Hoi
Voor een klein projectje heb ik een samba doos en die moet als PDC gaan fungeren zodat wat windows clients in kunnen loggen .
Nu ben ik om dat te testen eerst eens aan het uitrollen geweest met mijn school-install (winXP pro) en samba3 op gentoo.
nu is het zo dat ik met die xp-doos in wil loggen op het domein via computernaam wijzigen, domein en dan moet ik user+pass adden.
boudewijn en *pass* neem ik dan, deze heb ik vantevoren met smbpasswd -a toegevoegd.
Vervolgens kan windows de gebruikersnaam niet vinden zegt hij.
dit is het relevante smb.conf deel:
ik heb ook smbpasswd als backend gebruikt maar dat hielp ook niet.
in de logjes:
nmdb.log:
Google gedaan en Got-Search (veel 2003 topics) maar niet echt wat gevonden.
kan iemand me een bump in de goede richting geven?
Voor een klein projectje heb ik een samba doos en die moet als PDC gaan fungeren zodat wat windows clients in kunnen loggen .
Nu ben ik om dat te testen eerst eens aan het uitrollen geweest met mijn school-install (winXP pro) en samba3 op gentoo.
nu is het zo dat ik met die xp-doos in wil loggen op het domein via computernaam wijzigen, domein en dan moet ik user+pass adden.
boudewijn en *pass* neem ik dan, deze heb ik vantevoren met smbpasswd -a toegevoegd.
Vervolgens kan windows de gebruikersnaam niet vinden zegt hij.
dit is het relevante smb.conf deel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| [global] workgroup = X.org passdb backend = tdbsam os level = 34 preferred master = auto domain master = yes local master = yes security = user domain logons = yes logon path = \\%N\profiles\%U logon drive = H: logon home = \\homeserver\%U\winprofile logon script = logon.cmd |
ik heb ook smbpasswd als backend gebruikt maar dat hielp ook niet.
in de logjes:
nmdb.log:
code:
1
2
3
| process_name_refresh_request: unicast name registration request received for name USER-72F997C962<00> from IP 10.0.0.13 on subnet UNICAST_SUBNET. [2006/11/09 02:45:43, 0] nmbd/nmbd_incomingrequests.c:process_name_refresh_request(173) Error - should be sent to WINS server |
Google gedaan en Got-Search (veel 2003 topics) maar niet echt wat gevonden.
kan iemand me een bump in de goede richting geven?