Intel vs440fx & booten van scsi contr. = no go?

Pagina: 1
Acties:

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een fraai Intel vs440fx PPro moederboard, geflashed met laatste bios, echter in deze bios kan ik niet aangeven wat mijn boot sequence is (ide/scsi). Ik wil em namelijk van een scsi controller (asus sc875) laten booten maar dat wil hij dus niet :(

Ik heb in de config van de controller al aangegeven dat hij van de betreffende hd zou moeten booten maar vooralsnog geen succes.

Iemand ideeen?

• wouzer
  • Niet online
Oh, en er zit ook een harddisk op de primaire ide controller waar hij nu van boot.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:30

winnie

de poes...

Ik heb zelf dat bord, maar moet het even aanzwengelen om te kijken hoe het zit. Staat er niet iets in de manual hierover?

Verwijderd

Als je nog een IDE HDD eraan hebt hangen zal hij altijd deze nemen, je kan in de BIOS je IDE HDD's op "none" zetten om vervolgens in de eerste bootfase geen IDE te laten zien.
Windows (9x) is in staat om de IDE drives te detecteren en te gebruiken.

Verwijderd

in de bios kun je soms echt een disk aangeven om van te booten

bovendien het id van de boot [scsi] disk op 0 zetten ...

• wouzer
  • Niet online
In de manual staat hier niks over in, en op inet kan ik er niks over vinden.

Ik heb ook al geprobeerd de ide schijven als bootdevice op NONE te zetten maar dan moet ik 'insert proper bootdevice' aanschouwen op de console :(

De hd op scsi ID 0 zetten heb ik nog niet geprobeerd maar daar stond wel iets van over in de setup van de controller, of dat was iets over dat bootdevices alleen op controller nr 0 konden, kwenie meer.

• wouzer
  • Niet online
De hd op scsi ID 0 zetten heb ik nu geprobeerd, en alle bootdevices uitgezet in de bios, ide hd's disbled en nog steeds wil dat !@&#!@ ding niet opstarten van scsi. ;(
Pagina: 1