Corsair XMS ddr400 word extreem heet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.083 views sinds 30-01-2008

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
ik speelde vandaag DOD : Source en normaal hoort het zonder stotteren te gaan enzo
dat was niet het geval : af en toe staat het beeld stil en looping sound , je kent het wel
als dat na 10 sec over is speel je verder maar bij mij blijft het vastzitten na een half uurtje spelen
ook crasht mn systeem en start compleet opnieuw op

Nu heb ik zelf wat gezocht en de temperatuur sensor die op mn geheugen zit geeft 90 graden aan
het gaat om een sensortje aan zon kabeltje die je ergens op kunt plakken
processor temp : 40 graden
geheugen temp : 90 graden
x1900GT temp : 50 graden
Mobo temp : 45 graden
Systeem temp : 40 graden
HHD temp : 50 graden

Nu kan je zien dat het geheugen gewoon veel te warm word in tegenstelling tot de rest van het systeem

Op de geheugenbalkjes zitten de originele headspreaders van corsair

Wel moet ik erbij zeggen dat het geheugen op 255 Mhz draait omdat de processor ook een overclock heeft

Komt het door het geheugen dat de game telkens crashed en vastloopt? en brengt het gevaar met zich mee
Airflow van de kast is 100% in orde

Systeem specs :
Amd Athlon 4000+
Msi K8n Neo 4-F
corsair XMS PC3200 C.L 2.0
Sapphire X1900GT Rev.2
X-FI Extreme music
Sharkoon 450 Watt
Maxtor 200 Gb Sata
Nec DVD-R
3 12CM fans 1500 Rpm
Skythe Mine cpu koeler

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dit probleem kan inderdaad door slecht functionerend geheugen komen. In dit geval ligt dit aan je overclock denk ik. Het kan ook zijn dat je CPU de overklok niet goed aankan. Ik zou in ieder geval eerst eens proberen om je systeem terug op standaard waarden te laten lopen of te werken met een geheugendivider om te zien of het aan je geheugen of CPU ligt.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:04

DataGhost

iPL dev

Dus... je geheugen is ruim 25% overgeklokt, het wordt gloeiend heet en je systeem is instabiel? En dan nog niet 100% de verdenking klaar hebben? Kijk eens wat er gebeurt als je nog een aparte fan op je geheugen laat blazen, 90 graden gemeten aan een heatspreader is al erg veel, het lijkt me nog heter op de chips. Dat kan nooit erg goed zijn.
Als dit niet helpt zou ik even naar je voeding kijken, een overgeklokt systeem vraagt meer prik dan een normaal.

[ Voor 14% gewijzigd door DataGhost op 09-11-2006 07:00 ]

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-05 22:30
Op hoeveel volt loopt je geheugen nou?
Anders neem je deze: http://www.mycom.nl/Produ...48MB_XMS28888/130526.aspx

;)

[ Voor 58% gewijzigd door blup op 09-11-2006 08:57 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

geitema schreef op donderdag 09 november 2006 @ 01:29:
Wel moet ik erbij zeggen dat het geheugen op 255 Mhz draait omdat de processor ook een overclock heeft

Komt het door het geheugen dat de game telkens crashed en vastloopt? en brengt het gevaar met zich mee
De timmerlieden zeggen altijd "meten is weten" en in dit geval is het toch wel heel erg gemakkelijk om te weten te komen of de oorzaak bij het geheugen ligt.

Laat je PC eens met de instellingen draaien die bij de CPU/Geheugen/Etc. horen en kijk dan het resultaat eens aan. Dan heb je het antwoord wat wij niet kunnen geven.

ARME AOW’er

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

90 graden zit je aan het kookpunt...voel eens met je handjes of dat spul wel zo heet word!

Tubes....It's what make music music!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:04

DataGhost

iPL dev

silitek schreef op donderdag 09 november 2006 @ 07:58:
90 graden zit je aan het kookpunt...voel eens met je handjes of dat spul wel zo heet word!
Ja, erg verstandig met 90 graden :X Ik zie geen reden een externe temperatuursensor niet op 10% te geloven, binnen die 10% blijft het te warm. TS zou gewoon kunnen kijken of een extra fan helpt, of inderdaad, zoals GA zegt, zijn systeem terugklokken naar stock speeds.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

DataGhost schreef op donderdag 09 november 2006 @ 08:05:
[...]

Ja, erg verstandig met 90 graden :X Ik zie geen reden een externe temperatuursensor niet op 10% te geloven, binnen die 10% blijft het te warm. TS zou gewoon kunnen kijken of een extra fan helpt, of inderdaad, zoals GA zegt, zijn systeem terugklokken naar stock speeds.
Dat is IDD verstandig. Hoe wil je het anders controleren?. Mocht het echt 90 graden zijn dan voel je de hitte op afstand wel. Temp-sensors zijn nooit te vertrouwen ook niet 10%.

Maar TS kan beter z'n setting op default draaien en dan de temps bekijken..Nog een fan erbij :X Lijkt me een beetje overdreven..als ik het goed leest heeft die 3x 120mm draaien in z'n behuizing. Meer als genoeg...dus,

[ Voor 9% gewijzigd door silitek op 09-11-2006 09:22 ]

Tubes....It's what make music music!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wacht even...

1) je overclockt de boel fors
2) je constateert dat een onderdeel erg heet wordt

* dion_b vermoedt een verband...

Hoe kom je er trouwens bij dat "Airflow 100% in orde" is :?

Als je DIMMs 90C zijn, gok ik zo dat er geen airflow langs de DIMMs gaat maar eerder haaks erover :o

Iig is het een waarheid als een koe dat je bij overclocken ook meer temperatuur krijgt en het feit dat je niet eens de moeite neemt om de boel op defaults te zetten en dan te testen voor je een topic start geeft aan dat je niet aan de eigen inzet eisen van de GoT Huisregels voldoet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.