Toon posts:

X1900XT cooling Hr-03

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik heb momenteel een Arctic x2 accellero op mijn VGA zitten. Hij koelt hem redelijk goed maar de wame lucht wordt op mijn mobo de kast weer ingeblazen. Dus erg slim is dat niet. Binnenkort zal ik de stock cooler er weer op doen, maar hier heb ik niet veel vertrouwen in.. ik wil geen kaart hebben die stressed 90 graden celcius bereikt :s

Dus heb ik het internnet afgezocht naar de beste x1900xt cooler (geen watercooling, zo ver ben ik nog niet :p) en ben ik de Thermalright HR-03 tegengekomen. Zoals de benchmarks uit een review van www.legionhardware.com laten zien is de cooler veel beter dan de stock en de arctic.
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/armor7187/hr03benchmarks.png

De cooler ziet er ook goed uit op de kaart
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/armor7187/hr03onx1900.jpg

Enige nadeel is dat ik deze cooler nergens kan bestellen. Bij de meeste winkels hebben zij hem ook niet. Ik heb één webwinkel gevonden waar hij voor 30 pond te bestellen is. Heeft iemand ervaring met deze cooler en weet iemand waar ik hem zou kunnen bestellen?

Bedankt. _/-\o_

edit: Ik ben mij er wel van bewust dat deze cooler de warme lucht ook niet de kast uitblaast maar het is tenminste niet op mijn mobo gericht die overheat raakt met de acrctic X2.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 01:30 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Freezinghardware heeft deze HR-03. Niet op voorraad denk ik, maar goed, paar dagen wachten lijkt me geen probleem.

Trouwens, goede keuze imo voor alternatieve koeling :)

Edit: niet op voorraad, geeft aan dat het ongeveer 5 dagen duurt :)

[ Voor 30% gewijzigd door We Are Borg op 09-11-2006 08:00 ]

Verwijderd

Is het een passieve koeler? Het lijkt er wel een beetje op.. en het is niet echt gunstig voor je CPU aangezien die dan pal eronder hangt, en de warmte ermee stijgt, tenzij je weer goede caseflow hebt dan valt dat allemaal wel mee :)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Het is een passieve koeling, maar je kunt er een fan op monteren. 92mm fan is standaard, maar 120 moet ook passen met wat creatief werk.

Al heb je wel gelijk met je verhaaltje over de warme lucht, het is volgens mij wel een van de beste oplossingen. Zalman dingen zijn veels te klein. Dit is tenminste een groot koellichaam en icm met een grote fan op een laag toerental krijg je zelfs een heethoofd als de 1900XT wel koel. Daarnaast kan je het koellichaam ook andersom monteren, dus dan hangt het niet zo dicht bij je CPU koeler. Kortom, imo een erg goede keuze :)

[ Voor 10% gewijzigd door We Are Borg op 09-11-2006 08:03 ]

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-07 21:56
Mooie koeler die thermalright HR-03. Ik heb hem, vorige week besteld bij freezinghardware!
Houd een opgefokte 7900GT prima op temperatuur, +-60 graden stressed ZONDER 90 mm fan!
Ik zal er vandaag of morgen wel even een survey van maken. Zeker de moeite waard die koeler als je het geld ervoor over hebt!

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-07 21:56
Survey is geplaatst!
http://tweakers.net/productsurvey/survey/3459

[ Voor 60% gewijzigd door bajaking op 10-11-2006 12:19 ]

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Ziet er idd goed uit, maar ik heb een Lian-Li V-2000, dus de kaart (1900XTX) zit hier op zun kop, kan ik ivm de heatpipes dit zonder problemen monteren, aangezien hij dan afwijkend hangt als in andere behuizingen?

En worden er standaard ram coolers meegeleverd?

..::System Specs::..

Verwijderd

Topicstarter
Hmm leuk al die positieve reacties.

@ We Are Borg - bedankt voor de web-shop winkel ;)

Edit:
Tekn0z schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:51:
Ziet er idd goed uit, maar ik heb een Lian-Li V-2000, dus de kaart (1900XTX) zit hier op zun kop, kan ik ivm de heatpipes dit zonder problemen monteren, aangezien hij dan afwijkend hangt als in andere behuizingen?

