PM G3 - Zwarte balk tijdens booten

Pagina: 1
Acties:

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Vanavond mijn iMac G4 voorzien van 'n nieuwe HDD en intern geheugen, en de oude HDD met al m'n data bij m'n G3 in gepropt.
Sindsdien wil 'ie niet meer opstarten, na het grijze scherm met 't appeltje geeft 'ie een groot zwart blok weer gecentreerd op het scherm. Hierna gebeurt er niks meer.
Gereset, zelfde euvel. Heel soms kwam 'ie verder na enkele keren resetten, maar dat bleef beperkt tot een blauw scherm met muiscursor.

Loskoppelen van de 'nieuwe' schijf helpt, in de meeste (?) gevallen start 'ie gewoon door naar OS X.
Bekend probleem bij iemand ? ?
Ik heb heel wat macjes door m'n handen gehad, maar dit heb ik nog niet eerder gezien.
De schijf kan bijna niet kapot zijn, heeft 't tot de dag van vandaag altijd gedaan. Maar wat niet kan natuurlijk..

Specs:

PM G3 300 Mhz
80 GB primaire schijf
80 GB extra schijf <- problemchild ?
OS X 10.4.x

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Master/slave?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Master, Slave, Cable select, een pot nat.

Ik zat te denken, zou het de voeding kunnen zijn die 't niet helemaal kan trekken ?

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:09:
Ik zat te denken, zou het de voeding kunnen zijn die 't niet helemaal kan trekken ?
Die dingen werden ook geleverd met een kwart-dozijn SCSI-schijven voorgeinstalleerd, dus dat lijkt me sterk. Ik heb er ook een gehad met totaal vier harde scrijven eringevrot.

Probeer je van de 'nieuwe' (die uit de iMac) te booten óf vanaf de reeds geplaatste schijf?

Misschien is het probleem dat de Mac OS X installatie van de 'nieuwe' schijf niet "bekend" is bij de bestaande installatie op de reeds geplaatste schijf 8)7

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 22:33

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

De voeding is het probleem zeker niet. Deze PM is erop gemaakt om nog een extra hdd erin te zetten. Deze mag alleen niet grote dan 128GB zijn en dat is die van jou. Dus dat lijkt me niet het geval. Voor de rest lijkt het een typisch master/slave probleem, maar dat is het dus niet. Erg vreemd. Misschien is het handig om je HDD even te testen op eventuele fouten.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je idd probeer te booten van die nieuwe schijf kan 't wel mis gaan met platform drivers enzo, maar als je 'm er gewoon bijgeprikt hebt zou dat niet mogen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Probeer wel te booten vanaf de bestaande schijf uiteraard. Wel is dit systeem eens gekloond van een 10 GB schijf naar de huidige 80 GB, kan natuurlijk zijn dat dit al instabiliteit veroorzaakt in de eerste plaats.
Een nieuwe installatie zou misschien wel 'n remedie zijn, echter heb ik er geen DVD-speler in om mijn Tiger DVD te draaien.
De voeding is idd niet echt voor de hand liggend.

Ik klooi nog wel ff :)

Pagina: 1