel op w2k

[ Voor 4% gewijzigd door mookie op 09-11-2006 23:25 ]

mookie

Pagina: 1