En worden er standaard ram coolers meegeleverd?
Uit reviews heb ik begrepen dat dit wel kon.. maar ik heb het proberen uit te zoeken en het is mij niet gelukt dit terug te vinden. Mischien dat jij zelf meer geluk hebt. En ja, de cooler wordt met ram heatsinks meegeleverd. En als dit niet zo was.. die dingen zijn niet zo duur ;)

edit 2: @Bajaking - wat bedoel je precies met survey..? Bedoel je mischien een review?

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 11:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele dagen geleden de koeler binnegekregen. Ik ben nog niet van plan hem te gebruiken omdat ik mijn huidige GPU wil inruilen.. dit i.v.m artifacts.
Nu heb ik één probleem.. ik krijg namelijk de arctic accelero niet van mijn videokaart af.. :s
Ik heb alle schroefjes (7 in totaal) los geschroefd en eraf gehaald maar de koelr zit nog steeds muurvast. Ik denk dat hij mischien is vastgesmolten met de thermalpads/koelpasta. Iemand enig idee hoe ik het loskrijg zonder mijn X1900 te beschadigen...?

Ik had zelf ook al een mogelijke oplossing bedacht: lang en zwaar belasten zonder extra case-fans tot een temp van rond de 90 graden.. dan snel uit mijn kast halen en proberen los te krijgen.

Ik vond het een beetje jammer hier een heel nieuw topic over te maken.. jullie hulp wordt zeer op prijs gesteld.

edit: Slecht nieuws:
"Once installed you pretty much CANNOT remove it. 1. Because the thermalpads are sticky they are pretty well glued onto the memory once installed. Removing them by pulling yeilded in damaging the memory on one card."
http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=69998

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 00:34 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:38

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 00:31:
Ik heb enkele dagen geleden de koeler binnegekregen. Ik ben nog niet van plan hem te gebruiken omdat ik mijn huidige GPU wil inruilen.. dit i.v.m artifacts.
Nu heb ik één probleem.. ik krijg namelijk de arctic accelero niet van mijn videokaart af.. :s
Ik heb alle schroefjes (7 in totaal) los geschroefd en eraf gehaald maar de koelr zit nog steeds muurvast. Ik denk dat hij mischien is vastgesmolten met de thermalpads/koelpasta. Iemand enig idee hoe ik het loskrijg zonder mijn X1900 te beschadigen...?

Ik had zelf ook al een mogelijke oplossing bedacht: lang en zwaar belasten zonder extra case-fans tot een temp van rond de 90 graden.. dan snel uit mijn kast halen en proberen los te krijgen.

Ik vond het een beetje jammer hier een heel nieuw topic over te maken.. jullie hulp wordt zeer op prijs gesteld.

edit: Slecht nieuws:
"Once installed you pretty much CANNOT remove it. 1. Because the thermalpads are sticky they are pretty well glued onto the memory once installed. Removing them by pulling yeilded in damaging the memory on one card."
http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=69998
Dat probleem had ik laatst ook met mn Accelero X2 en een X1900XT... en ja het ligt aan die RAM matjes die erop zitten... daar zit namelijk lijm op... ik had heel voorzichtig tussen de koeler en het matje een schroevendraaier gedaan zodat ik niet de ramsinks aanraakte... en toen beetje geforceerd (met 'punt' van de schroevendraaier geforceerd naar de koeler toe) en toen liet die uiteindelijk los... maar daarna was het nog wel boenen om de restanten van mn RAM chippies af te krijgen...
Dus niet gewoon trekken, want dan trek je bijna zeker een RAM chippie van de kaart af... en dat wil je niet denk ik :+

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 23-11-2006 00:48 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je garantie is vervallen zodra jij je stock cooler er af hebt geplukt. Wat je nu wilt gaan proberen is eigenlijk oplichting en mogelijk diefstal. Hier kunnen we je op GoT dus niet mee helpen.

Zie ook Welkom in V&B onderaan.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.