[chello] iemand uit heerenveen en ook internet traag?

Pagina: 1
Acties:

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 08:35

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
zijn er nog meer mensen hier die ook chello hebben, en woonachtig zijn in heerenveen? en al 2 weken of meer erg traag internet hebben ?

ik heb al meerdere malen chello gebeld, en die doen alleen maar patronizen. en zodra ze het niet op kunnen lossen, leggen ze de problemen bij de klant neer, zal wel aan uw hardware \ kabels \ software liggen...

de keer daarvoor vertelden ze mij dat er een versterker stuk was in de buurt, en vanavond belde ik weer en bleek dit helemaal nooit zo geweest te zijn.

ik kan atm pages bjina niet meer openen, en downloaden gaat met ~0,2K/s..

wat kan ik nog doen? alles heb ik gedaan oa.

1. tig pc's geprobeerd
2. nieuwe kabels gekocht en geknepen ( stekkertjes eraan zetten )
3. nieuw ip aangevraagd via provisioning
4. modem gereset
5. voor de fun of it all es met een ander os geprobeerd, linux, ook niks
6. tig keer bellen, om elke keer als onwetend klein kind afgewimpeld te worden.

oh, en chello kon mn modem niet uitlezen, nadat ik ze mijn mac adres gaf. kreeg geen verbinding.
maar nog is er volgens hun niks mis.

:'( :'( :'(

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Van Leeuwarden tot Heerenveen zijn er de laatste paar weken regelmaltig problemen, al werkt het bij bepaalde mensen wel goed, soms zelfs te goed. Laatst een buurman, 11Mbps down en 1,5 up, en dat met Classic ;)
Zelf zit ik nu via ADSL omdat UPC er hier helemaal uitligt, zowel analoge TV, als digitale TV als Chello dus. Ik heb zelf geen problemen met de snelheden, maar met de disconnects, altijd net op momenten dat het slecht uitkomt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk eens in de topicstart hier:
Chello vragen & problemen topic deel II

Op basis van de info die je geeft kunnen we weinig zeggen, geef even aan welke modem je hebt, wat voor signaalwaardes je op 192.168.100.1 uitleest (en als daar niets uit te lezen valt (kan bij bepaalde Arris modems het geval zijn) gebruik het tooltje wat ik in een van de laatste posts aldaar neerzette) en even een korte beschrijving van waar / hoe die modem aangesloten is (woonkamer / meterkast, of en zo ja welke splitters er tussen eerste aansluitpunt en modem staan enzo).

En vervolgens ook even aangeven welke snelheden je meet op verschillende tijdstippen (ochtend vs avond) en hoe je meet (meet het liefst via twee verschillende onafhankelijke sites, pak bijv. www.speedtest.nl en www.mordax.nl - en vermijd UPC's eigen testserver)

Oslik blyat! Oslik!