2,5 ide aansluiten op 3,5 ide?

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
ik heb me voorzien van een toestelletje, scythe kama connect, om harde schijven en andere apparaten (3,5"/5,25" ide, sata) via usb aan te sluiten. de webstore waar ik het had gekocht verzekerde me dat het ook met 2,5" ide hdd's zou werken, ik vroeg er expliciet naar omdat deze een andere connector hebben. niet dus.

ik zoek dus een toestelletje zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://cortexsystems.dk/shop/images/thumbnails/503-51_lg-200x200.jpg
waarmee je een 2,5" ide hdd op een 3,5" ide interface kunt aansluiten. hier in een winkel in de buurt heeft men me echter verteld dat ze reeds enkele schijven hebben die zijn opgebrand bij het gebruiken van dergelijke accesoires: kan dit? is het veilig? en waar kan ik het dan krijgen? connectors om het zelf te solderen?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Is gewoon veilig. Totale nonsense dat een schijf opbrand door dat stekkertje.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze er 12volt ipv 5volt op hebben gezet door een verkeerde stekker ofzo...

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 09-11-2006 09:37 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-02 12:39
Ik heb ook ooit zo'n ding op een beurst gekocht maar, helaas, nog nooit gebruikt.

En nee, je kunt hem niet overkopen :P Ik wou hem eigenlijk gaan gebruiken maar een week nadat ik hem gekocht had ging mijn laptop harddisk kapot en moest ik dus mijn 2,5" hdd daarvoor gebruiken welke ik eigenlijk in een pc wou zetten. De bedoeling is dat hij nog ooit gebruikt gaat worden.

Ik kan me verder niet echt voorstellen dat je hd erdoor doorbrand. De data is praktisch hetzelfde, alleen een andere connector en er gaat gewoon 5 volt richting de hd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De pinout is exact hetzelfde, alleen heeft het een paar pins extra. Doorbranden kan misschien als je de schijf ondersteboven monteert en daarmee stroom op datapins zet, maar de kans is redelijk klein dat je daarmee de disk sloopt.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ondersteboven moet niet kunnen afaik... er zit een dichte pin in zo'n stekker.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik gebruik dat regelmatig, werkt echt perfect hoor, LET OP! sommige schijven kun je ook verkeerd om aansluiten, ik heb dat 1x gehad, en dan brand je schijf uit

[ Voor 52% gewijzigd door metallicelmo op 09-11-2006 10:21 ]

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34

Theuno

Da Devil Crew

Altijd goed gegaan. Zolang je even in de gaten houd dat je deze aansluit aan de 5volt.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-02 12:39
McKaamos schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:12:
ondersteboven moet niet kunnen afaik... er zit een dichte pin in zo'n stekker.
Die zit er dus niet altijd in :P

Verloopstukje wat ik thuis heb liggen kan verkeerd om. Er staat wel netjes aangegeven waar de key moet zitten maar het kan wel verkeerd om.

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
GH45T schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:28:
[...]

Die zit er dus niet altijd in :P

Verloopstukje wat ik thuis heb liggen kan verkeerd om. Er staat wel netjes aangegeven waar de key moet zitten maar het kan wel verkeerd om.
Inderdaad, en de voeding voor de harddisk komt ook door dat stekkertje, en als je die dus verkeerd om aansluit, heb je kans dat je je harddisk sloopt.. heb het 1x gehad

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je moet opletten dat de stroomconnector op de pins 41-44 van de 2,5" HDD wordt aangesloten :) Dat zijn dus de meest rechtse pins, wanneer je de schijf plat legt met de bovenzijde gewoon bovenaan.

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
ok, merci voor de reacties. nu moet ik dat nog zien op de kop te tikken :). hier in de buurt (oostende) zijn de pc-boeren nogal dun gezaaid die zo'n producten verkopen...

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

op ebay zijn er veel te vinden.

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

Deze bedoel je?

Addonics AA25IDE35 2.5"/1.8" to 3.5" IDE converter connector

[ Voor 31% gewijzigd door John2B op 04-01-2007 23:27 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Pagina: 1